Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ محمد شریف در بازدید رسانه‌ها از قرارگاه جهادگران اقتصادی زعفران در بلوار حر مشهد اظهار کرد: در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک مومنانه به مردم در ایام کرونا و همچنین کمک به صنعت زعفران قرارگاه همیاری زعفران در ناحیه مسلم مشهد با اسم بهشت شرق مشهد تشکیل شده تا  اشتغالی برای مردم منطقه حر مشهد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ناحیه مسلم مشهد با بیان اینکه با شبکه‌سازی که برای خانواده‌های این منطقه ایجاد شده است هزارو 100نفر به مدت دو ماه مشغول به کار خواهند شد، ادامه داد: در این قرارگاه زعفران به بهترین نحو ممکن پاک‌سازی و به صورت مناسب بسته‌بندی شده تا ارزش افزوده برای کشاورز ایجاد شود.

وی با تاکید براینکه افراد تحت پوشش در این کار توسط پایگاه‌های بسیج شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: فرمانده پایگاه‌های هر منطقه اشراف کامل بر افراد منطقه دارد، این افراد براساس برنامه کمک‌های مومنانه  شناسایی شده و  براساس ظرفیت خانواده به آن‌ها پیشنهاد و سپس براساس شرایط افراد به آن‌ها کار سپرده می‌شود.

شریف تصریح کرد: در واقع با این کار تنها سبد معیشتی به افراد تعلق نمی‌گیرد  بلکه برای این افراد اشتغال‌زایی نیز  ایجاد خواهیم کرد، پس از شناسایی افراد توسط پایگاه‌های بسیج که معمولا بی‌سرپرست و یا بدسرپرست هستند به آن‌ها آموزش داده شده و سپس توسط پایگاها شبکه‌سازی می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مسلم مشهد ادامه داد: در این پروسه زعفران از شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه جمع‌آوری و به قرارگاه آورده می‌شود،  سپس در بسته‌های یک کیلویی  و  توسط پایگاه‌ها در بین مردم منطقه توزیع شده و پس از پاکسازی ظرف ۴۸ ساعت دوباره جمع آوری شده و سپس خشک و فرآوری می‌شوند  و در مرحله آخر به سمت تربت برای بسته‌بندی نهایی برای صادرات و بازار داخلی ارسال می‌شود.

وی افزود: این افراد برای پاکسازی هر کیلو زعفران بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان دستمزد دریافت خواهند کرد و هر خانواده می‌تواند روزانه تا ۱۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت کند، با توجه به اینکه حدود ۳۲۰ هزار نفر جمعیت در این منطقه حضور دارند، علاوه‌بر اینکه اولویت اولمان در منطقه بحث امنیت است اما مباحث اجتماعی، فرهنگی و معیشت مردم برایمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، با کمک به معیشت مردم این منطقه به امنیت آنها  نیز کمک کرده‌ایم. 

فرمانده  سپاه ناحیه مسلم مشهد ادامه داد: در این قرارگاه روزانه  ۱.۵ تن توزیع زعفران انجام می‌شود،  ولی ظرفیت توزیع تا ۵ تن را نیز داریم، بازار هدف این کار از قبل شناسایی شده و همچنان نیز در حال شناسایی است، سعی داریم تا این زعفران با برند و بسته بندی مناسب به کشورهای دیگر صادر شود.

شریف گفت: با همه مشکلات و معضلات در منطقه در بخش اشتغال فضای خوبی ایجاد شده و قرار است این مساله ادامه داشته باشد، بعد از پایان فصل زعفران در نظر داریم کارگاه‌های خود اشتغالی را پیگیری و راه اندازی کنیم، برای مثال در این منطقه گارگاه چرم دوزی داریم که دستگاه‌های بسیار مناسبی دارد و  حتی صادرات هم  انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سعی بر این است در همین مکان غرفه‌هایی را ایجاد کنیم تا هر کسی هر توانایی دارد ارائه دهد، ادامه داد:  ولی در عین حال کارگاه‌های خانگی مانند خشک کردن میوه و یا گیاهان دارویی را حفظ خواهیم کرد تا این شغل‌های ایجاد شده به طور مستمر ادامه داشته باشد.

فرمانده  سپاه ناحیه مسلم مشهد در مورد همکاری  خیرین  در این طرح  خاطرنشان کرد: خیرین هم در اشتغال و هم در ساخت و سازها و کمک به  بیماران با ما همکاری می‌کنند، همچنین به ما کمک می‌کنند تا ما زعفران را به قیمت مناسبی از کشاورز خریده و ریسک این قضیه را پذیرفته‌اند.

شریف خاطرنشان کرد: خیرین در نظر دارند تا با قیمت مناسبی زعفران را از ما دریافت کرده تا به این ترتیب دست دلال‌ها و واسطه‌ها حذف شده و بیشترین سود به کشاورز و سپس به افرادی که در پاک‌سازی، خشک‌سازی و فرآوری فعالیت می‌کنند برسد.

وی افزود: بر اساس صحبت‌های سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) که براشتغال و ایجاد فرصت شغلی برای خانواده‌ها تاکید دارد، این اقدام در این منطقه محروم انجام شده و تمامی افراد شاغل در این طرح بومی منطقه هستند، همچنین مشابه این طرح منسجم تا به امروز اجرا نشده است.

انتهای پیام/70066

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد شریف ایجاد اشتغال حاشیه شهر مشهد سپاه ناحیه مسلم مشهد توسط پایگاه پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • انجام روزانه ۲ پرواز حج عمره مفرده با ظرفیت ۲۶۰ زائر