Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@11:15:55 GMT

شیوه آمارگیری بیماران و فوتی‌های کرونا

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۳۰۸۹

رئیس انستیتو پاستور ایران، گفت: اگر تست های کرونا افزایش نیابد، با هجوم یکباره بیماران به مراکز درمانی مواجه خواهیم شد. ناطقان: علیرضا بیگلری، افزود: پس از شناسایی بیماران کرونایی، افراد در ارتباط با او هم باید شناسایی شوند تا بتوان آلودگی ناشی از ویروس کووید ۱۹ را در جامعه کاهش داد و زنجیره انتقال بیماری را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: اگر به اندازه کافی، آزمایش انجام نشود تعداد مبتلایان بیشتر و هجوم یک باره بیماران، موجب می‌شود تیم درمان نتواند این بیماران را به درستی اداره کنند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه افزایش آزمایش‌ها به افزایش شناسایی بیماران، منجر شده است، اضافه کرد: از چند ماه پیش، شبکه ملی تشخیص کووید ۱۹ کشور، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور، تعداد آزمایش‌ها در حال رسیدن به حدود ۴۰ هزار آزمایش در روز است و هدف این است که این رقم در آینده بسیار نزدیک به ۱۰۰ هزار آزمایش روزانه برسد.

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره شیوه آمارگیری بیماران و فوتی‌های کرونا، گفت: در برخی از کشورهایی که آزمایش کووید ۱۹ در آن جا، کم است، آمار فوتی‌های آنها هم پایین نشان داده می‌شود و در برخی از کشورهای اروپایی هم، جوامعی مانند خانه سالمندان از گروه‌های تست کووید ۱۹ خارج می‌شوند بنابراین تعداد تست‌ها و فوتی‌ها، متفاوت است.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشور ما در همه بیمارستان‌ها، آزمایشگاه کووید ۱۹ وجود دارد همه بیمارانی که به این ویروس مبتلا و فوت شوند جزو آمار فوتی‌های ناشی از کرونا ثبت می‌شوند.

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره روند ساخت واکسن کرونا در کشورمان گفت: همه راه‌های ساخت واکسن در کشورمان در حال انجام است و چند گروه، مطالعات حیوانی را به پایان رسانده و آماده اند وارد مرحله انسانی شوند یعنی برای رسیدن به واکسن کرونا ماه‌ها فاصله داریم، اما ساخت این واکسن در حال پیشرفت است.

بیگلری با اشاره به اینکه با ساخت واکسن مؤثر فاصله داریم افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک تنها کاری است که افراد به عنوان تعهد اجتماعی نسبت به جامعه و کشورش باید انجام دهند.

وی اضافه کرد: آزمایش‌ها، زمانی ارزشمند است که افراد با آزمایش مثبت کرونا، با قاطعیت و سختگیری، قرنطینه شوند. منبع: مشرق برچسب ها: آمارگیری ، بیماران ، فوتی ها ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آمارگیری بیماران فوتی ها کرونا رئیس انستیتو پاستور ایران کووید ۱۹ فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت پذیری و دلسوزی تمامی دست اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها، احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

کد خبر 6086396 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا