Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی مدعی شد لندن امیدوار است تهران از مداخله در امور کشورهای دیگر دست بردارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «جیمز کلیفرلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا در گفت‌وگویی با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به آخرین تحولات یمن اشاره کرد و به اظهاراتی علیه ایران نیز پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدا به گرسنگی، شیوع کرونا و وبا و غیره در یمن اشاره کرد و گفت: واضح است که این نزاع، راه‌حل نظامی ندارد و ما باید شاهد تسویه سیاسی بر اساس مذاکره باشیم.

کلیفرلی تبادل اخیر بیش از هزار اسیر میان دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن را دستاوردی مثبت خواند و گفت، از نظر وی این موضوع امکان رسیدن به نتایج مثبت در موارد دیگر با مذاکره را نیز نشان داد و باید زمان را برای ادامه اقدامات مثبت غنیمت شمرد.

وی از تمایل لندن برای حمایت از ابتکارهای صلح پیشنهادی «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز گفت.

کیلفرلی سپس تصریح کرد، لندن تماس‌هایی نیز با صنعاء دارد و تلاش می‌کند گفت‌وگو با طرف‌های مربوطه یمنی را حفظ کند تا آنها را به همکاری با یکدیگر تشویق نماید.

وی گفت، انگلیس انصارالله را مانند دیگر طرف‌های درگیر در یمن به صلح و اعتمادسازی تشویق می‌کند.

این مقام انگلیسی درباره ایران و نقش آن در منطقه نیز مدعی شد: امیدواریم شاهد آن باشیم که ایران در امور کشورهای دیگر مداخله نکند. ملت ایران پیشینه‌ای قوی در علم، هنر و فرهنگ دارد اما مداخله در امور کشورهای دیگر به این امر منجر نمی‌شود.

وی افزود: انگلیس در این امر صریح بوده است، فعالیت‌هایی که برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است امری غیرقابل قبول است اما اگر ایران می‌تواند تمایل خود برای همسایه خوب بودن و نیز یک بازیگر موثر و مسؤولیت‌پذیر در صحنه بین‌المللی بودن را نشان دهد از آن استقبال خواهد شد.

او ادامه داد: ما به تلاش ادامه خواهیم داد تا به ایرانِ مسالمت‌آمیز و یک همسایه خوب برسیم همانطور که پیشتر به تاریخ، هنر و فرهنگش معروف بوده است به جای اینکه درباره تأثیرش در منطقه نگرانی وجود داشته باشد!

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

به گزارش خبرآنلاین «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

به نقل از ایسنا رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898939

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند