Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:18:31 GMT

سالانه ۴۵۰ تن ماهی پرورشی در املش تولید می شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۳۲۰۸

سالانه ۴۵۰ تن ماهی پرورشی در املش تولید می شود

مسئول شیلات شهرستان املش  گفت: از مجموع ۶۷ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان املش سالانه ۲۲۵ تن ماهی کپور معمولی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

احمدسبحانی اظهار داشت :۹۰ تن ماهی سردابی و ۱۲۵ تن ماهی گرم آبی  و ۱۰ تن ماهی خاویاری نیز در   مزارع پرورش ماهی این شهرستان  تولید می شود.

وی با اشاره به  فعال بودن ۷۲ نفر در زمینه آبزی پروری درشهرستان املش افزود : شهرستان املش با ۱۰ مزرعه پرورش متراکم  کپور معمولی و ظرفیت سالانه ۲۰ تن ماهی در استخرهای غیرخاکی رتبه اول تولید این نوع ماهی را در استان گیلان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان املش با ۲بخش مرکزی و رانکوه و با جمعیتی حدود۴۴ هزار نفر در۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها فصلنامه توسعه آبزی پروری گیلان املش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان املش گیلان املش اخبار کنکور شهرستان املش تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: سن غلات در روز‌های نخستین فروردین امسال در مزارع گندم و جو این شهرستان، مشاهده شده است که بی‌درنگ قبل از تخم‌ریزی، از تکثیر آن جلوگیری و نابود شد.

علیمردان خزاعی افزود: وظیفه ما اطلاع‌رسانی بود و کشاورزان نیز از نظر‌های ترویجی کارشناسان این اداره به موقع استفاده کرده و وارد عمل شدند.

وی گفت: هفته گذشته و همزمان با سرتاسر استان خراسان رضوی نیز، اجرای رزمایش مبارزه با آفت سن غلات و رژه خودرویی با کمک دیگر دستگاه‌های مرتبط نظیر دامپزشکی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، سپاه و بسیج سازندگی، کارشناسان طرح همگام با کشاورز، پلیس راهور و نیروی انتظامی در مزارع این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: در این عملیات، مبارزه شیمیایی در مزرعه آلوده به آفت سن غلات در سطح ۱۲ هکتار انجام شد.

خزاعی، سن غلات را یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده دانست و افزود: اگر به موقع با این آفات مبارزه نشود، خسارات جبران ناپذیری برای مزارع خواهد داشت و از اوایل فصل بهار و با افزایش دما در مزارع، شروع به طغیان می‌کند.

وی با بیان این که غلاتی، چون گندم و جو از جمله محصولات راهبردی محسوب می‌شود و باید به بهترین نحو کاشت و برداشت شود هم گفت: به طور قطع، کنترل سن غلات در مرحله مادری به ویژه با استفاده از سموم میکروکپسول، به دلیل ماندگاری زیاد در مزرعه بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد