Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌‌الاسلام سیدکاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره به هم ریختگی بازار و التهاب در قیمت اجناس و کالاها اظهار داشت: دولت در زمینه بازار و نظارت بر قیمت اجناس و کالا متولی اصلی است و نمی‌تواند از زیر بار مسؤولیت کنترل آن شانه خالی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه بانک مرکزی و منابع اعتباری کشور در دستان قوه مجریه است و فراز و فرودهایی که در قیمت‌های ارز و سکه و خودرو و خانه ایجاد شده به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: بی‌ثباتی‌ها در قیمت‌ها به برخی دلالان کدی خاص می‌دهد این در حالی است که ترکش افزایش قیمت به واحدهای تولیدی و اقشار ضعیف جامعه می‌خورد و دود گرانی و تورم به چشم مردم مستعضف می‌رود که همین عدم مدیریت دولت بر بازار و التهاب‌های مختلف در قیمت اجناس، کالا و کمبود آنها موجب نگرانی و دغدغه مردم شده و آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده و معیشت خانوارها را با مشکل مواجه کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد : بخش‌های مختلف قوه مجریه باید در زمینه ثبات قیمت‌ها و بهبود بازار بورس گام‌های اساسی بردارد و نبایستی همه چیز را به حال خود رها کند.

وی افزود: دولت اگر در زمینه بازگشت پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهای خارجی در شرایط فعلی از طرق مختلف حتی تهاتر کالا و دارو اقدام اساسی نکند به مشکل برمی‌خوریم زیرا مقدار این ارزها زیاد بوده و می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند.

وی افزود: دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی برای صادرات کاراها و ارزآوری بیشتر و  حتی استفاده از پتانسیل تهاتر استفاده کند و اگر عزم  در زمینه صادرات غیرنفتی وجود داشته باشد در صورتی که این ارزها به کشورمان بازگردند می‌توانیم حجم زیادی از نیازمند‌هایمان را تأمین کنیم.

وی گفت: اخیرا شنیده‌ام که دولت بنا دارد روزی 50 تا 70 میلیون دلار را به بازار متشکل ارزی تزریق کند تا نیازهای بازار تأمین شود در صورتی که این مهم استمرار داشته باشد می‌تواند ضمن کاهش قیمت ارز در بازار منجر به واردات حجم زیادی از کالاهای رسوب شده در گمرک که نیازمند ارز است، شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت قوانین مصوب مجلس را به خوبی انجام نمی‌دهد ولی قوه مقننه طبق قانون وظیفه نظارت بر قوه مجریه را بر عهده دارد ضمن اینکه ابزارهای دیگری هم در اختیار دارد که از آنها می‌تواند استفاده کند.

موسوی گفت: بخش‌های مختلف قوه مجریه موظف هستند که تمرکز ویژه‌ای بر بهبود معیشت مردم کرده تا بتوانیم دغدغه‌ها را کاهش دهیم ضمن اینکه بانک مرکزی هم می‌تواند برای حمایت از تولیدکنندگان واقعی اقدامات مؤثری بیشتری را برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای مختلف داشته و تسهیلات بیشتری برای جبران معوقات آنها در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی مجلس التهاب در بازار گرانی قیمت کالا و اجناس دولت نظارت بر بازار قوه مجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری دولت: قیمت دلار از ۷۰ هزار به ۶۶ هزار تومان رسید

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت افزود: در حالی که امروز ساعت ۱۱ در آغاز معاملات بازار دلالان فردوسی و منوچهری، قیمت فروش دلار با ۷۰ هزار تومان آغاز شده بود، اما به دلیل نبود خریدار، به سرعت از قیمت دلار آزاد کاسته شده و هم اینک قیمت فروش آن به ۶۶ کانال هزار تومان رسیده است.

مشاهدات خبرنگار نشان می‌هد که همچنان در بازار آزاد ارز، مشتری وجود ندارد و معامله گران خیابان فردوسی و منوچهری همچون صرافی‌ها روز کسادی را طی می‌کنند.

نرخ کانال‌های تلگرامی هم با توجه به اینکه صبح امروز پس از حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی نرخ ۶۹ هزار تومان و نزدیک به ۷۰ هزار تومان بود، با افت به محدود ۶۷ هزار تومان در این کانال‌های تلگرامی عقب نشینی کرده است.

قیمت‌ها در بازار منوچهری و فردوسی هم حدود ۲ هزار تومان کمتر از کانال‌های تلگرامی خریدار دارد.

فعالان بازار ارز پیش‌بینی شده که روند کاهشی نرخ ارز ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • اظهارنظر مهران رجبی درباره فرهنگ و اقتصاد
  • خبرگزاری دولت: قیمت دلار از ۷۰ هزار به ۶۶ هزار تومان رسید
  • تاکید بر تسهیل امور مردم و تکریم آن‌ها از سوی مسئولین
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی
  • جهش ۶۰ درصدی قیمت دلار در دوران ریاست فرزین با بی سابقه‌ترین اختیارات
  • لزوم هدایت نقدینگی به تولید