Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست به اتفاق رییس مجمع نمایندگان استان و همچنین فرماندار شهرستان بندر انزلی از تالاب انزلی بازدید و درخصوص راهکارهای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با تایید این خبر گفت :  یکی از مولفه های مهم و حیاتی در  احیای تالاب انزلی مبارزه مستمر و فوری با رشد تصاعدی گونه مهاجم سنبل آبی می باشد که این مهم نیازمند تشریک مساعی همه مسئولین و دستگاه های ذیربط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کفایی افزود : برای پاکسازی نقاط آلوده  به گیاه مهاجم  سنبل آبی که در پهنه آبی تالاب رو به رشد است نیاز به بسیج عمومی و عزم همگانی داریم. 

در ادامه دکتر احمد دنیا مالی، رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت  :متاسفانه تالاب زیبای انزلی به دلیل پسروی و کاهش تراز آب دریای خزر و رشد گیاهان مهاجم و غیر بومی نظیر سنبل آبی در وضعیت بدی قرار داشته که در این میان سکون نسبی و عدم جریان متعادل و طبیعی آب موجود در تالاب به رشد تصاعدی سنبل کمک می کند.

احمد دنیا مالی  با بیان اینکه احیای تالاب انزلی از مهمترین دغدغه های اجتماعی مردم شهرستان انزلی و کل استان است افزود: تالاب انزلی به عنوان یک مخزن بزرگ آب عمل می کند و مسلما کم آبی و تنش آبی این تالاب بین المللی بر کاهش و خشک شدن آب سفره های زیر زمینی منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

 در ادامه بازدید مشترک از تالاب انزلی، مهندس اسماعیل میرغضنفری فرماندار شهرستان بندر انزلی اظهار داشت باید از ظرفیت‌های ملی و بین المللی در امر احیای تالاب استفاده کرد. اسماعیل میرغضنفری افزود کارهای اجرایی احیای تالاب باید با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های ذیربط در حفاظت تالاب صورت گرفته، علاوه بر آموزش حاشیه نشینان تالاب و استفاده از شوراهای اسلامی و دهیاران درجهت فرهنگ سازی وایجاد عزم همگانی برای احیای تالاب کار متفاوتی انجام دهیم. .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تالاب انزلی احیای تالاب تالاب انزلی سنبل آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مسئله در شرق اصفهان آب است، زیرا در این منطقه از گذشته به خاطر خاک مناسب، کشاورزی وجود داشته که امروز ضربه فراوانی خورده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی طغیانی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: شرق شهرستان اصفهان و بخش مرکزی، قلب منطقه شرق استان اصفهان است، زیرا برای تردد در شرق استان باید از این منطقه مرکزی عبور کرد در همین راستا با توجه به حضور میدانی در بخش مرکزی می‌توان اعلام کرد که نقطه ثقل منطقه شرق استان است، زیرا هرکسی که بخواهد به شرق استان سفر کند باید از بخش مرکزی عبور کند، اما این منطقه متأسفانه از جهت شبکه معابر از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

وی افزود: جاده‌های اصلی سرویس دهنده در منطقه برآن شمالی و جنوبی و همچنین منطقه قهاب دچار مشکل هستند و در این راستا پیگیری‌ها فراوانی انجام شده است اما هنوز اقدامی صورت نگرفته و هنوز روکش آسفالت برای این دو مسیر سرویس‌دهی انجام نشده است.

طغیانی یادآور شد: مهمترین مسئله در شرق اصفهان آب است، زیرا در این منطقه از گذشته به خاطر خاک مناسب، کشاورزی وجود داشته است که امروز ضربه فراوانی خورده است، در این راستا تلاش‌هایی برای حل مسئله آب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم شهر اصفهان آلودگی و در منطقه شرق شهرستان مسئله اتباع خارجی است، متأسفانه در این منطقه روستایی وجود دارد که حدود ۱۰۰ درصد جمعیت آن را اتباع تشکیل می‌دهند و بار امنیت سنگینی دارد، در این راستا لازم است برای امکانات و تجهیزات لازم و حضور نیروهای انتظامی و سپاه تدبیر ویژه‌ای صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در شهرک اصفهانک شاهد کمبود خدمات اساسی مردم هستیم، همچنین در مسکن مهر قهجاورستان مشکل فاضلاب وجود دارد.

طغیانی با اشاره به همین منطقه شرق اصفهان تاکید کرد: اگر بخش مرکزی اصفهان دچار مشکل شود، چهار شهرستان شرقی استان نیز دچار مشکل عظیم‌تری خواهند شد.

کد خبر 747937

دیگر خبرها

  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه