Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه گیاهان دارویی، موفق شد عصاره زعفران فرآوری شده را در راستای جلوگیری از خام‌فروشی این محصول به برخی کشورها صادر کند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اصغر ساعدی مدیر این شرکت از صادرات جدید عصاره زعفران به کشورهای آلمان، سوئیس، فرانسه و کانادا خبر داد و افزود: خوشبختانه طی سلسله ارتباطاتی که با طرف تجاری خود در نیوزیلند داشتیم، سرانجام عصاره زعفران تولید شده مورد تایید قرار گرفته و به این کشور نیز ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی می گوید: عصاره صادر شده به کشور نیوزیلند در صنعت نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد و در قالب آب طعم دار زعفرانی تولید و عرضه می شود.

این فعال دانش بنیان حوزه گیاهان دارویی در خصوص مشخصات عصاره زعفران این شرکت اعلام کرد: عصاره زعفران تولید شده در شرکت دانش بنیان دارویی حاصل چندین سال تلاش همکاران این شرکت بوده و استاندارد شده بر اساس سافرانال است و در کیفیت های مختلفی جهت استفاده در محصولات دارویی، بهداشتی و غذایی کاربرد دارد.

به گفته وی، عصاره زعفران تا سال ۱۳۹۰ از کشور فرانسه وارد ایران می شد که در عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، تولید آن در ایران در سال های گذشته نه تنها نیاز شرکت های ایرانی را برآورده کرده بلکه به مرحله صادرات نیز رسیده است.

ساعدی همچنین با اشاره به نحوه استفاده کشورهای واردکننده زعفران فرآوری شده ایرانی بیان کرد: عصاره هایی که به کشورهای کانادا، آلمان، سوئیس و فرانسه صادر می شود، در محصولات متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها ساشه های تک نفره زعفران جهت رستوران ها، مکمل های لاغری، کپسول و سافت ژل های دارویی، قطره های خوراکی و ... است.

وی افزود: عصاره های صادرشده از کشورمان به کشورهای خارجی در واقع باعث ایجاد ارزش افزوده در زعفران شده که در جهت جلوگیری از خام فروشی این محصول است.

این فعال دانش بنیان گفت: البته نباید از این نکته غافل بود که این موفقیت‌ها حاصل سال‌ها همکاری نزدیک این شرکت دانش بنیان با صنایع مختلف کشور بوده و تلاش مداوم برای برآورده کردن نیازهای این صنایع در زمینه مواد اولیه گیاهی، موجب بهبود مستمر کیفیت و در نتیجه دست یافتن به استانداردهای جهانی شده است.

ساعدی اعلام کرد: این شرکت دانش بنیان دارویی هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد اولیه گیاهی و طبیعی در کشور، کیفیت محصولات خود را حاصل نظارت دقیق و علمی بر تمام مراحل تولید، از انتخاب و کشت بذر مناسب تا روش‌های بهینه فرآوری می‌داند.

وی بیان کرد: این شرکت دانش بنیان فعال در حوزه گیاهان دارویی همچنان متعهد به بهبود مستمر کیفیت، برای بهبود کیفیت محصولات ایرانی و گشودن افق‌هایی تازه در صادرات غیرنفتی کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عصاره زعفران صادرات زعفران شرکت دانش بنیان خام فروشی شرکت دانش بنیان عصاره زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در تشریح شرایط زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور گفت: به گواه آمارهای رسمی، این زیست‌بوم اکنون بالغ‌تر شده و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده است و سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی ـ به عنوان یک شاخص راهنمای مهم ـ نه چندان پرشتاب، اما به طور مستمر در حال افزایش است. برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان با موفقیت وارد بازارهای بین‌المللی شده‌اند، برخی توانسته‌اند در زنجیره ارزش صنایع مختلف کشور جای بگیرند و برخی نیز با مشارکت سایر ذی‌نفعان کمر همت به حل مشکلات و چالش‌های مزمن کشور بسته‌اند.

وی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و همسو با اهداف دولت سیزدهم در قانون برنامه هفتم توسعه، راهبرد نسبتاً جامعی برای افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور به ۷ درصد تدارک دید و بخشی از آن را به اجرا گذاشت. یکی از ارکان مهم این راهبرد، برنامه «رشد تولید» بود که همسو با شعار سال ۱۴۰۲ طراحی شده بود و شعار آن، «۱۰۰۰ شرکت، ۱۰۰۰ محصول، ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال رشد فروش» بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با اجرای این بسته، ۷۶ شرکت دانش‌بنیان توانستند ۲۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با ضمانت صندوق نوآوری از شبکه بانکی دریافت کنند. برآوردها نشان می‌دهد که اعطای این تسهیلات، به افزایش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش‌بنیان منجر شده است.

خیاطیان افزود: یکی دیگر از مولفه‌های این راهبرد که همسو با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان نظام، به ویژه «مردمی‌سازی اقتصاد» طراحی شده بود، توسعه فرهنگ تامین مالی جمعی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بود. در همین راستا بود که یک مسابقه تلویزیونی با عنوان «شکوفا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و تضمین ۱۰۰ درصدی اصل سرمایه سرمایه گذاران تولید و پخش شد. تاکنون از طریق این برنامه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه برای ۱۶ شرکت با مشارکت ۳۴۷۰ سرمایه گذار جذب شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، عزم صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را راسخ‌تر کرده است. به واسطه خاستگاه و ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و بی‌تردید هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی تاکید کرد: برخی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دستمایه خوداشتغالی یا کارآفرینی و خلق کسب‌وکارهای جدید و سودآور برای شهروندان در اقصی نقاط کشور قرار گیرد. این اتفاق مستلزم معرفی این محصولات به شهروندان و اعطای تسهیلات لیزینگ ارزان به خریداران است. این تسهیلات که به واسطه کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از خدمات اولویت‌دار صندوق به شمار می‌رود، امسال بیش از پیش تقویت خواهد شد. 

تقویت برنامه‌های صندوق برای تأمین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان

وی تأکید کرد: برنامه‌های صندوق برای تعمیق تامین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان با قوت ادامه خواهد یافت. گرچه قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تکیه بر سازوکار اعتبار مالیاتی، راه را برای تزریق منابع مالی شرکت‌های بزرگ کشور به حوزه فناوری و نوآوری هموارتر کرده است، اما مسیر ورود سرمایه‌های خرد مردمی به این حوزه، از ابزارهایی مانند تامین مالی جمعی می‌گذرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور