Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@16:43:17 GMT

شکایت دولت از نمایندگان توهین کننده به رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۴۵۶۹

خرداد: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: معاونت پارلمانی شکایت دولت را به رئیس مجلس ارجاع داده است و زمانی که اینها به رئیس مجلس اعلام می‌شود، قاعدتاً او باید این موضوع را مورد پیگیری، قرار دهد.
به گزارش خرداد به نقل از برنا، توهین و هجمه به دولت طی هفته های اخیر منجر شد تا مجلس یازدهم، برای دومین بار مورد نقد مقام معظم رهبری قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبری در دیداری که با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتند، توهین به مسئولین را حرام دانستند.
علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت شکایتی بابت اظهارات و توهین‌های اخیر به رییس جمهور به مجلس ارجاع داده است یا نه، گفت: «معاونت امور مجلس و معاونت حقوقی از منظر قانون اساسی در حال پیگیری موضوع از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، معتقدیم که موضوع از منظر عمومی و جرم عمومی باید مدنظر قرار گیرد و قوه قضاییه براساس اینکه به طور آشکار از جنبه عمومی برخی حرف از اعدام رییس جمهور یک کشور می‌زنند، موضوع را پیگیری کند.»
پس از اظهارات ربیعی، موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، در رابطه با ورود هیات نظارت به نمایندگانی که به رییس جمهور توهین کردند، گفت: «هنوز از سوی دولت شکایتی به هیات نظارت واصل نشده است؛ منتظر شکایت دولت از نمایندگان نمی‌مانیم.»
«حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در رابطه با ارائه شکایت دولت به مجلس گفت: مسئول پیگیری در دستگاه قضایی، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور است که پیگیری های حقوقی و قضایی را بر عهده دارد. معاونت پارلمانی بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس مواردی را که مرتبط به نطق نماینده، اهانت، افترا و نشر اکاذیب و نسبت ناروا است را بر اساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به رئیس مجلس اعلام می دارد و طبق قانون آیین‌نامه داخلی، مراحل آن صورت می گیرد.
او ادامه داد: بخش های مرتبط با جزای قضایی به عهده معاونت حقوقی است. معاونت پارلمانی شکایت دولت را به رئیس مجلس ارجاع داده است و زمانی که اینها به رئیس مجلس اعلام می‌شود، قاعدتاً او باید این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.
امیری گفت: قالیباف باید شکایت را به هیات نظارت ارجاع دهد؛ تاکنون جوابی از هیات نظارت در این رابطه دریافت نکرده ایم.
برچسب ها: توهین به رئیس جمهور

منبع: خرداد

کلیدواژه: توهین به رئیس جمهور رئیس مجلس هیات نظارت رئیس جمهور شکایت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899003

دیگر خبرها

  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد