Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع یونان اعلام کرد که ترکیه با خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه نشان داد که شریک امنی برای ناتو نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم به نقل از تاس، «نیکولاس پاناگیوتوپولوس»، وزیر دفاع یونان با انتقاد از اقدام ترکیه در خرید سامانه دفاعی موشکی اس-400 اعلام کرد که خرید این سامانه روسی از سوی ترکیه برای اعضای ناتو نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگرانی آمریکا و دیگر شرکا در ناتو قابل توجیه است. ترکیه اگرچه هنوز این سامانه را به صورت کامل فعال نکرده است، اما در مراحل بعدی از آن استفاده خواهد کرد.

قرارداد سامانه دفاعی موشکی اس-400 بین روسیه و ترکیه به تنش میان آنکارا و واشنگتن انجامید؛ تا جایی که آمریکا دولت ترکیه را تهدید به تحریم کرده است.

«کلارک کوپر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی گفت که پس از اعلام هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره آزمایش سامانه روسی اس400 در تاریخ 16 اکتبر، «تحریم‌ها (علیه ترکیه) تا حد زیادی مطرح شده است».

کلارک کوپر تاکید کرد که ممکن است دولت آمریکا به موجب قانونی که کنگره آن را در سال 2017 برای مقابله به دشمنان آمریکا از طریق تحریم به تصویب رساند، علیه ترکیه تحریم وضع کند.

وی افزود: به آنکارا گفته بودیم که آزمایش موشک اس400 اساسا غیر قابل قبول است و دولت آمریکا تلاش زیادی کرده تا ترکیه را به عدم فعال کردن موشک های اس 400 متقاعد کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز اخیرا در پاسخ به تهدیدات آمریکا مبنی بر تحریم ترکیه گفته است: شما نمی‌دانید با چه کسی می‌رقصید. تحریم کنید، عقب نیفتید. ما برای خرید اف 35 از شما قدم برداشتیم، پولمان را پرداخت کردیم، اما شما جنگنده‌های ما را ندادید. به ما گفتید اس 400 را به روسیه بازگردانید، ما حکومت قبیله‌ای نیستیم. ما ترکیه هستیم.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار یونان ترکیه ناتو اخبار یونان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند

وزیر امور خارجه اسپانیا اطمینان داد که نه اتحادیه اروپا، نه ناتو و نه مادرید برای هیچ جنگ فرضی آماده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی SER گفت: اتحادیه اروپا هر کاری از دستش بر بیاید برای دوری از جنگ انجام می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: نه اتحادیه اروپا و نه ناتو یا اسپانیا خودشان را برای هیچ جنگی آماده نمی‌کنند چون هیچ‌کدام از ائتلاف‌هایی که اسپانیا عضوی از آن است، تهاجمی نیستند.

این دیپلمات ارشد اسپانیایی همچنین اطمینان داد که مادرید تمایلی برای اعزام سرباز به اوکراین ندارد.

وی افزود، اطلاعاتی درباره سایر کشورها که چنین امکانی را دارند، ندارد و ادامه داد: اوکراین هم درخواست اعزام سرباز نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • ۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • هنیه: جنگ غزه یک جنگ جهانی است/ هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند