Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@03:26:28 GMT

افزایش موارد مسمومیت با مصرف استامینوفن

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۴۷۲۱

به گزارش ایسنا، استامینوفن یکی از متداول ترین مسکن های مصرفی در جهان است. این دارو در تسکین دردهای خفیف و تب کاربرد گسترده ای دارد.

بررسی ها نشان می دهد: طی چند دهه گذشته در بسیاری از کشورها مصرف این دارو بیش از حد افزایش یافته است که می تواند به در دسترس بودن دوز موجود از این دارو مرتبط باشد.

بررسی انجام شده در سوئیس نشان می دهد: در صورت تجویز داروی استامینوفن توسط پزشک باز مشاهده می شود دوز بالاتری از این دارو به راحتی موجب مسمومیت در افراد می شود همچنین مسمومیت ناشی از این دارو اغلب به مرگ منجر نمی شود اما می تواند آسیب جدی به کبد وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان سوئیسی یکی از مشکلاتی که در رابطه با داروی استامینوفن وجود دارد، این است که اگر مصرف این دارو به تسکین علائم فرد کمکی نکند، بیمار بدون تجویز پزشک به مصرف دوز بالاتری از دارو اقدام می کند. این مشکل بزرگی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص خطرات مصرف دارو‌های تقویت قوای جنسی قاچاق و تقلبی هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهسا حسنی پور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان، به تولید برخی از دارو‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی در کشور‌هایی مانند هند، چین و پاکستان اشاره کرد و گفت:این دارو‌ها حاوی ترکیبات خطرناک و اعتیادآوری مانند ترامادول هستند، که می‌توانند منجر به تداخلات مرگبار و عوارض جبران‌ناپذیری شوند و در حال حاضر به دلیل عدم آگاهی مردم، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. 

وی افزود: این دارو‌ها تاکنون عوارض زیادی برای برخی همشهریان به وجود آورده است و به دلیل تقلبی و قاچاق بودن، امکان پیگیری قانونی نیز وجود ندارد و به طور غیرقانونی در عطاری‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند. 

او در ادامه از جمع‌آوری فوری آن‌ها توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو خبر داد و تأکید کرد:شهروندان دارو‌های مورد نیاز خود را فقط از داروخانه‌ها تهیه و تحت نظر پزشک و داروساز مصرف کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، موضوع قابل پیگیری باشد. 

وی هشدار داد: مصرف دارو‌های تقویت قوای جنسی قاچاق و تقلبی می‌تواند به قیمت جان شهروندان تمام شود.

دیگر خبرها

  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • موارد مصرف مالیات باید برای مردم تبیین شود
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • از مشکل تامین دارو تا بررسی موضوع کارت شهروندی
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • استامینوفن برای قلب ضرر دارد؟