Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین کالای اساسی مهمترین اولویت این وزارت صمت محسوب می شود، به همین دلیل مردم نباید نگران نیازهای کالایی خود باشند.

«علیرضا رزم حسینی» در دیداری با اعضای انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران با تاکید بر اینکه مردم نگران تامین کالاهای مورد نیاز خود نباشند، اظهار داشت: تولیدکنندگانی که در شرایط سخت کنونی، به امر مقدس تولید مبادرت می ورزند، مجاهدان اقتصادی هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ایجاد شغل و توانمندسازی اقتصادی، مقدس ترین کار در کشور به ویژه در شرایط سخت کنونی است، تصریح کرد: در این موقعیت انتظار می رود رسانه ها در جهت ایجاد آرامش بازار گام بردارند، ضمن اینکه مردم هم نباید دغدغه و نگرانی بابت تامین کالاهای مورد نیاز خود داشته باشند.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس تکالیف قانونی مصرح در قانون بهبود فضای کسب وکار، برای صدور بخشنامه ها، نظر مشورتی انجمن ها، تشکل ها و بخش خصوصی را دریافت خواهد کرد.
تولیدکنندگان و فعالان صنعت فرآورده های لبنی کشور هم در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را برای عبور از شرایط موجود و رفع مشکلات بیان کردند و در عین حال تاکید داشتند که نیاز بازار بدون هیچ دغدغه و نگرانی تامین می شود.
به گفته اعضای انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران، ظرفیت خوبی در حوزه تولید فرآورده های لبنی در کشور وجود دارد.

برچسب ها: وزارت صمت ، کالای اساسی ، فرآورده لبنی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KaN

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت کالای اساسی فرآورده لبنی فرآورده های لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.  

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند