Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: یک دادگاه آمریکایی در پی بررسی شکایت «سعد الجبری» مشاور امنیتی پیشین «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی مبنی بر تلاش بن سلمان برای ترور او، احضاریه‌ای برای ولی‌عهد سعودی و چند تن دیگر از مشاوران او ارسال کرد.

پایگاه خبری «عربی۲۱» به نقل از «سی‌.‌ان‌.ان» گزارش داد که دادگاه یادشده در پیام رسان واتساپ احضاریه‌ای برای بن سلمان ارسال کرده و او نیز بیست دقیقه پس از ارسال پیام آن را رویت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه سی‌ان‌ان موفق شده است تصویری از صفحه‌ گفت‌و‌گو و احضاریه ارسالی برای محمد بن سلمان را دریافت کند که نشان می‌دهد او پیام را رویت کرده است.

 

در این گزارش همچنین آمده است که دادگاه آمریکایی یادشده نُه نفر دیگر از جمله «بدر العساکر» رئیس دفتر ولی‌عهد سعودی، «سعود القحطانی» مشاور او و «احمد عسیری» معاون رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی را که متهم به تلاش برای قتل سعد الجبری هستند، احضار کرده است.

در ۱۱ مرداد ماه گذشته، سعد الجبری مشاور امنیتی پیشین بن سلمان با حضور در یک دادگاه آمریکایی در شهر واشنگتن از ولی‌عهد سعودی به اتهام تلاش برای ترور او شکایت کرد. در دادخواست الجبری آمده بود که ولی‌عهد سعودی در سال ۲۰۱۸، تیم تروری را برای کشتن وی و تکه‌تکه کردنش به شیوه ترور «جمال خاشقچی» به آمریکا و سپس کانادا اعزام کرده است.

سعد الجبری معاون «محمد بن نایف» پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷ بود و پست مشاور امنیت ملی وی در وزارت کشور سعودی را بر عهده داشت و گفته می‌شود، اسنادی که در دست دارد، می‌تواند برای حذف کامل بن نایف و دیگر رقبا مفید باشد و همزمان می‌تواند به شدت علیه بن سلمان به کار گرفته شود و بنابراین لزوم بازگشت وی به عربستان برای بن سلمان مسجل است.

پیشتر، «زید بنجامین» خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی پستی در توئیتر نوشته بود که محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی برای دفاع از خود در دادگاه فدرال واشنگتن در خصوص پرونده شکایت ترور الجبری به شماری از وکلای آمریکایی متوسل شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: دادگاه آمریکا بن سلمان ولی عهد سعودی سعد الجبری بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه

رسانه آمریکایی با اشاره به عدم مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، نوشت این اقدام بسیار دیرهنگام بود.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر دوشنبه سرانجام به قطعنامه «آتش‌بس فوری» در غزه در طول ماه مبارک رمضان رأی مثبت داد و آمریکا برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز سه‌شنبه نوشت این اقدام آمریکا نشانه‌ای از سرخوردگی واشنگتن از اقدامات رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه شامل تخریب بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌های غیرنظامی، حمله به بیمارستان‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی است.

علاوه بر این، حملات رژیم صهیونیستی به غزه در طول نزدیک به ۶ ماه گذشته جان بیش از ۳۲ هزار نفر را گرفته که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند.

مقام‌های آمریکایی همچنین آشکارا با برنامه‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، جایی در جنوب غزه که میزبان بیش از یک میلیون آواره است، صحبت کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی با این حال می‌گویند عدم مخالفت با قطعنامه آتش‌بس به معنای تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست و آن‌ها همزمان خواستار توقف جنگ و آزادی اسرای اسرائیلی هستند.

واشنگتن‌پست با  این حال می‌نویسد برای بسیاری از مردم در غزه، تصویب قطعنامه آتش‌بس «بسیار دیر انجام شده است چراکه ما در نیمه ماه رمضان هستیم؛ ماه مبارکی که با غم و رنج در فلسطین همراه شده است».

آمریکا پیش از این سه بار قطعنامه‌های سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه را وتو کرده بود. آمریکا هفته گذشته هم قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه نبود را به شورای امنیت ارائه کرد که با وتوی روسیه و چین مواجه شد.

اظهارات مقام‌های اسرائیلی هم نشانگر این است که آن‌ها قصدی برای پایبندی به این قطعنامه ندارند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و مخالف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید: «اسرائیل موظف است تا زمانی‌که گروگان‌ها بازگردانده شوند و تهدید حماس از بین برود، به نبرد ادامه دهد. تصمیم شورای امنیت اهمیت اجرایی برای ما ندارد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسانژ فعلا به آمریکا تحویل داده نمی‌شود
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • نگرانی شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه: حالا چرا اینقدر عجله؟!
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه
  • نگرانی حسین شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه : حالا چرا اینقدر عجله؟ چرا بلافاصله بعد از انتخابات؟