Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:27:45 GMT

مجله سروش با پرونده اکبر عالمی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۴۲۴۶

مجله سروش با پرونده اکبر عالمی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۶۹۴ شماره از مجله سروش ویژه آبان ماه با عنوان «استاد صبور، مجری با سواد» منتشر و روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

در سرویس فرهنگ این شماره از سروش به زندگی زنده یاد اکبر عالمی پرداخته شده است. هفت هنر از راوی هنر هفتم، روایت سه ترس مقدس در سخنان مرحوم عالمی و … از عناوین این بخش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این بخش ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان سینما با عنوان "سینمای ایران، بزرگ استاد سینمایش را از دست داد" در خصوص زنده یاد عالمی می‌نویسد: " از سال ۶۰ تا ۶۷ که جنگ بود و ما همیشه دسترنج فیلمبرداری‌هایمان از جنگ را به دست ایشان ظاهر می‌کردیم. چه لذتی داشت در میان سر و صدای دستگاه‌های لابراتور صدا و سیما، صدای فریاد استاد را می‌شنیدیم. آن صدا به من می‌گفت که وارد لابراتوار نشده ایم، وارد کلاس درس شدیم."

در سرویس رسانه و در بخش آنتن از فرصت گفت و گو و بستر آن برای اطلاع رسانی صحبت شده است. امت مداری رسانه‌ای، نبرد رسانه‌های برون مرزی با تحریم‌های دولتی، گفت و گو با حسن شمشادی فعال رسانه‌ای، قاب ذائقه، و.... از عناوین پرونده ویژه سرویس رسانه هستند.

علیرضا کمیلی فعال رسانه‌ای بین الملل و سخنگوی امت واحده در خصوص بحران سوریه و بستر اطلاع رسانی معتقد است: به نظر من مهمترین مشکل ما در رسانه‌های برون مرزی مان مسئله کادر و نیروی انسانی است. علی الخصوص این مساله در شبکه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی مشهود است. در این شبکه‌ها وقتی جذب نیرو کرده اند، به این توجه کرده اند که فرد متقاضی لهجه و زبانی قوی داشته باشد و برایشان خیلی مهم نبوده که جهت گیری آنها چگونه است. به همین دلیل است که ما می‌بینیم بخش یاز کسانی که زمانی در پر تی وی بوده اند، الان در خارج از کشور با معارضین جمهوری اسلامی همراه هستند".

همچنین حسن شمشادی در گفت و گو با سروش در این رابطه معتقد است: طبیعتاً افرادی که یم خواهند به فعالیت برون مرزی بپردازند باید ویژگی‌های خاصی نسبت به خبرنگاران عادی داشته باشند، هم باید از نوع نگاه به آن کشور و منطقه آشنایی بیشتری داشته باشند و هم زبان و هم فرهنگ آن کشور، تقسیمات جغرافیایی، سیاسی، مذهبی و نقاط قوت و سستی را بهتر بشناسند."

در سرویس هنر و پرونده سینما در میز نقد به معرفی آثار سینمایی اکران شده پرداخته شده است. گفت و گو با محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است در خصوص فراز و نشیب‌های تولید یک اثر سیاسی با عنوان "تجربه من می‌گوید نمی‌توان یک فیلم جدی سیاسی ساخت! نیز در قسمت مصاحبه ماه منتشر شده است.

در پرونده ویژه این بخش با عنوان اسارت در دنیای ابتذال کمدی‌ها به بررسی سینمای کمدی ایران پرداخته شده است. "بالاتر از خنده"، "بررسی رویکرد سینمای هالیوود با سینمای ایران در حوزه آثار کمدی"، و … از دیگر عناوین این بخش هستند. همچنین در این بخش "یک تلاش نافرجام" نقدی کوتاه بر فیلم سینمایی "بی حسی موضعی " دارد.

خنده‌های بی ریشه عنوان مطلب دیگری است که در مصاحبه با محمدرضا شهبازی طنزپرداز و مجری تلویزونی به چاپ رسیده است و به آسیب شناسی طنز در ایران می‌پردازد.

در پرونده موسیقی به فراز و نشیب‌های موسیقی دهه شصت پرداخته شده است و در ادامه سروش با محسن صفایی فرد، پژوهشگر موسیقی و مدیر باشگاه ترانه راه به گفت و گو نشسته است. در بخش دیگر این پرونده با عنوان ساز ناکوک سیاست بازان در صدای خسرو آواز ایران به بررسی ویژگی‌های متمایز کننده زنده یاد محمدرضا شجریان پرداخته شده است.

همچنین سروش در این قسمت در مطلبی با عنوان "صدا وس یما یکی از مهم ترین نهادهای حمایتی موسیقی بعد از انقلاب است" با محمدباقر معلم، مدیر سابق دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما در خصوص بررسی نحوه مواجه مدیران با موسیقی در سالهای ابتدایی انقلاب به گفت و گو نشسته است.

"تارهای ریشه دار" عنوان مطلب دیگری در پرونده موسیقی است که به بررسی وضعیت موسیقی در عصرهای مختلف پرداخته است.

حرف‌های غصه دار قفسه‌ها، زنان بازیچه عاشقانه‌های سیاه، عاشقانه‌های آرام در زندگی‌های ناآرام شهیدان، گفت و گو با بهناز ضرابی زاده و … از عناوین سرویس ادب این شماره از مجله سروش هستند. همچنین رد مطلبی تحت عنوان "زن ایرانی، در آئینه جمال و جلال" به بررسی رد پای زنان در آثار ادبی عاشقانه و عارفانه پرداخته است.

در قفسه این شماره، سروش سراغ روایت عشق و شجاعت در ادبیات زنانه دفاع مقدس رفته است و سه کتاب بابا رجب" چهارمین کتاب تاریخ شفاهی زنان قهرمان در برگیرنده خاطرات خانم طوبی زرندی همسر جانباز شهید رجب محمدزاده، "ساجی" خاطرات نسرین باقرزاده همسر سردار شهید بهمن باقری، "دریا دل" به نویسندگی مریم قربانزاده خاطرات مرحومه فاطمه دهقانی همسر سردار شهید ابوالفضل رفیعی را معرفی کرده است.

کد خبر 5059686 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه دهقانی محمدرضا شجریان هنر هفتم ابراهیم حاتمی کیا تازه های نشر رایزنی فرهنگی معرفی کتاب ترجمه دفاع مقدس تجدید چاپ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب ادبیات جهان کتاب و کتابخوانی انتشارات سروش موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پیامبر اکرم ص پرداخته شده گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟

بحث بر سر موضوع تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه، واکاوی اهمیت سفر رئیس جمهور به پاکستان و تنش های منطقه از جمله موضوعاتی هستند که مطبوعات به آن‌ها پرداخته اند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بحث بر سر موضوع تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه، واکاوی اهمیت سفر رئیس جمهور به پاکستان و  تنش های منطقه از جمله موضوعاتی هستند که مطبوعات به آن‌ها پرداخته اند.

همشهری نوشت: چرا نباید شنبه قرمز شود؟ ️این روزنامه همزمان با داغ شدن موضوع تعطیلی شنبه، به بررسی این که «چرا شنبه نباید قرمز شود؟» پرداخته است. رویکرد کلی گزارش روزنامه روی این موضوع است که کارشناسان تاکید دارند در تعطیل‌شدن پنجشنبه‌ها صرفا نباید ابعاد اقتصادی موضوع مورد توجه قرار گیرد و هواداران تعطیلی شنبه از تکنیک جنگ شناختی استفاده می کنند. همچنین باور دارد عموم مردم به تعطیلی پنج شنبه تمایل دارند. اما دلایلی مانند افزایش هزینه‌های تولید، تفاوت سهم تجارت خارجی کشورهای اسلامی و دیگر کشورها در ایران، پدیده تجارت مجازی و کاهش فرایندهای بروکراتیک و عدم اقبال عمومی و... را نیز مطرح می کند.

روزنامه دنیای اقتصاد، نیز در تیتر یک خود به تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؟ پرداخته اما رویکرد کلی آن بررسی این مسئله است که «چرا تعطیلی شنبه ضروری است؟» به عقیده روزنامه مطالبه مردم و فعالان اقتصادی مشترک است و بر اساس نظر سنجی معتقد است که بیش ‌از 90درصد شرکت‌‌کننده‌ها –همسو با فعالان اقتصادی- خواستار تعطیلی شنبه هستند. با ارجاع به مطالعات خود مسیر احیای مسافرت‌ها با هدف کمک به رشد اقتصادی و بهبود سلامت روانی مردم را «افزایش و توزیع منظم تعطیلات از طریق آخرهفته 2 روزه» معرفی کرده است. در آخر توصیه کرده دولت و مجلس «انتخاب روز دوم مطلوب جامعه» یعنی شنبه را مدنظر داشته باشند.

«عمق بخشی به یک رابطه راهبردی» عنوان سرمقاله روزنامه خراسان است که به واکاوی اهمیت سفر رئیسی به پاکستان پرداخته و معتقد است دو کشور نیاز های متقابلی دارند که باید از آن استفاده کافی را کرد. همچنین بهشتی پور کارشناس مطرح روابط بین الملل نیز در صفحه آخر این روزنامه درباره اهمیت این سفر معتقد است باید«دید آقای رئیسی و تیم همراه چقدر می توانند پاکستانی ها را به همکاری های امنیتی در مقابله با «تروریست های ابزاری» بین دو طرف ترغیب کنند» همچنین با اشاره به سفر اردوغان به بغداد معتقد است. تحرکات در اسلام آباد و بغداد می تواند بر شکل دهی به همکاری های تازه در سطح خاورمیانه تاثیرگذار باشد.

روزنامه آرمان امروز، در سرمقاله امروز خود با عنوان «مدیریت تنش» مانند شماره های چند روز قبل خود به تنش های منطقه پرداخته است. این روزنامه بر این باور است که می توان گفت که ایران هنوز دست بالا را دارد. زیرا برای یک رژیم اتمی که این سلاح غیر متعارف را برای بازدارندگی تولید کرده این هجمه سنگین بوده است. در ادامه تحلیل می کند که اسرائیل آن کمبود را در سوریه و لبنان جبران می کند و با حملات متعدد آن بازدارندگی را که ایران می خواست به دست آورد، در حال خنثی سازی‌ است. همچنین معتقد است که «دیپلماسی با امریکا در این بحران چند هفته ای جواب داده و باید ادامه داشته باشد و سرعت بگیرد و تا انتخابات تحریمها لغو شود.»

روزنامه هم میهن نیز در یادداشتی با عنوان «مسئولیت بپذیرید» با اشاره به اظهارات جدید رئیس قوه قضائیه به ماجرای حجاب پرداخته است اما تصریح می کند که بحث بر سر این نیست که تصمیم سران قوای قضائیه و مجریه درست بوده یا نه! بلکه از رئیسی انتقاد کرده است که حاضر نیست پای تصمیم درست یا نادرست مشترک خود با رئیس قوه‌قضائیه برای احیای گشت ارشاد بایستد و به تعبیر محسنی‌اژه‌ای، بازی «کی بود، کی بود، من نبودم!» راه انداخته است.

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «خودروساز بی‌انصاف اشک مردم را درآورد» به ادامه ناراضی‌تراشی خودروسازان بی‌کیفیت‌ساز و گران‌فروش اشاره کرده‌است. همچنین با اشاره به گزاره رایج «بازار خودرو صاحب ندارد» می گوید این بازار اتفاقاً صاحب دارد، اما اینکه چه کسانی صاحب آن هستند، باید مورد تأمل قرار گیرد. همچنین به فیلم لحظه گریه و اعتراض ثبت‌نام‌کنندگان پژوپارس اشاره می کند که در فضای مجازی منتشر شده است و بر این باور است بخش عمده این ماجرا به اختلاف سازمان استاندارد و ایران خودرو بازمی گردد و می نویسد«این افزایش قیمت نجومی در حالی است که حتی یک امتیاز جدید روی این خودرو نصب نشده است» خودرویی که در پاس‌کردن استاندارد‌های هشتادوپنج‌گانه خود عاجز بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) ورزشکار جنجالی مدل شد؛ سارا خادم‌الشریعه روی جلد مجله معروف
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • تبرئه جام جم از شکایت فیلیمو
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد
  • در دادگاه مطبوعات امروز چه گذشت؟
  • گفت‌وگوی اجتماعی با پرونده‌ ویژه‌ توسعه نامتوازن منتشر شد