Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه ارمنستان روز جمعه در بیانیه ای افزود که  دیدار عراقچی با مناتسکانیان پنجشنبه شب در پایتخت ارمنستان برگزار شد.
معاون وزیر خارجه ایران در این دیدار رویکرد ایران در مساله قره باغ و حل و فصل تنش ها و برقراری آتش بس در این منطقه را اعلام کرد.
وزیر خارجه ارمنستان یادآورشد که رویکرد ایران برای حل مناقشه قره باغ به دقت ازسوی ایروان بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه وزارت خارجه ارمنستان آمده است: در دیدار عراقچی و مناتسکانیان دو طرف از حضور تروریست های بین المللی از خاورمیانه در منطقه ابراز نگرانی کردند.
مناتسکانیان تصریح کرد ایروان حساسیت تهران در مساله تهدیدهای جدید برای امنیت منطقه را درک می کند و به نقش ویژه این کشور در حفظ صلح و امنیت در منطقه اشاره کرد.
 وزیر امورخارجه ارمنستان روز گذشته گفته بود که  ایران در مسائل امنیتی منطقه‌ای و جهان، موضع مسئولانه و سازنده دارد.
 مناتسکانیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی در مورد پیشنهاد میانجی‌گری ایران در مساله قره باغ و طرح پیشنهادی تهران  برای حل و فصل صلح آمیز این مناقشه گفت: ایران کشور بسیار مهم در منطقه است و برخلاف ترکیه زمانی که مسائل امنیتی منطقه‌ای و جهانی مطرح می‌شود، موضع سازنده و مسئولانه‌ای اتخاذ می‌کند.
عراقچی فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه اکنون زمان بسیار حساسی است و هرچه سریعتر باید برای برقراری صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تصمیم گیری و مسیری برای آن باز شود، گفت: پیشنهاد ایران می‌تواند مسیر صلح را باز کند.
به گزارش  ایرنا، عراقچی پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های جمهوری آذربایجان و روسیه، پنجشنبه شب وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.
وی درهنگام ورود به ایروان در گفت وگو  با خبرنگاران افزود: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقام‌های ارمنستانی هم‌ درخصوص یافتن راه حلی برای صلح مذاکره کنیم.
عراقچی ادامه داد: اکنون زمان بسیار حساسی است و هرچه سریعتر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری و مسیری برای صلح باز شود.
فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران افزودد: ‌شمار تلفات (جنگ قره باغ) در حال بالا رفتن و این مایه تاسف است. تصور ما بر این است که هر چه سریعتر مسیر باید برای صلح باز شود و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می تواند این مسیر را باز کند.
عراقچی با بیان اینکه ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است، یادآورشد که  از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می کنند و موضع ما همواره موضع متوازن و متعادلی بوده است.
فرستاده ویژه رییس جمهوری افزود:‌ در این بحران ما به یک سری اصول بین‌المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در مسیر صلح بکار گرفته شود بخصوص برای یک صلح پایدار.
عراقچی گفت:‌ ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می‌دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد. برچسب ها: ارمنستان ، مناقشه قره باغ

منبع: خرداد

کلیدواژه: ارمنستان مناقشه قره باغ جمهوری اسلامی ایران خارجه ارمنستان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد

یان لیپافسکی وزیر خارجه چک اعلام کرد که امروز دوشنبه سفیر ایران را احضار کرده است درحالیکه وی علت آن را «حمله به اسرائیل» عنوان کرده است.

وی در حساب ایکس خود نوشت که دیپلماسی چک تاکید کرده که ایران با حمله به اسرائیل از تمام خطوط عبور کرده است.

وزیر خارجه جمهوری چک بدون اشاره به اینکه جنایات رژیم اسراییل ثبات منطقه را به هم ریخته است، مدعی شد که حکومت ایران وضعیت امنیتی در منطقه را به خطر می‌اندازد.

دیگر خبرها

  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • اهمیت کریدور شمال-جنوب برای ارمنستان، ایران، هند و روسیه