Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - اینتل اطلاعات تازه‌ای را در مورد نسل یازدهم پردازنده‌های سری 11 راکت لیک خود منتشر کرده است.
شرکت اینتل به دنبال عرضه نسل یازدهم پردازنده‌های رومیزی راکت لیک خود است. این پردازنده‌ها هشت هسته‌ای خواهند بود.

به گزارش ایتنا از فارس، در حالی که تراشه‌های نسل دهم اینتل ده هسته‌ای بودند، مدل جدید هشت هسته ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کارآیی و بهره وری تراشه های جدید که سایپرس کوو نامیده اند، افزایش یافته است. معماری این تراشه ترکیبی از دو مدل تایگر لیک و آیس لیک است و به جای سبک معماری 10 نانومتری در آن از سبک معماری 14 نانومتری استفاده شده است.

 مزایای تراشه جدید
تراشه‌های جدید به علت قدرت پردازش بیشتر به خصوص برای اجرای بازی‌های ویدئویی بر روی رایانه های رومیزی مناسب هستند. اینتل مدعی است استفاده از این تراشه‌ها قدرت پردازشگرهای رایانه‌ای گرافیکی را نیز تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل اجرای سریع‌تر حافظه‌های خارجی اس.اس.دی و دیگر ابزار جانبی رایانه‌ای است. قیمت این پردازنده ها که در سه ماهه اول سال 2021 به بازار می‌آید هنوز اعلام نشده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سخت افزار پردازنده اینتل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروهی که توسط اینتل، آرم، گوگل، کوالکام، سامسونگ و سایر شرکت‌های فناوری تشکیل شده، درحال توسعه یک نرم‌افزار متن‌باز است که از محدودشدن توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی به فناوری اختصاصی انویدیا جلوگیری می‌کند و نرم‌افزار آن‌ها می‌تواند روی هر ماشین یا تراشه‌ای اجرا شود.

این گروه با نام The Unified Acceleration Foundation یا UXL، به رویترز گفته است که جزئیات فنی این پروژه تا نیمه دوم سال جاری میلادی به بلوغ می‌رسد؛ هرچند تاریخ دقیق انتشار این پروژه اعلام نشده است. درحال‌حاضر این پروژه شامل استاندارد آزاد OneAPI می‌شود که توسط اینتل توسعه یافته است تا الزاماتی مانند زبان‌های برنامه‌نویسی خاص، کد بیس‌ها و سایر ابزارهایی که توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از پلتفرم خاصی مانند انویدیا کودا می‌کند، از بین ببرد.

انویدیا اولین کمپانی تراشه‌ساز دنیاست که ارزشی بیش از ۲ تریلیون دلار دارد. این شرکت پس از تمرکز روی سخت‌افزارهای مخصوص توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مانند H100، با افزایش چشمگیر ارزش بازار خود روبه‌رو شد. این تراشه‌ها که توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از معماری CUDA انویدیا می‌کند، عملکردی فراتر از تمام تراشه‌های این حوزه دارند. بااین‌حال، افزایش تقاضا باعث شده است که شرکت‌ها به گزینه‌های جایگزین فکر کنند.

با وجود اینکه UXL‌ می‌گوید در ابتدا می‌خواهد گزینه‌های مختلف برای توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد، درنهایت از سخت‌افزار و کد انویدیا هم پشتیبانی خواهد کرد. UXL برای رسیدن به هدفش، از شرکت‌های تراشه‌ساز و محاسبات ابری مانند مایکروسافت و آمازون کمک می‌خواهد تا اجرای نرم‌افزار آن‌ها روی هر تراشه یا سخت‌افزاری تضمین شود.

مایکروسافت که عضو UXL نیست، ظاهراً از سال گذشته میلادی درحال همکاری با AMD است تا تراشه‌های هوش مصنوعی جایگزین توسعه دهد و انحصار انویدیا در بازار را به چالش بکشد.

تمام شواهد نشان می‌دهند که شرکت‌های فناوری می‌خواهند حکمرانی انویدیا در بازار را به چالش بکشند؛ اگرچه شاید در این مسیر شکست بخورند.

منبع: reuters

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888573

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین
  • آزمایش جدید درباره هوش مصنوعی چه می‌گوید؟
  • تازه‌ترین تیزر «زیرخاکی» منتشر شد/ آیا فریبرز به گنج می‌رسد؟
  • طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!
  • از این پس لپ‌تاپ‌ها باید این دکمه را داشته باشند!
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۷ فروردین) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • ویژگی‌ها و قابلیت‌های پردازنده‌های جدید اینتل
  • چین کم‌مصرف‌ترین و کارآمدترین تراشه هوش مصنوعی را ساخت
  • پردازنده‌های جدید اینتل چه قابلیت‌هایی دارند؟