Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی که در سومین مقصد سفر منطقه ایش شب گذشته وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد، در بدو‌ ورودش با زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد اوضاع منطقه قره باغ کوهستانی در نتیجه درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و مسائل امنیتی منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو طرف نسبت به انتقال تروریست های بین المللی از خاورمیانه به منطقه ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی جدی برای کل منطقه خواندند.

مناتساکانیان در این دیدار تأکید کرد که ارمنستان حساسیت های ایران را در رابطه با تهدیدهای جدید امنیت منطقه می فهمد و از نقش ایران در حفظ ثبات منطقه ای و برقراری صلح استقبال کرد.

عراقچی ابتکار ایران را برای حل و فصل مناقشه قره باغ به طرف ارمنی ارائه کرد. در این زمینه ، وزیر امور خارجه ارمنستان متذکر شد که رویکردهای ایران در درگیری قره باغ به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش فارس، عراقچی که به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به منظور حل و فصل مناقشه قره باغ از هفته گذشته سفری را به منطقه آغاز کرد، پیش از این به باکو و مسکو سفر و با مقامات جمهوری آذربایجان و روسیه درباره ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ به گفت و گو پرداخت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ابتدای ورود به ایروان عنوان کرد که ابتکار ایران می تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه وزیر خارجه ارمنستان قره باغ مناقشه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات

آفتاب‌‌نیوز :

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان» وزیر امور خارجه امارات روز پنجشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری امارات، محور رایزنی ۲ وزیر رسیدگی به «تحولات خطرناک» اخیر در منطقه و پیامدهای آن بر صلح و امنیت منطقه‌ای بوده است.

وزیر خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل و دیدار با همتایان و دیگر مقام‌های بین‌المللی، هم‌اکنون در نیویورک حضور دارد.

در این گفت‌گو، وزیر خارجه امارات خواستار «خویشتن‌داری حداکثری و تلاش برای جلوگیری از چرخه تنش در منطقه» شده است.

او تاکید کرد :دیپلماسی و گفت‌وگو تنها مسیرهای حل‌وفصل تنازعات و تضمین امنیت ‌ ثبات منطقه است.

این گفت‌وگو در حالی انجام گرفته که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

در میانه تهدیدات رژیم صهیونیستی، ایران تاکید کرده به هرگونه ماجراجویی تل‌آویو پاسخ «فوری و حداکثری» خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه