Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@14:07:06 GMT

اعضای اوپک به کاهش تولید نفت تمایل ندارند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۲۳۱۰

اعضای اوپک به کاهش تولید نفت تمایل ندارند

در حالی که بازار نفت درباره تسهیل یا عدم تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس گمانه زنی می کند، به تازگی شایعاتی از عدم تمایل سه عضو اوپک برای تمدید کاهش تولید در سطح فعلی منتشر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، امارات متحده عربی و کویت که سه تولیدکننده بزرگ عضو اوپک پس از عربستان سعودی هستند، ظاهرا حاضر به حمایت از طرح تمدید محدودیت عرضه در سطح فعلی ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون بشکه در روز نیستند زیرا این میزان کاهش تولید برای اقتصادهایشان زیاد بوده و درآمدهای بودجه آنها را تحت فشار قرار داده است.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که عربستان سعودی و روسیه که سران گروه اوپک پلاس به شمار می روند تمایل دارند به جای افزایش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز، همچنان محدودیت تولید به میزان ۷.۷ میلیون بشکه در روز را در سال ۲۰۲۱ ادامه دهند.

یکی از مدیران ارشد شرکت آرامکوی سعودی هفته جاری اظهار کرد: اوپک و متحدانش احتمالا پیش از این که برای تسهیل محدودیت عرضه تصمیم بگیرند، مسائل متعدد مربوط به تقاضا را مورد نظر قرار خواهند داد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم هفته گذشته به تاخیر افتادن تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس یا حتی کاهش بیشتر تولید را منتفی ندانسته بود.

با این حال امارات متحده عربی و کویت و همچنین عراق که معمولا سیاست‌های عربستان سعودی در زمینه توافقات و پایبندی به کاهش تولید را دنبال می کنند، ظاهرا تمایلی به حمایت از تمدید محدودیت عرضه فعلی ندارند.

یک منبع آگاه در اوپک به رویترز گفت: این کشورها از کاهش تولید نفت ضرر کرده اند و برای آنها بسیار دشوار است که سال آینده هم به این وضعیت ادامه دهند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عدم تمایل این کشورهای عضو اوپک برای همراهی با تمدید محدودیت عرضه فعلی ممکن است به منشاء جدید تنش در این گروه و گروه بزرگ‌تر اوپک پلاس تبدیل شود و در دیدار پایان سال این گروه که برای تعیین سیاست تولید سال ۲۰۲۱ برگزار می شود، مذاکرات را با چالش روبرو کند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: روسیه عربستان سعودی کویت آرامکو امارات متحده عربی اوپک پلاس محدودیت عرضه کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه