Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرآنلاین، در اولین روز هفته جاری قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برابر با ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان بود اما فعالیت بازار ارز در حالی در روز پنجشنبه به پایان رسید که قیمت دلار به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده بود.

 کاهش ۱۶۰۰ تومانی قیمت ارز در بازار البته در سیار بازارها نیز تاثیری شگرف را به جا گذاشت.  بر اساس این گزارش صرافان در پاسخ به این سئوال که قیمت‌ها در بازار آیا همچنان کاهشی خواهد بود؟می‌گویند: ممکن است نوسانات افزایشی در اولین روز هفته به صورت محدود وجود داشته باشند چرا که بازار در برابر ریزش قیمت‌ها مقاومت بالایی دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:دلار تا پایان سال چه نرخی خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید:صرافان دست از خرید دلار کشیدند/بازار ارز در آستانه تغییر فاز

 برخی معتقدند بازار ارز ایران با پدیده چسبندگی قیمت‌ها روبروست و واکنش این بازار به عوامل تاثیرگذار در کاهش قیمت بسیار طولانی‌تر و کمتر از عوامل تاثیر گذار بر روند افزایشی قیمت‌هاست.

 همتی، رییس کل بانک مرکزی پیش‌تر تاکید کرده بود ورود به بازار ارز ریسک دارد اما مردم می‌توانند در مورد سرمایه هایشان تصمیم بگیرند. وی پیش از آغاز دور دوم ریزش‌ها تاکید کرده بود که ممکن است هر لحظه اتفاقی در بازار ارز رخ دهد. اما دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز چیست؟

 هر چند تنها ماجرای سفر همتی به عراق و توافق برای آزادسازی منابع ایران در عراق رسانه‌ای شده است اما با این حال علی ربیعی اعلام کرده است برخی کشورها منابع ایران را آزاد کرده‌اند.

 حسین سلاح ورزی نائب رییس اتاق بازرگانی پیش‌تر میزان منابع ارزی بلوکه شده ایران در سایر کشورها را برابر با ۴۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود اما علی ربیعی بدون اشاره به کشور خاصی گفته است که برخی کشورها منابع ایران را آزاد کرده‌اند .

 به نظر می رسد این اتفاق یکی از مهمترین اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر باشد که تاثیر آن بر بازار ارز آشکار شده است. بانک مرکزی پیش پ‌تر نیز با انتشار گزارشی تاکید کرده است از ابتدای آبان ماه روزانه ۷۰ میلیون دلار در نرخ های حاشیه نرخ‌های بازار در بازار متشکل ارزی عرضه کرده است.

از سوی دیگر فعالان بازار می‌گویند ، واکنش بازار ایران به اخبار انتخابات امریکا نیز در این ریزش بی‌تاثیر نیست. این اتفاق سبب شده سات برخی تاکید کنند نتیجه انتخابات امریکا در بازار ایران پیشخور شده است. ریزش قیمت‌ها نشان از این اتفاق دارد.

 هر چند مسئولان اقتصادی و همتی، رییس کل بانک مرکزی در روزهای اخیر واکنشی مستقیم به دور دوم ریزش‌ها نشان نداده‌اند اما صرافان می‌گویند امتناع صرافان بانکی از خرید ارز یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات در دو روز پایانی هفته دارد و مسیر حرکت بازار را تصمیم بانک مرکزی برای ادامه این روند یا آغاز دوباره خرید ارز از سوی مردم روشن می‌کند. امتناع صرافان بانکی از خرید، قیمت خرید دلار از مردم را بسیار کاهش داد و همین امر نوسان گیران را با سردرگمی در بازار روبرو کرد.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1449350

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دلار ارز بازار طلا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟

دلار در اولین روز هفته در فضایی آرام معامله شد و آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، بازار ارز در حالتی عادی و تقاضای محدود قرار داشت.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش‌ها از بازار غیررسمی ارز نشان می‌دهد که دلار در کریدور چهارم کانال ششم خرید و در کریدور پنجم کانال ششم به فروش رفت.

بنا به این گزارش، در معاملات اولین روز اردیبهشت‌ماه، صرافی‌های حوالی میدان فردوسی و چهارراه استانبول خرید و فروش ارز نداشتند و تنها خریداران و فروشندگان ارز در بازار غیر رسمی دلال‌ها بودند.

درباره وضعیت بازار ارز، علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در اظهارنظری تازه عنوان کرده؛ با این‌که احساس و تلقی عموم مردم و تحلیل فعالان اقتصادی بر جهش نرخ ارز در صورت پاسخ متقابل ایران به رژیم صهیونیستی بود، اما نرخ ارز جهش زیادی را تجربه نکرد و بعد از افزایش قیمت هیجانی و کاذب در ساعات اولیه، دوباره روند نزولی آن آغاز شد و در زمان حاضر حدود ۶۵هزار تومان است.

این نماینده ملت تاکید کرده؛ تنش‌های سیاسی و فضای آماده‌باش جنگی در هر کجای دنیا باعث ایجاد نگرانی‌های اقتصادی و نوساناتی می‌شود که البته پایدار نیست و با فروکش کردن التهابات و برقراری آرامش، به روال عادی بازمی‌گردد، بنابراین باتوجه به اینکه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی جرات حمله متقابل به کشورمان را ندارد، احتمال کاهش نرخ در بازار آزاد در روز‌های آینده بسیار زیاد است.

امیر شهریاری، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران نیز گفته؛ بر خلاف اینکه بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که اقدام اخیر ایران که در دفاع از حرمت و حریم کشور صورت گرفت، می‌تواند باعث افزایش افسارگسیخته قیمت دلار شود، اما قیمت‌ها به خوبی کنترل شد و ما شاهد افزایش بیش از حد قیمت‌ها نبودیم. چه بسا در روز‌های اخیر هم شاهد سیر نزولی قیمت ارز بازار هستیم که امیدوارم این روند ادامه یابد.

شهریاری با پیش‌بینی شرایط بازار با توجه به اتفاقات احتمالی در منطقه متذکر شده؛ تاکنون که با مداخله و نظارت سیاست‌گذار، قیمت ارز کنترل شده و چه بسا با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پایین‌تر هم امیدوار بود. البته این وضعیت، مشروط بر تداوم آرامش در منطقه است که بنظر میرسد این آرامش همچنان ادامه پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ریزش طلا، مقاومت سکه
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • نوسان قیمت سکه در کانال ۴۳ هزار تومان
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۳۰ : ۱۱
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟