Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@09:03:56 GMT

تامين 741 ميليون دلار ارز براي روغن خام

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۳۱۵۰

تامين 741 ميليون دلار ارز براي روغن خام

خبرگزاری آریا- مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت از تأمین 741 میلیون دلار ارز برای روغن خام و 664 میلیون دلار ارز برای دانه‌های روغنی در 7 ماهه امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت صمت، صدیف بیک زاده با بیان این مطلب، افزود: عمده نیاز روغن کشور از مسیر واردات تامین می‌شود و ضریب وابستگی به واردات در این کالا نسبت به کالا‌های دیگر بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در سال 1399 برنامه اختصاص 1.5 میلیارد دلار ارز برای روغن خام را داریم، گفت: در این راستا باید 1.9 میلیون تن واردات روغن خام انجام شود تا بتوانیم بازار این محصول را تنظیم کنیم.
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت با اعلام اینکه بخشی از روغن مورد نیاز از محل دانه‌های روغنی وارداتی و تولید داخل تامین می‌شود، تصریح کرد: از حدود 3 میلیون تن دانه روغنی وارداتی 18 درصد آن تبدیل به روغن خام می‌شود که بخشی از روغن مورد نیاز کشور از این محل تامین می‌شود.

933 میلیون دلار تخصیص ارز برای روغن خام
بیک زاده با اعلام اینکه در 7 ماهه امسال میزان تخصیص ارز برای روغن خام 933 میلیون دلار بوده است، گفت: همچنین در 7 ماهه امسال 773 میلیون دلار نیز برای دانه‌های روغنی تخصیص ارز شده است.
وی اضافه کرد: همچنین 741 میلیون دلار تامین ارز برای روغن خام و 664 میلیون دلار تامین ارز برای دانه‌های روغنی در 7 ماهه امسال انجام شده است.
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: این تامین ارز‌ها با یک وقفه معمولاً یک ماهه تبدیل به کالا می‌شود و از طریق گمرکات ترخیص و وارد کشور خواهد شد.
بیک زاده همچنین با اعلام اینکه برای تنظیم بازار از ذخایر راهبردی نیز استفاده خواهیم کرد، افزود: هر زمان جریان تامین کالا با هر دلیل از جمله کمبود ارز با مشکل مواجه شود، از این ذخایر راهبردی استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: موجودی ذخایر شرکت بازرگانی دولتی برای روغن خام مکفی است و حتی تا چند ماه آتی در صورت اختلال در واردات می‌توانیم این محصول را در کشور تامین کنیم.

تأمین به موقع نیاز داخلی روغن خوراکی و تداوم تولید
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در پایان تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی تامین و توزیع روغن خوراکی، تولید روغن خوراکی در داخل کشور مطابق برنامه انجام شده و روند تولید نیز ادامه خواهد داشت و نیاز داخلی روغن خوراکی نیز به موقع تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تامین دلار ارز برای روغن خام دانه های روغنی 7 ماهه امسال تامین می شود روغن خوراکی میلیون دلار دلار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

امتداد - از ابتدای سال تا پایان روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد.

 

 



کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.



شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است. تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار  در تالار  معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • تامین ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله 
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟
  • تامین ۲.۲ میلیارد دلار ارز تا پایان ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • تامین ۲میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان ارز در مرکز مبادله طلا و ارز