Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، ضمن تبریک هفته وحدت، این ایام را فرصتی بسیار مغتنم برای دستیابی به اتحاد کامل مسلمانان جهان برای مقابله تاثیرگذار با تلاش غرب در مسیر اسلام‌ستیزی دانست و بر لزوم یکپارچگی جهان اسلام در برابر هتاکی‌های اسلام‌ ستیزان تاکید کرد.

مظاهر بابایی، در گفت و گو با ایسنا، ضمن محکوم کردن اظهارات کفرآلود رئیس دولت فرانسه، اسلام را کامل‌ترین دین دانست که راه سعادت و رستگاری بشریت را هموار کرده و انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اسلام دین آزادی و آزادگی است که برای انسان‌ها ارمغانی جز رستگاری و سعادت دربرندارد و آمده است تا انسان‌ها از یوغ و بردگی سلاطین و زورگویان عالم برهاند و مسلماً هم چنین آموزه‌هایی بر برای مستکبران و زورگویان عالم خوشایند نیست.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران مرکز فارس، گفت: این نخستین باری نیست که مستکبران عالم و دشمنان دین و دیانت، تلاش می‌کنند تا به نوعی انزجار خود را نسبت به ارزش‌های الهی نشان دهند و در طول تاریخ همواره فریب‌خوردگان شیاطین تلاش می‌کردند تا بر علیه ادیان الهی و دستورات خداوند اقداماتی را انجام دهند.

وی، اسلام را کامل‌ترین دین آسمانی توصیف کرد که برنامه کامل و جامعی برای تمام ابعاد زندگی بشری دارد و افزود: اسلام دین آزادی و آزادگی است که برای انسان‌ها ارمغانی جز رستگاری و سعادت دربرندارد و آمده است تا انسان‌ها از یوغ و بردگی سلاطین و زورگویان عالم برهاند و مسلماً هم چنین آموزه‌هایی بر برای مستکبران و زورگویان عالم خوشایند نیست لذا به هر طریقی که می‌توانند تلاش می‌کنند تا این نور خدا را خاموش کنند اما طبق وعده خداوند که فرمود «یُرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ می‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید». (آیه ۸ سوره صف) هرگز موفق به این کار نخواهند شد.

بابایی گفت: اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) و همچنین حمایت‌های او از هتاکان به ارزش‌های اسلامی نشان‌دهنده مشی اسلام‌ستیزی و خوی استکباری این دولت و رفتارهای تبعیض‌آمیز و دوگانه مدعیان تمدن و لیبرال دموکراسی غرب است و قطعاً چنین اقدامات و اهانت‌هایی به‌هیچ عنوان قابل گذشت نیست.

او گفت: امروز مکرون به بهانه آزادی بیان اجازه هر نوع بی‌احترامی را به ساحت مقدس آخرین فرستاده خدا، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) را در کشورش می‌دهد در حالی که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان در دنیا وجود دارد و این کار در حقیقت اهانت به این تعداد مسلمان در دنیاست و در کدام قاموس و قانونی اجازه داده شده است تا به افراد و اعتقادات و ارزش‌های آنان توهین شود و نام آن را هم آزادی بیان بگذارند در صورتی که در همین کشور فرانسه، هیچ‌کس اجازه سؤال پرسیدن در مورد افسانه جعلی هولوکاست را ندارد و پاسخ چنین کاری زندان است.

بابایی، بهترین راه مقابله با چنین اقدامات بی‌شرمانه‌ جهان غرب را وحدت و یکپارچگی مسلمانان در سراسر دنیا دانست و گفت: امت اسلام باید در مقابل چنین اهانت‌ها و توهین‌هایی مواضع یکسان و متحدی بگیرند تا دیگر کسی جرأت اهانت به مقدسات اسلامی را نداشته باشد، چنانچه پیش از این نیز رهبر معظم انقلاب هشدار داده بودند که جهان غرب با این اهانت‌هایی که هر از گاهی انجام می‌دهند، در حال سنجش میزان حساسیت مسلمانان نسبت به ارزش‌ها و مقدساتشان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای افزایش وحدت و هم‌افزایی مسلمانان جهان با یکدیگر به خصوص در این شرایط است و باید تلاش کنیم تا صدای تمام مسلمانان در محکومیت چنین اقداماتی به گوش جهانیان برسد.

بابایی ضمن استقبال از پیشنهادات مجامع و شخصیت‌ها برای مقابله با هتاکی‌های فرانسه، یکی از بهترین پیشنهادها را تحریم کالاهای فرانسوی دانست و گفت: این پیشنهاد مناسبی است تا به وسیله آن بتوانیم به نوعی انزجار خود را نسبت به دولتی که سیاست خصمانه در برابر اسلام دارد، نشان دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس گفت: قطعاً اگر تمام امت اسلام در این راه با یکدیگر متحد شوند، نه تنها فرانسه بلکه دیگر هیچ مستکبری در عالم به خود اجازه و جرأت جسارت به ساحت مقدس پیامبر مهربانی‌ها و مقدسات اسلامی را نمی‌دهد.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران دولت فرانسه محکومیت اهانت به پیامبر اکرم زورگویان عالم انسان ها ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر توجه به امت واحده و هماهنگی در مقابل صهیونیسم جهانی، اظهار داشت: امت واحده یک اصطلاحی است که مکررا در قرآن کریم به آن اشاره شده است که دارای بار معنایی سیاسی و مفاهیم مهمی است.

وی افزود: امت واحده یعنی دین واحد ، در مواردی امت به معنای جماعت ، یک مقطع و محدوده زمانی ، امام و در برخی موارد به معنای حزب و جماعت سازمان یافته و دولت گفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام است یا کسانی که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند؛ همان چیزی که امروز در مسئله غزه به دنبال آن هستیم یعنی اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیسم جهانی.

دکتر مهاجرنیا، تصریح کرد: امت از واژگانی شکل گرفته است؛ در واقع برخی از واژگان راهبردی و جهت ده هستند، زمانیکه امت را تلفظ می کنیم امام هم در کنار آن متصور می شود، دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امت یه واژه بریده و منفرد از سایر واژگان نیست و در شبکه مفهومی معنا پیدا می کند؛ زمانی که امت گفته می شود یکپارچگی و اتحاد در نظر می آید و خلاف آن یعنی گسستگی و اختلاف از امت خارج خواهد شد.

وی اذعان داشت: از خصوصیات امت این است که در وجودش همبستگی ایجاد شود؛ هنگامی که می گوییم امت اسلام یعنی در واقع یک پیکر همبسته که جهت غایی دارد و پشت سر امام حرکت می کند.

وی بیان کرد: "امت" حاصل یک وحدت و نشان دهنده اخوت و برادری است؛ همانطور که در مقابل شب، روز است و در مقابل کفر ، ایمان است، در مقابل تفرقه و اختلاف ، وحدت و تقریب وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برآیند "امت" مساوی با قدرت می باشد؛ ظرفیت و توانایی امت اسلامی، قدرت تولید می کند و قدرت یکی از مفاهیم و واژگانی است که از دل امت بوجود می آید و در این رابطه قرآن می فرماید: " وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ"، هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فیزیکدانان ، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند
  • فیزیکدان ایرانی، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کرد
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • گل سعید عزت‌اللهی به اتحاد کلباء + ویدئو
  • درخشش عزت‌اللهی و قایدی در امارات؛ نمایش درخشان ایرانی‌ها
  • ترکیب رئال مادرید برابر بارسلونا؛ شک بزرگ آنجلوتی
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی
  • اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است