Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سلاح ورزی در توئیتی نوشت: دولت می‌خواهد با حمایت از بورس اوراق بهادار، در این بازار تامین مالی می‌کند اما با سرکوب قیمت در بورس کالا به بازار سهام علامت منفی مخابره می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، افت و خیزهای بورس در حال حاضر موجب شده تا بسیاری از سهامداران از عملکرد سازمان بورس و دولت در حوزه سیاست‌گذاری بورس انتقاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اتفاقاتی که در شرایط فعلی رخ داده سکوت برخی مسئولان دولتی و غیر دولتی است که در زمان رونق بورس با حضور در رسانه‌ها مردم را به حضور در بورس تشویق و ترغیب کردند که موجب هجوم حجم بالایی از نقدینگی به بازار سرمایه شد.

به نظر بسیاری از کارشناسان اقدامات و تصمیمات غیر کارشناسی سازمان بورس و شورای عالی بورس و همچنین نحوه رفتار دولت در عرضه سهام صندوق‌های ETF موجب سلب اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران حقیقی شد.

یکی از اقداماتی که نشان می‌دهد دولت همچنان رفتار واحدی در سیاست‌گذار در بورس ندارد، مشکلات ایجاد شده در  قیمت‌گذاری برخی کالاها در بورس کالا است. حسین سلاح ورزی عضور شورای عالی بورس و نائب رئیس اتاق ایران در توئیتی در این باره نوشت: دولت می‌خواهد با حمایت از بورس اوراق بهادار، در این بازار تامین مالی می‌کند اما با سرکوب قیمت در بورس کالا به بازار سهام علامت منفی مخابره می‌کند.

 

‌ 

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: بورس بورس کالا سهام عدالت بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته و هم‌اکنون و به ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ البته ناگفته نماند با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست.

همچنین پاسخ نظامی کشورمان در مقابل رژیم صهیونیستی موجب موجب بازگشت آرامش و ثبات به بازار ارز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی نشان می‌دهد که خرید و فروش نیز در بازار انجام نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، با وجود آرامش و عدم وجود خریدار در بازار موجب تداوم روند نزولی قیمت‌ها شده تا جایی که دلار به کانال ۶۳ هزار تومان حتی نرخ پایین‌تر بازگشت خواهد داشت.

بنابراین بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی خواهیم بود.

کد خبر 6087613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس