Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@01:28:13 GMT

کلاهبرداران «رولکسي» بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۳۴۵۵

کلاهبرداران «رولکسي» بازداشت شدند

خبرگزاری آریا- جانشین پلیس آگاهی تهران از دستگیری 2 تن از اعضای باند 6 نفره کلاهبرداران فروش ساعت‌های قلابی و کلاهبرداری چند میلیاردی آنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرهنگ داود فرد گفت: پس از دستگیری 2 تن از اعضای این باند، دستور انتشار تصویر متهمان از سوی بازپرس پرونده برای شناسایی شاکیان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اخبار و شکایت‌های مختلفی از سراسر کشور به اداره 14 پلیس آگاهی، مبنی بر اینکه چند نفر با ته چهره‌های تبعه کشور افغانستان کالا‌های قلابی را به عنوان کالای اصل و لوکس فروخته اند، ارجاع شد.
جانشین پلیس آگاهی تهران بیان داشت: گزارش‌های اولیه نشان از این داشت متهمان پس از شناسایی سوژه هایشان به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به مال باختگان نزدیک و با اظهار قصد فروش ساعت رولکس طلا به علت نیاز مالی طعمه‌های خود را فریب و ساعت تقلبی را به قیمت گزافی به هموطنان فروخته و سپس متواری می‌شوند.
وی گفت: با توجه به گسترده بودن فعالیت تبهکاران در سراسر کشور، دستور دستگیری اعضای این باند توسط بازپرس دادسرای ناحیه شش تهران صادر شد و تیمی از کارآگاهان به طور ویژه بررسی موضوع را برعهده گرفتند.
سرهنگ داود فرد با بیان اینکه متهمان در هیچ یک از پرونده‌ها از هویت واقعی شان استفاده نکرده بودند، افزود: با تلاش مستمر کارآگاهان هویت واقعی یکی از اعضای باند بنام " سعید 47 ساله " شناسایی شد و در ادامه تحقیقات مشخص شد وی سابقه کلاهبرداری به همین شیوه شگرد در سال‌های اخیر دارد و پس از آزادی از زندان با تشکیل باندی از شهروندان کلاهبرداری می‌کند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سرکرده باند را در محدوده جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی بیست و یکم مهر ماه وی را در یک عملیات پلیسی به همراه یکی از اعضای باند بنام فرشید 30 ساله دستگیر کنند، در بازرسی از مخفیگاه وی دو قبضه سلاح گرم و سرد کشف شد.
سرهگ فرد گفت: پس از انتقال متهمان به اداره چهاردهم، در همان بدو ورود یکی از شاکیان هر دو متهم را شناسایی و بناچار متهمان به جرم ارتکابی اعتراف کردند.
جانشین پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: سرکرده باند " سعید" در اعترافاتش گفت من و همدست دیگرم پس از آزادی از زندان (دو سال قبل) با تشکیل باند 6 نفره با پرسه زنی در سطح شهر تهران و شهرستان‌های دیگر کشور با انتخاب افراد سالخورده که از وضعیت مالی خوبی برخوردار بودند، به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به آنان نزدیک شده و اظهار می‌کردیم به دلیل نیاز مالی شدید "ساعت طلای رولکس" گرانقیمت را زیر قیمت بازار می‌فروشیم و پس از اغفال سوژه، ساعت قلابی را به قیمت 300 تا 700 میلیون تومان به آنان می‌فروختیم سپس متواری می‌شدیم.
این مقام انتظامی با اشاره به دستور بازپرس پرونده مبنی بر انتشار چهره متهمان به منظور کشف سایر جرائم ارتکابی، اضافه کرد: تا کنون 15 تن از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه دستگیری سایر اعضای این باند 6 نفره در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست: در صورتی که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است می‌توانند برای شناسایی تبهکاران و تشکیل پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کلاهبرداران رولکسی پلیس آگاهی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه

جانشین رئیس پلیس استان بوشهر از انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در بندر گناوه خبر داد و گفت: با دستگیری متهمان، به سرقت چند انبار کالاهای ملوانی و منازل در شهر گناوه اعتراف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر گناوه، سردار سهام صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره برقراری امنیت پایدار در استان بوشهر و قدردانی از مشارکت مردم در برخورد با ناهنجاری اجتماعی اظهار داشت: پلیس به‌صورت شبانه‌روزی در بخش‌های مختلف به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کند. در پی سرقت میلیاردی از انبار کالاهای ملوانی و منازل شهروندان گناوه موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی یکی از سارقان در این عملیات خاطرنشان کرد: با بررسی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی کارآگاهان پلیس آگاهی سرنخ‌ها از این سرقت‌ها به دست آمد که با پیگیری دقیق و حساب شده هویت یکی از سارقان حرفه‌ای دخیل در این سرقت شناسایی شد.پس از هماهنگی قضایی متهم در یک عملیات منسجم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه متهم در تحقیقات و بازجویی کاملاً فنی به همکاری یک نفر دیگر از سارقان اعتراف کرد، گفت: با تلاش مأموران متهمان دستگیر شدند. متهمان به سرقت چند انبار کالاهای ملوانی و منازل در شهر گناوه اعتراف کردند و از محل اختفا و دپوی اموال مسروقه پرده برداشتند. با هماهنگی قضایی از محل دپوی اموال مسروقه بازدید شد و حدود 80 درصد اموال به سرقت رفته کشف شده به مالکان مسترد و متهمان روانه زندان شدند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • دستگيري ماموران قلابی در تهران
  • بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!
  • بازداشت یک مامور در تهران!
  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه