Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمر قمر الدین» وزیر خارجه سودان خبر داد که توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، هنوز به صورت مکتوب درنیامده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از قمر الدین گزارش داد که توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، «اولیه و شفاهی است و هیچ بند مکتوبی، وجود ندارد».

وی تأکید کرد که «این توافق، بعدا نوشته و در پارلمان ارائه خواهد شد تا با آن موافقت یا آن را رد کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول سودانی اذعان کرد: «بله، موافقت کردیم که حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم، با عادی‌سازی روابط با اسرائیل، گره زده شود».

قمرالدین در عین حال مدعی شد که عادی‌سازی روابط، توسط کسی به سودان دیکته نشد، بلکه به خاطر این که نام این کشور در لیست کشورهای موسوم به حامی تروریسم قرار داشت، با مشکلات بسیاری روبرو شده بود.

وزارت خارجه سودان جمعه گذشته اعلام کرد که دولت انتقالی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.

در همان روز، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره ابلاغ کرده است که قصد دارد سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان رژیم صهیونیستی عادی سازی عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو

  کار به جایی رسیده که بحران‌های جاری دراراضی اشغالی به نقطه اوج خودرسیده و این رژیم درسه سطح داخلی،منطقه‌ای و بین‌المللی با بحران‌های غیرقابل حل و پیچیده‌ای رو‌به‌رو شده است.دراین خصوص گفت‌وگویی با حسن عزالدین،عضو فراکسیون مقاومت پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

رژیم اشغالگر صهیونیست در روزهای نخست جنگ غزه مدعی تسلط بر میدان نبرد و رسیدن به اهداف اعلامی خود در این آوردگاه بود. با این حال اکنون پس از هفت ماه، این رژیم از دستیابی به اهدافی که نتانیاهو مدعی آنها بود عاجز مانده است. این ناکامی رژیم صهیونیستی را چگونه تحلیل می‌کنید؟
ابتدا وظیفه خود می‌دانم به روح پاک تمامی شهدای مقاومت در سراسر منطقه درود بفرستم، به‌خصوص هزاران شهیدی که در جریان جنگ غزه به دست رژیمی اشغالگر و کودک‌کش به شهادت رسیدند. واقعیت ماجرا این است که استیصال دشمن صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت محرز بوده و این مرهون مقاومت ترکیبی صورت گرفته در طول هفت ماه اخیر است. مقاومت هوشمندانه و ترکیبی جبهه مقاومت علیه صهیونیست‌ها ثمر داده و این موضوع را نه‌فقط مقامات رژیم اشغالگر، بلکه حامیان غربی و منطقه‌ای آن نیز متوجه شده‌اند. اکنون تل‌آویو در وضعیتی قرار دارد که گذشت زمان، نه فقط موفقیت آن را تضمین نمی‌کند، بلکه تبدیل به عاملی جهت تشدید بحران در اراضی اشغالی شده است. بسیاری از اقدامات و رفتارهای نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم اشغالگر در برهه کنونی، از آشفتگی روانی ناشی از این شکست نشأت می‌گیرد. این یک شکست سنگین و سرنوشت‌ساز است که تاثیر شگرفی در شکل‌دهی معادلات جدید در منطقه خواهد داشت. 
 
از معادلات جدید در منطقه سخن گفتید. این معادلات، بر چه مبنایی استوار است و آنها را براساس چه مولفه‌ها و متغیرهایی باید مورد تجزیه و تحلیل قرار داد؟ 

مصدر این تحولات را باید در گفتمان مقاومت پیدا کرد. هم‌اکنون مقاومت در اوج آمادگی قرار دارد و حقانیت آن در برابر رژیم خونخوار صهیونیستی نیز بر همگان به اثبات رسیده است. در مقابل، دشمن صهیونیستی آشفته به نظر می‌رسد و به‌دنبال ترسیم چشم‌اندازی است که عملا به آن دست نمی‌یابد. در مقابل، چشم‌انداز حرکت جمعی گروه‌های مقاومت، ایجاد منطقه‌ای عاری از مداخله‌گرایی و آشوب است. منطقه‌ای که رژیم اشغالگر و حامیان آن حتی اگر بخواهند، قدرت ایجاد بحران در آن را نداشته باشند. در این میان، ما شاهد اتصال اضلاع مقاومت به یکدیگر هستیم. به‌عنوان مثال، جبهه جنوب لبنان در راستای حمایت از ساکنان غزه فعال شده و همچنان فعال خواهد ماند. این قاعده در‌خصوص دیگر گروه‌های مقاومت نیز صادق است. همان‌گونه که دشمن نیز حس کرده، منظومه‌ای در منطقه ایجاد شده که نه‌فقط بازی رقبا و دشمنان را به‌خوبی پیش‌بینی و تحلیل می‌کند، بلکه در مواجهه با آن نیز قاطعانه و مدبرانه عمل می‌کند. مقاومت هوشمندانه، واژه‌ای است که رژیم اشغالگر و حامیانش از آن وحشت دارند، زیرا شکست آنها در جنگ اخیر غزه مرهون همین استراتژی و چارچوب است. 
 
طی روزهای اخیر تحولات معناداری علیه دشمن صهیونیستی رخ داده است. ازعملیات وعده صادق توسط جمهوری اسلامی ایران تا موشکباران پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیست توسط حزب‌ا...لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت. پیام گویای این تحولات علیه رژیم اشغالگر چیست؟

قبل از این تحولات جدید، بارها گروه‌های مقاومت به رژیم اشغالگر و حامیانش هشدار داده بودند که در صورت توسعه دامنه جنگ، دستان مقاومت هرگز بسته نیست و برای پاسخ به هرگونه حماقت و اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی آمادگی دارد. برخی در اراضی اشغالی تصور می‌کردند آنچه مقاومت می‌گوید، صرفا یک بیانیه یا ادعاست! اما در عمل مشخص شد که مقاومت قواعد بازدارندگی را هضم کرده و آن را نه‌فقط در گفتار رهبران خود، بلکه در میدان عمل تجلی می‌بخشد. این همان رمز اعتماد ملت‌های منطقه و حتی دنیا به گروه‌های مقاومت است. بهترین عبارتی که در برهه کنونی می‌توان روی آن تاکید کرد، این است که امت اسلامی و جبهه مقاومت در کمین رژیم اشغالگر است و در صورت بروز هر گونه حماقتی، چنان سیلی به دشمن خواهد زد که هرگز انتظارش را ندارد. قواعد استراتژیک در منطقه غرب‌آسیا تغییر کرده و دشمن ناچار است این تغییر را بپذیرد. 

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • اذعان بنی گانتز به ناکامی تل آویو در جنگ غزه
  • ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو
  • حمله‌های حزب‌الله نفس تل‌آویو را برید
  • عمق وابستگی نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا چقدر است؟