Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمدعلی ابطحی، در خصوص آخرین فعالیت‌های مجمع روحانیون مبارز، روند جلسات و تصمیم‌گیری آن‌ها درخصوص انتخابات، گفت: مجمع روحانیون مبارز به صورت دو هفته یکبار جلسات ثابت خود را همواره برگزار می‌کند، این جلسات تا پیش شیوع کرونا حضوری بود و حتی تا مدتی بعد از آن هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می‌شد، اما با شدت پیدا کردن شیوع کوئید۱۹ بنا بر این شد که جلسات به صورت برگزار و دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: مساله انتخابات از چند جلسه قبل مطرح بود، البته نه به صورت جاری که اکنون بحث آن وجود دارد و یا موضوع بحث هم شرکت در انتخابات یا معرفی کاندیدا باشد، بلکه بیشتر از همه حساسیتی نسبت به اصل انتخاب کردن و حقوق مدنی مردم و تحقق جمهوریت بود که اعضا احساس می‌کردند که جمهوریت نظام دچار یک آفت شدید شده است.

ابطحی در ادامه با اشاره به آسیب‌های وارد آمده بر جمهوریت نظام، اظهار داشت: این آسیب به جمهوریت فراتر از انتخابات در این دوره یا دوره قبل است و باید به این مساله یک توجه ویژه‌ای شود که برگزاری انتخابات با مشارکت بالای مردم بر مبنای قانون اساسی است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: مجموعه دیدگاه‌ها این بود که این مسئله در طول این ایام دچار خلل شده و بخش جمهوریت دچار آسیب فراوان شده است، لذا لازم است که مجمع روحانیون مبارز به عنوان یک مجموعه فعال در عرصه سیاست دیدگاه خود را نسبت به اصل انتخاب کردن، انتخابات، قدرت انتخابات و توجه به مردم را بازتاب داده و دنبال کند.
بیشتر بخوانید: مجمع روحانیون به دنبال فعال کردن بدنه رأی جریان اصلاحات/خاتمی و خوئینی‌ها صحنه‌گردان شدندعضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به بیانیه اخیر موسوی خوئینی‌ها، بیان داشت: بعد از انتشار بیانیه آیت الله موسوی خوئینی‌ها اگرچه آن بیانیه، بیانیه مجمع نبود، اما یک خیز جدیدی این مسئله گرفت و موضوع در جلسات مجمع روحانیون که خود آقای خوئینی‌ها هم در آن حضور داشتند، به صورت جدی‌تری مطرح شد و اکنون چند جلسه است که در مورد این موضوع صحبت می‌شود.

وی ادامه داد: از مهمترین نکاتی که در این بحث‌ها مورد اشاره قرار گرفت این بود که اصل انتخاب کردن یک حرکت عمومی است و این باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، لذا فرزندان امام و انقلاب نباید اجازه دهند که مردم جایگاه اصلی خود را از دست دهند و باید برای این مساله راهکار‌هایی پیدا کنند.

ابطحی با اشاره به ناامیدی در میان اعضای مجمع روحانیون، گفت: اگرچه در همان جلسه هم مطرح شد که این امیدواری به یک تغییر در روش حاکمیت به چشم نمی‌خورد، اما می‌توانستیم این پیش‌فرض را کنار بگذاریم و بگوییم که می‌توان برای احقاق حقوق مردم و زمینه‌سازی برای حضور مردم فعال بود تا ببینیم که این تصویری که ما اکنون داریم همچنان درست است و یا خیر. به عبارت دیگر باید بسنجیم و ببینیم که مزه انتخابات مجلس یازدهم به مذاق حاکمیت خوش آمده است و برای آینده هم می‌خواهد همین گونه ادامه دهد یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل اصلی افزایش مشارکت در انتخابات این است که مردم احساس کنند که شرکت و حضور آن‌ها در انتخابات موثر است، اظهار کرد: به همین دلیل قرار شد که کمیته‌ای در مجمع روحانیون مبارز تشکیل شود تا در این کمیته بحث‌ها درخصوص اینکه ما چگونه می‌توانیم موانع مشارکت فعال خودمان و جامعه را از سر راه برداریم بحث و بررسی صورت گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان بیان داشت: همه عوامل در اختیار ما نیست، بخش مهم این مساله در دست حاکمیت است و باید ببینیم که چقدر از این حضور استقبال خواهد شد. این مسیری است که باید طی کنیم تا بعد از آن مشخص شود که در انتخابات آینده چه شیوه و مسیری را باید در پیش بگیریم و چه راهکار‌هایی باید برای ادامه مسیر در نظر گرفته شود. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری مجمع روحانیون مبارز خوئینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر و تعدادی از اعضای مجمع رهروان امربه معروف و نهی ازمنکر استان یزد همزمان با آغاز طرح نور با حضور در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد از زحمات این نیرو درجهت احیا و گسترش فریضه امربه معروف و نهی از منکر و فرهنگ عفاف و حجاب تشکر و قدردانی کردند. 

فرمانده نیروی انتظامی استان ضمن تبریک اعیاد و اقدام شجاعانه هوافضای سپاه در شکستن هیمنه پوشالی اسرائیل، از همراهی ناظران و فعالان مجمع رهروان تشکر کرد و از طرح نور گزارشی ارائه داد. 

سردار بهدانی فرد افزود: درابتدا تذکر و بعد اجرای قانون از وظایف این نیروست و رضایتمندی مردم مشوق حضور موثر این نیرو بوده است.

مدیر مجمع رهروان نیز متقابلا با تشکر از اقدام مقتدرانه و قانونی در مقابله با رژیم جعلی صهیونیستی، از خوشحالی مردم در این خصوص و عزم جزم نیروی خدوم انتظامی در طرح نور تشکر کرد. 

سردار فتوحی بیان داشت: سازماندهی بیشتر و آموزش ناظرین و همراهی موثر در اجرای هرچه موفق‌تر این طرح که درخواست آحاد مردم به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران است، در دستور کار مجمع رهروان قرار دارد.

اجرای قانون در بستر تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های حاکمیتی و مشارکت بسیار خوب مردمی در حفظ امنیت و آرامش جامعه، محور گفتگوی این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • روحانی جهادی خوی درگذشت
  • قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد
  • جزییات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • سه ایرانی در لیگ جهانی کاراته کامبت
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت