Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@10:35:41 GMT

قیمت نفت برنت به ۳۷ دلار سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۳۷۹۱

قیمت نفت برنت به ۳۷ دلار سقوط کرد

قیمت نفت در بازار جهانی پس از ریزش سنگینی که در دو روز گذشته داشت، روز جمعه اندکی افزایش یافت اما تحت تاثیر نگرانیها از آسیب دیدن تقاضا تحت تاثیر موج جدید افزایش شیوع کووید ۱۹، در مسیر ثبت دومین کاهش ماهانه قرار گرفت.

 بهای معاملات نفت برنت که روز گذشته به پایین ترین قیمت در پنج ماه اخیر سقوط کرده بود، در معاملات روز جاری ۱۵ سنت افزایش یافت و به ۳۷ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت افزایش، به ۳۶ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز چهارشنبه بیش از پنج درصد و روز پنج شنبه حدود چهار درصد سقوط کرده بودند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA در این باره گفت: به نظر می رسد که بازار یک بهبود موقتی پیدا کرده است. با کندی تقاضا برای انرژی در اروپا، مصرف جهانی ضعیفتر شده و بازگشت نفت لیبی به بازار باعث شده است اوپک پلاس در تصمیمش برای افزایش دو میلیون بشکه ای تولید در ژانویه بازبینی کند. نفت در چنین فضایی که اوپک پلاس درباره تصمیم خود هیچ بیانیه رسمی منتشر نکرده، بعید است صعود پایداری داشته باشد.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروف هستند قرار است طبق توافق اولیه، محدودیت تولید فعلی را تسهیل کرده و در ژانویه تولیدشان را حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهند. عربستان سعودی و روسیه با توجه به تجدید قرنطینه در اروپا و ضعیف شدن دوباره تقاضا برای نفت، موافق حفظ محدودیت عرضه در سطح فعلی ۷.۷ میلیون بشکه در روز هستند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار برای عادی شدن سریع روند تولید نفت منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا پس از ضعیف شدن طوفان گرمسیری زتا و تشدید اشباع عرضه، عامل دیگری بود که فشارهای نزولی روی قیمتها را تشدید کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)

به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش ایلنا، بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • سقوط بیت‌کوین
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار