Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمد آیتی: علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار چندی پیش در توییتی خطاب به روحانی نوشته بود که: «کشور به حال خود رها شده و مردم در تامین مایحتاج خویش درمانده‌اند و زیر خط فقر درست و پا می‌زنند. رئیس‌جمهور در بند حفظ ریش خویش است! اف بر تو باد که ملتی را شرمنده کرده‌ای.» همچنین پیش از این توییت، اردشیر مطهری، نماینده گرمسار خطاب به رییس‌جمهور گفته بود «آیا می‌دانی مردم می‌گویند خدا روحانی را لعنت کند؟!» پس از این اظهارات دیگر نمایندگان مجلس نیز در سخنانی به دولت و شخص رئیس جمهور تاختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه این بگو مگو‌ها باعث شد تا رهبر انقلاب در دیدار حضوری خود با اعضای ستاد ملی مدیریت کرونا «هتک حرمت» رییس‌جمهور را حرام بخواند. ایشان در ادامه عنوان کردند: «انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.»

رویداد۲۴ به سراغ نمایندگانی رفته است که مخاطب سخنان رهبری بودند و اظهارنظرهایشان علیه دولت و شخص رئیس‌جمهور جنجالی شده بود. از آنها درباره سخنان رهبری و همچنین عملکرد دولت سوالاتی را مطرح کردیم. پیشتر محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در پاسخ به اینکه اگر به قبل برگردید آیا باز هم همان اظهارنظر‌ها را نسبت به رییس‌جمهور می‌کنید؟ از عملکرد و سخنان خود دفاع کرد و گفت: در آن فضا و در آن ظرف آن‌قدر فضا ملتهب بود که بنده و همکارانم با حرف‌هایمان در قالب تخلیه فضای اعتراضی جامعه ظاهر شدیم. یعنی خود را سوپاپ کردیم تا مردم بدانند کسانی هستند که ندای اعتراضات آن‌ها را بشنوند و به گوش دولت برسانند. در مجموع کار ما به نفع دولت بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری معتقدند اعتراض و انتقاد نباید در قالب توهین باشد و ما هم این را قبول داریم و تمکین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: دفاع نماینده مجلس از سخنانش علیه روحانی: در نقش سوپاپ اطمینان عمل کردیم!/ حمایت رهبری از دولت یک ایثار بزرگ بود

برداشت توهین از سخنانم علیه روحانی ندارم

در همین رابطه، علی‌اصغر عنابستانی می‌گوید: در اینکه توهین عملی ناشایست است، شکی نیست. شاید برخی از افراد از توییت من که مخاطب آن آقای رییس‌جمهور بود برداشت توهین داشتند، ولی من خودم چنین برداشتی نکردم.

دولت ملاحظه ما نمایندگان را بکنند

وی در ادامه به رویداد۲۴ گفت: خوب است که افراد دولت، ملاحظه ما نمایندگان را بکنند، زیرا ما هر روز با سیل تقاضا‌های مردم که حکایت از سخت‌شدن زندگی‌شان دارد، مواجهیم. عجیب است که دولت اصلاً این شرایط را درک نمی‌کند. به‌طور مثال ما در مجلس دو ماه است که داریم روی طرح کالا‌های اساسی کار می‌کنیم بعد، هم آقای رییس‌جمهور و هم سخنگوی دولت به‌راحتی بر علیه این طرح صحبت کردند تا این طرح در مجلس تصویب نشود که البته به‌دلیل همین اظهارنظر‌ها با ۲۱۵ رای، طرح تصویب شد.

یک تفکر نفوذی در ساختاری اجرایی کشور وجود دارد

نماینده سبزوار تصریح کرد: فشار مسائل اقتصادی دارد استخوان‌های مردم را می‌شکند، اما دولت اصلاً متوجه اوضاع نیست. احساس من این است که یک تفکر نفوذی در ساختار اجرایی کشور وجود دارد که هدف‌شان ناراضی‌کردن مردم است.

وی در پاسخ به اینکه اگر جریان نفوذ این‌قدر عیان است پس چرا رهبر انقلاب از دولت حمایت می‌کنند؟ گفت: آقا به وظیفه خود که حمایت از دولت‌هاست عمل می‌کند و این از گذشته تا امروز بوده است، زیرا برای ایشان استحکام دولت‌ها و حاکمیت اهمیت دارد. حرف رهبر معظم انقلاب همیشه روی چشم ما بوده و خواهد بود و پس از صحبت چند روز پیش ایشان ما هم گفتیم سمعاً و طاعتاً.

مردم مشکلات معیشتی دارند روحانی به فکر طراحی ماسک است

این نماینده اصولگرا اظهار داشت: برای من تاسف‌بار است که مردم در معیشت خود به مشکلات جدی برخوردند، اما رییس‌جمهور و یا اطرافیانش به‌دنبال طراحی ماسکی هستند که خط ریش آقای روحانی خراب نشود. این تفکر استخوان‌های من را متلاشی می‌کند.

عنابستانی در ادامه افزود: روزی که آقای روحانی آن ماسک را زده بود، من در روستا‌های حوزه انتخابیه‌ام سرکشی می‌کردم و شاید باورش سخت باشد که بسیاری از خانواده‌ها کپسول گاز نداشتند و مردم از صبح تا شب در صف کپسول گاز بودند و از سرما می‌لرزیدند، یعنی ما برگشتیم به سال ۶۰. در همان روز، توزیع نفت در روستا‌ها انجام نشده بود. حالا ما با این همه سوءمدیریت و درد مردم چه کنیم؟ توییت من هم در همین راستا بود، زیرا دیگر تحمل این همه ناراحتی را نداشتم.

وی با اشاره به اینکه در توییت من خطاب به رییس‌جمهور تندروی وجود نداشت، گفت: من خودم را مخاطب تذکر مقام معظم رهبری نمی‌دانم، ولی باز هم می‌گویم نصیحت‌های ایشان روی چشم ما است و هیچ‌وقت نباید اجازه توهین به خودمان را بدهیم.

مخالف توهین هستم

نماینده سبزوار در پایان خاطرنشان کرد: من اتفاقاً مخالف توهین هستم. یک روز در همین مجلس یکی از نمایندگان از پشت تریبون گفت مردم می‌گویند لعنت به روحانی که من این حرف را نپسندیدم و بلافاصله گفتم من از طرف نمایندگان عذرخواهی می‌کنم، اما به یک موضوع باید توجه کرد و اینکه هر اظهارنظری را نباید توهین قلمداد کرد، یعنی نباید این‌قدر نازک نارنجی شد که هیچ‌کس نتواند در خصوص اوضاع افتضاح این روز‌ها نظر دهد. از آقایان می‌خواهم بگذارند نماینده مردم حرف بزند و این‌قدر زود ناراحت نشوند.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص نابسامانی‌های ارزی و شرایط اقتصادی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ و لزوم چاره اندیشی مسئولان اقتصادی دولت و پیگیری مجلس در این حوزه، گفت: در بحث مباحث اقتصادی معتقدم که این تلاطم های موجود بر زندگی، کار و معیشت مردم اثر می‌گذارد و از همین ابتدای سال دارد سفره مردم را با چالش و مساله مواجه می‌کند و این در حالی است که مسئولان باید به طور جدی نسبت به این مساله توجه و دقت داشته باشند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی کوچکی نژاد را در ادامه می خوانید:

 

نمایندگان هم همواره در صحن علنی مجلس تذکرات متعدد شفاهی و کتبی را نسبت به عملکرد دولتمردان و تیم اقتصادی داشته‌‌اند و به دنبال این هستیم که دولت با جدیت پای کار حاضر شود و فکری به حال اقتصاد کند. آقای فرزین به صداوسیما آمد و با آن جملاتی که در صداوسیما به کار گرفت برای ایشان متاسف شدم. اینکه رییس کل بانک مرکزی بگوید قیمت‌ها حباب است و کاذب است، ما قبول نداریم و حرف‌هایی از این جنس به این معناست که ایشان مردم را خوب نمی‌شناسند و نمی‌دانند که مردم ما به خوبی حرف‌های ایشان را می‌فهمند و تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌دانند که بانک مرکزی با اختیاراتی که دارد موظف است ثبات بازار را برقرار کند. حالا سه‌شنبه‌های نظارتی است آقای فرزین به مجلس می‌آیند و اعتراض نمایندگان هم نسبت به ایشان شدید است هم درخصوص نوسانات ارزی، ارز دارویی و همه موارد مرتبط دیگر در حوزه مسئولیتی ایشان صحبت خواهد شد. به اعتقاد من واقعا دولت در حوزه اقتصادی دچار یک مشکل اساسی است، تیم اقتصادی دولت قدرت تحلیل مسائل اقتصادی و توان تصمیم گیری مناسب را ندارد و به همین خاطر دچار یک بحران فکری شده اند. معتقدم که دولت باید یک خانه تکانی در تیم اقتصادی خودش انجام دهد و اگر این کار را انجام ندهد مجلس موظف است ورود کند و این مشکل را حل کند. به نظر من این تحلیل‌ها و آمارهایی که می‌دهند غیرواقعی است، در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات شدید نرخ ارز بودیم، این تکانه ها یک تا دو ماه دیگر در حوزه اقتصاد ایران و معیشت مردم و اجناس وارداتی خودش را نشان می‌دهد. کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند، آقای محسن رضایی و سایر افرادی که در تیم هستند واقعا توان این کار را ندارند و من فکر می‌کنم که علم کار را هم ندارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: سخنان احمدی نژاد بازار ارز را ملتهب کرد نماینده مجلس: بانک مرکزی نمی‌تواند نقش خود را در بازار ارز ایفا کند

دیگر خبرها

  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • احمد خاتمی : در عملیات « وعده صادق » مردم را ترساندند که رژیم صهیونیستی چنین و چنان می‌کند، در حالی که هیچ غلطی نتوانست بکند
  • احمد خاتمی: مردم را ترساندند که رژیم صهیونیستی چنین و چنان می‌کند، در حالی که هیچ غلطی نتوانست بکند
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند