Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شرکت کنتورسازی قزوین در مقابل مدیریت سو یک جوان نابلد و اجرای غلط سیاست خصوصی‌سازی امروز به زانو درآمده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین شرکت سهامی عام کنتورسازی سال 1347 در شهرستان البرز استان قزوین تاسیس شد و خطوط پرقدرت تولید کنتور در این کارخانه نبض بازار خاورمیانه را به خود اختصاص داد اما این در حالی است که امروز در مقابل مدیریت سو یک جوان نابلد و اجرای غلط سیاست خصوصی سازی به زانو درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هیاهوی روزهایی که رونق تولید در این اَبَر کارخانه تولید کنتور به اوج خود رسیده بود و کارگران به صورت مرتب حقوقشان را به موقع و با اصولی منظم دریافت می‌کردند ناگهان در سال 87 اجرای غلط سیاست خصوصی سازی سبب شد تا هدایت کنتورسازی به دست فرد جوانی بیفتد که دغدغه‌ حداقلی نیز به حوزه تولید، رونق اقتصاد کشور و حمایت از حقوق کارگر نداشته باشد.

مدیر عامل جوان و عضو هیت مدیر شرکت پس از سال‌ها ترجیح دلالی بر تولید و خورد کردن کمر کارگران شریف کنتورسازی زیر بار آن همه بی کفایتی، با حکم قضایی روانه زندان می‌شود اما سوال اینجاست که چرا این فرد فاقد صلاحیت مدیریت همچنان بر خلاف نص قانون تجارت مشغول عزل و نصب کردن مدیران است؟ آیا خون این فرد آنقدر رنگین است که بر قانون نیز اولویت داشته باشد؟ ارتباطات بعضا مشکوک مدیرعامل جوان داستان کنتورسازی تا چه درجه‌ای از مناسبات سیاسی پیش رفته است؟

واگذاری نادرست شرکت کنتورسازی؛ تجربه‌ای تلخ که نباید تکرار شود + فیلمناگفته‌هایی از خصوصی‌سازی ‌شرکت کنتورسازی قزوین/شرکت قربانی نگاه بورس‌بازانه مدیرانش شدکارگران کنتورسازی قزوین تمامی مطالبات خود را دریافت کردند

به نظر می‌رسد اجرای غلط سیاست خصوصی سازی برای امثال مدیران کنتورسازی قزوین حصن حصینی را به وجود می‌آورد تا به راحتی و بدون پاسخگویی به مقام مسئولی کارگران را با نگاه سلیقه محور عزل و نصب کنند، تولید را جایگزین دلالی و کسب سود کرده و به معنای حقیقی هر آن چه اراده کنند را در کسری از زمان انجام دهند.

شرکت در سال 87 با تعداد حدود هزار نفر پرسنل تحویل مدیرعامل جوان می‌شود اما این در حالی است که امروز تنها 20 نفر، آن هم در قسمت اداری مشغول کار هستند؛ اگر این فرد لایق کسوت مدیریت کنتورسازی است پس چرا هم‌اکنون پشت میله‌های زندان زندگی‌اش را سپری می‌کند؟ و اگر صلاحیت لازم را ندارد پس در حال حاض علت همه کاره بودن وی در شرکت کنتورسازی چیست که مسئولان باید به این پرسش‌ها پاسخ دهند.

مطمعنا آوازه تحصن‌ها و تجمعات کارگران کنتورسازی در چندین سال گذشته به سمع و بصر مردم رسیده است؛ این کارگران پس از سفر دکتر نوبخت به مناسبت هفته دولت به قزوین، تمام مطالبات و معوقاتشان را پس از سال‌ها تحمل سختی و رنج دریافت کردند و مشکلات آن‌ها مرتفع شد اما خواسته امروز این کارگران دلسوز، احیای مجدد خطوط تولید کنتورسازی است.

گزارش از حسین عسگری‌فرد و سحر علیخانی 

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید ملی کارخانه استانداری قزوین تولید ملی کارخانه استانداری قزوین کنتورسازی قزوین شرکت کنتورسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از تخصیص ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای اجرای طرح‌های حوزه آب این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده بعدازظهر امروز -پنج‌شنبه ششم اردیبهشت- در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و سازمان‌های حوزه شهید بهشتی استان قزوین اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان به عهده دارد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف این شرکت تأمین آب از طریق اجرای طرح‌های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی است. مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، رودخانه‌ها و تأسیسات آبی می‌شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه‌ای به حساب می‌آید.

تکمیل آب‌رسانی از سد طالقان ۱۰ همت بودجه نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای قزوین با بیان اینکه چند طرح ملی مهم در استان توسط این شرکت در حال اجرا است، گفت: برای شمال و جنوب استان قزوین موضوع تأمین آب شرب و کشاورزی را برای افق ۲۰-۳۰ ساله ترسیم کرده‌ایم و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم استان را در تأمین آب شرب بیمه کنیم.

ستوده ادامه داد: یکی از این طرح‌های مهم آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است. فاز نخست این طرح با هدف تأمین آب شرب باکیفیت و پایدار برای شهرستان آبیک انجام شده و فاز دوم آن هم در دست اجرا قرار دارد.

وی از اتمام طرح ساخت سد مخزنی نهب خبر داد و گفت: سد شهید لشگری نهب پروژه دیگری است که با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین با اشاره به وجود یک شبکه آبیاری مدرن در پایین‌دست این سد افزود: طول کانال اصلی این شبکه ۲۵ کیلومتر و طول کانالهای درجه یک و دوم آن ۹۰ کیلومتر است که ۷ کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری است.

پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت سد بالاخانلو

ستوده همچنین به وضعیت احداث سد بالاخانلو اشاره کرد و گفت: سد بالاخانلو با ظرفیت ۳۸.۵ میلیون مترمکعب جهت تأمین بخشی از نیاز آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است، اعتبار مورد نیاز این طرح بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال ۴۳۵ میلیارد اعتبار نقدی برای پروژه‌های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

کد خبر 747912

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست