Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ در ساعات پایانی روز گذشته برخی رسانه های آمریکایی به نقل از الیوت آبرامر مسئول امور ایران و ونزوئلا در وزرات امور خارجه آمریکا اعلام کردند محموله ١.٢ میلیون بشکه سوخت که تقریبا سه ماه پیش از سوی آمریکا در آب های آزاد توقیف شده بود، به ارزش ۴٠ میلیون دلار به فروش رفت.

گفتنی است حدود ٧۵ روز پیش بود که رسانه‌های آمریکایی خبر توقیف چهار کشتی حامل سوخت به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» در آبهای آزاد توسط دولت آمریکا را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از آن بود که مقامات آمریکایی اعلام کردند یک ماه پیش از عملیات توقیف، دادستان‌های آمریکایی، دادخواستی برای توقیف این چهار نفتکش که بنا به اعلام آنان عازم ونزوئلا بوده را صادر کرده بودند. اما این حکم بعد از آن صادر شد که ایالات متحده آمریکا درجلوگیری از ارسال پنج نفتکش دیگر ایران به سمت ونزوئلا ناکام مانده بود.

همچنین دیروز الیوت آبرامز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که عواید حاصل از فروش این محموله ها به صندوق به اصطلاح «حمایت ازقربانیان ترور » اختصاص خواهد یافت. این درحالی است که نه تنها آمریکا خود یکی از بزرگترین حامیان تروریسم در دنیا به شمار میرود که تاکنون بالغ بر ١٧ هزار نفر از ایرانیان در حوادث ترور به شهادت رسیده اند.

همچنین این مقام وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشته که این حرکت آمریکا در توقیف و فروش محموله سوخت،پیروزی سه گانه برای ایالات متحده در برداشته؛ جلوگیری از فروش نفت و فرآورده های نفتی توسط ایران، تشدید تحریم های ونزوئلا و واریز پول به صندوق به اصطلاح «حمایت از قربانیان ترور.»

نکته قابل ذکر اینجاست که بارها مسئولان کشورمان بیان داشته که محموله های توقیفی از آن ایران نبوده‌اند. در این میان بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران چندی پیش بیان داشت که : ‍‍"آمریکا ادعا کرده که محموله بنزین ایران را توقیف کرده است اما این در شرایطی است که اگرچه محموله ها از ایران رفته بود اما نه کشتی ها ایرانی بود نه محموله برای ایران بود. محموله، بنزین ایران بود که به مشتری فروخته شده بود."

وی افزود: محموله های توقیفی توسط امریکا قبل از توقیف به ونزوئلا فروخته شده بود و متعلق به ایران نیست.

پربیننده ترین زمان ذخیره بنزین در کارت سوخت کاهش پیدا کرد؟ آرایش اقتصاد ایران پس از انتخابات آمریکا/ نفت همچنان بر لبه پرتگاه سقوط با آزادشدن سهام عدالت، ‌۵۰میلیون نفر سهامدار فارس شدند/ بازدهی ۸۰۰درصدی سهم فارس ظرف ١۵ماه روزگار طلای سیاه تیره‌تر شد/ افت قیمت‌ها به کف ۱۲۰روزه نفرین نفت؛ چگونه ونزوئلا به این روز افتاد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین بیژن نامدار زنگنه ونزوئلا آمریکا تروریست صادرات بنزین صادرات سوخت توقیف نفتکش مریم علیزاده قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت محموله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، رئیس جمهور روسیه گفت حملات تروریستی گروه‌های افراطی، از سوی سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها حمایت می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: تروریسم همچنان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها در قرن بیست و یکم است. هدف از حملات تروریستی که سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها در آن دخیل هستند، از بین بردن پایه‌های قانونی و برهم زدن ثبات کشورهای دارای حاکمیت است. بی شک مهمترین شرط تقویت حاکمیت کشورها و امنیت آنها حفظ ارزش‌های معنوی و اخلاقی و دفاع از آنهاست.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که همانطور که تجربه تاریخی نشان می‌دهد کشورهایی که هویت ملی خود را حفظ می‌کنند و به فرهنگ خود پایبند هستند به شکلی هماهنگ و مستقل پیشرفت می‌کنند.

پوتین با اشاره به حمله تروریستی اخیر مسکو افزود: شیوه‌های جنایتکاران پیچیده‌تر و وحشیانه تر شده است که این امر یک بار دیگر در حمله تروریستی خونباری ۲۲ مارس در مسکو خود را نشان داد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: سازمان‌های اطلاعاتی و آژانس‌های اجرای قانون هویت عاملان این حمله تروریستی و سازمان دهندگان آن را مشخص می‌کنند و هیچ یک از آنها نباید از مجازات در امان بمانند.

کد خبر 6087976

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم