Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر هوشنگ بیرشک در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه مشکلاتی در گمرک و همچنین تخصیص و انتقال ارز باعث کاهش روند واردات روغن نباتی شده بود، اظهار کرد: در هفته های گذشته جلساتی برگزار کردیم و شرکت بازرگانی دولتی در حدود ۷۰ هزارتن روغن در بین کارخانه ها توزیع کرد که از هفته آینده در بازار توزیع می شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزارتن روغن خام در بنادر کشور موجود است و ذخایر خوبی در روغن داریم اما متاسفانه جو روانی ایجاد شده منجر به ایجاد تقاضای کاذب در بازار شد و برخی نیز شایعات را باور کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرانجمن صنفی روغن نباتی ایران با اشاره به اینکه مشکل خاصی در تولید روغن نباتی وجود ندارد، گفت: کارخانه ها به تولیدات خود ادامه می دهند و از هفته آینده بازار به آرامش قبلی خود باز می گردد. البته ممکن است گاهی تولیدات کارخانه ها بنا به دلایلی چند روز متوقف شود اما هیچ گاه توزیع متوقف نمی شود، زیرا بخشی از تولیدات دپو و در مواقع لازم به بازار تزریق می شوند.

وی با بیان اینکه از این ۷۰ هزارتن روغن توزیع شده، ۵۰ هزارتن برای مصارف خانگی و ۲۰ هزارتن برای صنف و صنعت است، گفت: این ۷۰ هزارتن نیاز بازار را کفاف می دهد. البته توزیع نیز ادامه دار است؛ به طوری که اگر احساس شود به روغن بیشتری در بازار نیاز است، شرکت بازرگانی دولتی آمادگی این را دارد که روغن بیشتری توزیع کند.

بیرشک در پاسخ به این سوال که آیا قیمت روغن در هفته آینده تغییر خواهد کرد یا خیر گفت: فعلا در رابطه با افزایش قیمت چیزی نشنیده ایم و به نظر می رسد افزایش قیمتی هم نداشته باشیم. البته افزایش قیمت روغن به پارامتر هایی همچون قیمت جهانی، ورق حلب، مواد بسته بندی و مواد افزودنی بستگی دارد که اگر قیمت آنها تغییر کند قیمت روغن نیز به تبع  آن بالا می رود.

منبع: الف

کلیدواژه: هفته آینده روغن نباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فاصله ایجاد شده بین مراحل توزیع انسولین قلمی وارداتی در استان گفت: انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده به صورت گسترده  در داروخانه‌های کرمانشاه توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

هانیه احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه انسولین قلمی در دو دسته وارداتی و داخلی وجود دارند اظهار داشت: هیچ کمبودی در حوزه انسولین قلمی داخلی در استان وجود ندارد و به اندازه کافی در شعب استانی شرکت‌های پخش موجود است.

وی با بیان اینکه انسولین قلمی در تمام داروخانه‌ها توزیع می‌شود عنوان کرد: انسولین وارداتی نیز براساس برنامه و متناسب با ضریب جمعیتی از طرف سازمان غذا و دارو توزیع می‌شود و چند بار در ماه در فواصل زمانی نامشخص سهمیه‌ای به استان تعلق می‌گیرد.

احمدی گفت: توزیع انسولین در هر ماه انجام می‌شود اما گاهی همچون روزهای اخیر بین دو مرحله از توزیع فاصله زمانی بیشتر می‌شود و اینکه اصلا در داروخانه‌ها وجود نداشته باشد، صحت ندارد و سهمیه جدید انسولین هفته آینده به استان تخصیص می‌یابد و بین داروخانه‌ها توزیع  می‌شود.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: مشابه ایران انسولین قلمی به وفور موجود است و چنانچه پزشکان نمونه داخلی را تجویز کنند و بیماران نیز نمونه داخلی را ترجیح دهند کمبود در انسولین خارجی رفع می‌شود.

وی بیان کرد: در گذشته چون فناوری تولید انسولین قلمی در کشور وجود نداشت تنها از نمونه خارجی استفاده می‌شد و مقبولیت بیشتری داشت اما اکنون نمونه داخلی با اثرگذاری مطلوب تولید می‌شود و چنانچه روی بازار فروش کار شود استقبال بیماران نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • پاکبان مشهدی که نوازندگی دوتار را با قوطی روغن نباتی شروع کرد
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت