Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@11:55:20 GMT

اوپک باید برای افزایش تولید نفت ایران آماده شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۴۲۳۸

اوپک باید برای افزایش تولید نفت ایران آماده شود

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که درصورت پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و بازگشتن این کشور به برجام با برداشته شدن تحریم ها، تولید نفت ایران افزایش خواهد یافت که این یک دردسر واقعی برای اوپک خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه خبری بلومبرگ نوشت: برای بازارهای شکننده نفت، نتیجه انتخابات هفته آینده آمریکا نیز یک خطر دیگرمحسوب می شود و آن این است که احتمال دارد ایران که تولید کننده اصلی نفت در جهان است نقش خود را در تجارت بین المللی بازیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن که در اکثر نظرسنجی های انتخاباتی پیشی گرفته، نشان داده است که به دنبال بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای سال 2015 است. توافقی که ایالات متحده در زمان فعالیت وی به عنوان معاون رئیس جمهور به آن دست یافته بود.   این بدان معناست که تحریم هایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعمال کرده و در هفته جاری نیز تشدید گردیده است، می تواند بالاخره برداشته شود و راه بیش از 2 میلیون بشکه در روز صادرات نفت خام ایران باز شود.   زمان بازار نفت بسیار کم است. کشورهای عضو اوپک، که شامل ایران نیز می شوند، با کاهش شدید تقاضا درپی شیوع ویروس کرونا عرضه خود را به منظور افزایش قیمت ها محدود کرده اند.   قیمت نفت برنت روز پنجشنبه حدود 3 درصد کاهش یافت و به زیر 38 دلار برای هر بشکه رسید و به این ترتیب در سال جاری میلادی با افت بیش از 40 درصد مواجه شد.   در صورت پیروزی بایدن، بانک های وال استریت از جمله "گلدمن ساکس"، "جی پی مورگان" و "آر پی سی کپیتال"، گفته اند سال آینده شاهد ورود یک میلیون بشکه در روز یا بیشتر نفت خام ایران به بازار خواهیم بود.   اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد ایران ظرفیت تولید حدود 3.8 میلیون بشکه نفت در روز را دارد. در حال حاضر این کشور تقریباً نیمی از این مقدار را تولید می کند و بیشتر نفت خام را نیز خود مصرف می کند.   ایمان ناصری، مدیر عامل بخش خاورمیانه شرکت مشاوره FGE مستقر در لندن، گفت: طی چند ماه پس از انتخاب بایدن، ما انتظار داریم که مقداری نفت ایران به بازار بیاید. این یک دردسر واقعی برای اوپک خواهد بود.   کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس از جمله روسیه در ماه آوریل توافق کردند که 9.7 میلیون بشکه در روز یا حدود 10 درصد از عرضه جهانی را از بازار دریغ کنند.   بر اساس این گزارش،‌ اوپک در ماه آگوست این محدودیت ها را کاهش داد اما با توجه به تعطیلی های مجدد ناشی از موج جدید کرونا در اروپا و سایر مناطق جهان و همچنین از سر گیری تولید نفت در لیبی درپی آتش بس در این کشور جنگ زده، این ائتلاف در حال ارزیابی مجدد برنامه خود برای کاهش بیشتر نفت در ژانویه است.   انتهای پیام/    

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل

نوبخت اژدری گفت: این مرکز مهم فناورانه، در راستای تحقق شعار سال و با هدف جهش تولید با مشارکت مردمی در حال طی مراحل نهایی خود است که علاوه بر تامین نیاز استان اردبیل، به استان‌های همجوار نیز خدمات فنی بخش کشاورزی ارائه خواهد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تامین امکانات و زمین مناسب برای استقرار این مرکز فناوری هسته‌ای از سوی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: این مرکز فناوری هسته‌ای در سه محور تکنیک پرتودهی، تکنیک ردیابی و تکنیک اکتیو کردن در حوزه تولید محصولات کشاورزی فعالیت خواهد کرد.

او بیان کرد: در این مرکز دانشمندان به کنترل انواع آفات و امراض کشاورزی را با تکنیک پرتودهی پرداخته و با پرتودهی گاما از زود جوانه زنی محصولاتی همچون سیب زمینی و پیاز جلوگیری خواهند کرد.

اژدری اظهار کرد: جلوگیری از زود جوانه زنی این محصولات فواید بسیار زیادی برای کشاورزان دارد به این گونه‌ای که مدت زمان ماندگاری این محصولات در انبار را افزایش می دهد و تولید کننده می تواند با توجه به افزایش فرجه زمانی در اختیار، به بازاریابی مناسب محصولات تولیدی خود پرداخته و به مدیریت بازار بپردازد.

او افزود: این مرکز فناوری هسته‌ای، کمک بسیار بالایی برای افزایش میزان ماندگاری محصولات تولیدی و همچنین حفظ کیفیت محصولات تولیدی خواهد کرد و در نهایت این امر منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری منجر خواهد شد و میزان تولید انواع محصولات کشاورزی را افزایش خواهد داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی در کشور محسوب می شود، به گونه‌ای که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی و دامپروری در این استان تولید می شود و حدود چهار درصد کل محصولات تولیدی کشور را تامین می کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای