Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی رهنمایی مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: در فراخوان زیست دریا (شیلات)، ستاد توسعه زیست فناوری در چارچوب همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی در راستای دستیابی به امنیت غذایی و جهش تولید در بخش کشاورزی تا روز ۳۰ آبان ماه طرح‏ های تولیدی شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور را در زمینه "تولید بار اول، توسعه مقیاس و توسعه بازار" حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شرکت‏ های فناور می ‏توانند پس از تکمیل فایل پیوست، طرح‏ های پیشنهادی خود را به آدرس پست الکترونیکی bioproducts@biodc.isti.ir ارسال کنند.

رهنمایی افزود: فناوران باید در طرح‏ های پیشنهادی  خود موارد از جمله بالا بودن سطح آمادگی فناوری و سطح آمادگی بازار طرح ، فراهمی زیرساخت لازم و مواد اولیه پایدار جهت استمرار در تولید محصول، وجود بازار داخلی برای محصول طرح یا تضمین صادرات برای محصولات ارزآور، استفاده از فناوری ‌های جدید و کارآمد در اجرای طرح و امکان اخذ مجوزات لازم را رعایت کنند.

وی بیان کرد: به‏‌گزینی و اصلاح نژاد مولدین میگو و ماهیان دریایی جهت تولید مولدین عاری از بیماری‏های خاص و مقاوم به بیماری، ‌تولید مولدین و تخم چشم زرده اصلاح شده ماهی قزل آلا،تولید تخم تمام ماده ماهی قزل آلا با استفاده از نر xx، ارتقای کیفیت خوراک آبزیان، تولید کیت ‏های تشخیص و شناسایی سریع بیماری‏ های ویروسی و باکتریایی مهم آبزیان پرورشی، فن آوری تولید ماکروجلبک‏ های خارج از فصل (شرایط گلخانه‏ ای) برای تامین نشاء مورد نیاز، تنوع بخشی به روش‏ های بسته بندی، فرآوری و عمل‏آوری آبزیان، استفاده از آبزیان ریز در تولید خوراک دام و طیور، روش های نوین تولید و فرآوری سیست و بیومس آرتمیا، فن آوری تولید غذاهای لاروی و پست لاروی میگو و لاروی ماهیان دریایی، تولید فرآورده ‏های جانبی از ماهی و ضایعات آبزیان، تولید داخل نهاده‏ ها، مکمل ‏ها و افزودنی ‏های خوراک آبزیان، تولید متراکم ماهی تیلاپیلا، افزایش ظرفیت تولید ماهی در قفس برای گونه‏ های نظیر سوکلا و برنامه های ارتقای این گونه از جمله محورهایی است که شرکت ها می توانند طرح های خود را ارایه دهند.

رهنمایی در خصوص این فراخوان ها افزود: در راستای تامین امنیت غذایی کشور، ستاد توسعه زیست فناوری با توجه به پتانسیل هایی که کشورمان در زمینه دام، طیور و شیلات وجود دارد، به این حوزه ورود کرده و از ابتدای سال تاکنون فراخوان های مختلفی از سوی ستاد اطلاع رسانی شده است، تنها در آبان ماه  پنج فراخوان از سوی ستاد در راستای امنیت غذایی در نظر گرفته شده است.

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری خاطر نشان کرد: با انجام این طرح ها در کشور علاوه بر امنیت غذایی از ارزبری نیز جلوگیری می شود.

برچسب‌ها پرورش ماهی سازمان شیلات ایران دانشگاه پروندهٔ خبری بازار مواد غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی سازمان شیلات ایران دانشگاه پرورش ماهی سازمان شیلات ایران دانشگاه اخبار کنکور ستاد توسعه زیست فناوری امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: با توجه به وضعیت سواحل شمال و جنوب و آب‌های آزاد داخل کشور، پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد.

ارسلان قاسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور داریم که با این وجود ظرفیت مغفول مانده‌ای برای پرورش ماهی در قفس داریم.

به گفته او، در حال حاضر ۵ تا ۷ هزارتن ماهی در قفس تولید می‌شود، درحالیکه امکان تولید ۲ میلیون ماهی در قفس وجود دارد که تحقق این امر نیازمند یک برنامه ۴ تا ۵ ساله است.

قاسمی ادامه داد: با تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس، امکان ارزآوری سالانه تا یک میلیارد دلار در کشور وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان اینکه تولید پرورش ماهی در قفس مغفول مانده است، افزود: قبل از گسترش فعالیت باید تجهیزات پرورش ماهی را در داخل بسازیم، هرچند امکانات و دانش فنی در داخل وجود دارد و ساخت تجهیزات کار سختی نیست، تنها نیازمند برنامه است.

او گفت: بنابر آمار مجموع تولید صید و آبزی پروری کشورما یک میلیون تن است، درحالیکه کشور‌های اسکاندیناوی و نروژه ۲.۵ تا ۳ میلیون تن پرورش ماهی در قفس دارند که استفاده از ظرفیت مغفول مانده به توسعه صادرات و امنیت غذایی کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی» اجرایی می‌شود
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم