Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه "سی. ان. ان" اسنادی را منتشر کرده است که بیانگر احضاریه دادگاه واشنگتن برای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ارتباط با نقشه ترور مشاور امنیتی سابق سعودی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه "سی. ان. ان" اسنادی را منتشر کرده است که بیانگر احضاریه دادگاه واشنگتن برای "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در ارتباط با اعزام تیم ترور به کانادا برای به قتل رساندن مشاور امنیتی سابق سعودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس اعلام شبکه سی. ان. ان، دادگاه واشنگتن بر اساس شکایت قضایی "سعد الجبری" مشاور امنیتی سابق سعودی علیه محمد بن سلمان و 9 سعودی دیگر به اضافه موسسه خیریه "مسک"، برای این افراد احضاریه صادر کرده است.
این احضاریه از طریق شبکه واتساپ و سیگنال و بر اساس اسناد دادگاه که شبکه سی. ان. ان یک نسخه از آن را در اختیار دارد، صادر شده است.

سند دادگاه واشنگتن مورخ پنجشنبه 29 اکتبر (هشتم آبان) نشان می دهد که احضاریه محمد بن سلمان از طریق واتساپ به دو زبان عربی و انگلیسی در هفته اخر سپتامبر گذشته (شهریور) برای وی ارسال شد.

همچنین اسناد دادگاه شامل رونوشت احضاریه ارسال شده از طریق واتساپ است که نشان می دهد که این احضاریه ارسال شده و گیرنده آن را دریافت و مشاهده کرده است. بر اساس این اسناد این احضاریه ساعت چهار و پنج دقیقه عصر به وقت واشنگتن برابر با ساعت 11 و پنج دقیقه به وقت عربستان ارسال شده است و گیرنده حدود 20 دقیقه پس از ارسال، آن را مشاهده کرده است.

دادگاه واشنگتن همچنین از طریق واتساپ و سیگنال احضاریه ای را برای موسسه خیریه مسک و 9 تبعه سعودی که از آنان شکایت شده است از جمله بدر العساکر،سعود القحطانی و احمد عسیری ارسال کرد.

سعد الجبری که مشاور امنیتی شاهزارده محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان بود، علیه محمد بن سلمان و 13 تبعه سعودی شکایت کرد و مدعی شد که در اکتبر 2018 و تنها چند روز پس از کشته شدن جمال خاشقچی چهره رسانه ای معروف سعودی، همان تیم ترور از عربستان به کانادا اعزام شدند تا او را به قتل برسانند.

عربستان|اطلاعات محرمانه سعدالجبری به دادگاه واشنگتن رفت


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگاه واشنگتن محمد بن سلمان مشاور امنیتی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد

ایتنا - آژانس فضایی ایالات متحده روز دوشنبه ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت) اعلام کرد که کاوشگر وویجر ۱ ناسا، دورترین کاوشگر ساخته شده دست بشر در پهنه کیهان، پس از ماه‌ها اختلال در سامانه‌‌های خود اکنون در حال ارسال اطلاعات قابل استفاده به مرکز کنترل زمینی است.
این سفینه فضایی ارسال اطلاعات قابل‌ خواندن به زمین را در ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ متوقف کرد، اگرچه کنترل‌کننده‌های این فضاپیما می‌توانستند بگویند که وویجر ۱ هنوز دستورات از زمین را دریافت می‌کند.

در ماه مارس تیم‌هایی که در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا مشغول کار بودند متوجه شدند که عیب تنها به یک تراشه خراب بازمی‌گردد. 

مهندسان ناسا نمی‌توانستند به شکل فیزیکی تراشه معیوب را تعمیر یا تعویض کنند، به همین خاطر تصمیم گرفتند کدهای مورد نظر را از راه دور در بخش دیگری از سامانه داده‌های پروازی (FDS) قرار دهند و با ابداع این اصلاح کدگذاری هوشمندانه سیستم حافظه رایانه‌ای ۴۶ ساله وویجر ۱ را از نو راه‌اندازی کردند.

ناسا در بیانیه خود گفته است فضاپیمای وویجر ۱ اکنون «در حال ارسال داده‌های قابل استفاده در مورد سلامت و وضعیت سیستم‌های مهندسی خود است.»

این سازمان اضافه کرد: «گام بعدی این است که فضاپیما را قادر سازیم تا دوباره اطلاعات علمی را به زمین ارسال کند.»

وویجر ۱ که در سال ۱۹۷۷ به فضا پرتاب شد، اولین فضاپیمای بشر بود که در سال ۲۰۱۲ توانست به محیط بین ستاره‌ای وارد شود و در حال حاضر بیش از ۲۴ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد.

پیام‌های ارسال‌شده از زمین حدود ۲۲ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به فضاپیما برسد. دوقلوی وویجر ۱ یعنی وویجر ۲ نیز در سال ۲۰۱۸ از منظومه شمسی خارج شد.

هر دو فضاپیمای وویجر ۱ و ۲ دیسک‌های مسی با روکش طلا دارند که برای انتقال اطلاعات کلی دنیای بشر به فرازمینی‌ها طراحی شده است.

این دو صفحه شامل نقشه منظومه شمسی، یک قطعه اورانیوم (که به عنوان یک ساعت رادیواکتیو عمل می‌کند و به دریافت‌کنندگان اجازه می‌دهد تاریخ پرتاب سفینه فضایی را تعیین کنند) و دستورالعمل‌های نمادینی است که نحوه دسترسی به اطلاعات را نشان می‌دهند.

محتویات این صفحات همچنین شامل تصاویر رمزگذاری‌شده از حیات روی زمین و همچنین موسیقی و صداهای مناظر طبیعی سیاره ما است.

انتظار می‌رود که سوخت این دو فضاپیما در سال ۲۰۲۵ تمام شود. پس از این تاریخ، دو کاوشگر در پهنه کهکشان راه شیری سرگردان خواهند شد و احتمالاً تا ابد در سکوت به حرکت خود ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • احضار ستاره های سه تیم به کمیته انضباطی بسکتبال
  • احضار عوامل حواشی لیگ برتر بسکتبال به کمیته‌های انضباطی و فنی
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد