Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@21:17:49 GMT

پُست تلخ مهدویان درباره مرگ خانواده مهاجر ایرانی + فیلم

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۴۹۰۹

‍‍‍‍‍‍

صراط: محمدحسین‌مهدویان، کارگردان سینما با انتشار ویدیو و تصاویری در اینستاگرام خود به تراژدی غرق‌شدن خانواده ایرانی در راه پناهندگی واکنش نشان داد.

به گزارش برترین‌ها، او نوشت: به این عکس‌ها و ویدئو نگاه کنید. هر کدام قصه‌ای دارند.

پارسال به دنبال یافتن بازیگرانی برای نقش‌های کودک فیلم سینمایی درخت گردو جستجوی محلی مفصلی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بچه‌ها باید به زبان کردی سورانی حرف می‌زدند که زبان و لهجه‌ی مردم سردشت است. فقط چند شهر ایران در شمال کردستان و جنوب آذربایجان غربی به این لهجه‌ی خاص حرف می‌زنند و این کار را سخت می‌کرد.

یکی از نقش‌هایی که در پی بازیگرش بودیم، نقش شهین دختر شش هفت ساله‌ی فیلم بود. به دختر عکس دوم نگاه کنید؛ به چشم‌هایش. ترکیبی است از رنج و در عین حال زیبایی و امید. این دختر یکی از چند گزینه‌ی نهایی ما بود، در کنار چند دختر زیبا و معصوم دیگر که هر کدام به امیدی خودشان را به ما می‌رساندند تا شاید با به رخ کشیدن استعدادشان برای چند نفری که از تهران آمده‌اند آینده‌ای برای خود جستجو کنند. او در نهایت انتخاب نشد و نقش به ژینا رسید. اما اگر تصویر دختر برایتان آشناست حق دارید.

این ویدئویی کوتاهی است از تلاش آنیتا برای به دست آوردن نقش. بله. نام این دختر آنیتاست؛ آنیتا ایران‌نژاد. اگر این نام برایتان آشناست باز هم حق دارید. آنیتا و تمام اعضای خانواده‌اش در راه مهاجرتی پر خطر از ایران، در آب‌های سرزمینی غریبه غرق شده‌اند.

ابراهیم و به خصوص امیرحسین که آخرین تست‌ها و تمرین‌ها را با آنیتا انجام داده بود، مدام تصویر اشک‌های آنیتا را مرور می‌کنند و غصه می‌خورند و من به فامیلی این خانواده فکر می‌کنم. چه وجه تسمیه‌ی عجیبی است! خانواده‌ی ایران‌نژاد که ایران‌شان خانه‌ای گرم و پرامید برایشان نبود.

طی روز‌های اخیر پنج عضو یک خانواده کُرد ایرانی در دریای میان فرانسه و بریتانیا غرق شدندو جان باختند. این خانواده شامل یک مرد و همسرش به همراه ۳ فرزند کم سن شان است. جنازه همه این افراد به جز فرزند سوم و کوچکتر پیدا شده است. این ۵ نفر رسول ایران‌نژاد (۳۵ ساله)، همسرش، شیوا محمدپناهی (۳۵ ساله) و فرزندان: آنیتا (۹ ساله)، آرمین (۶ ساله) و آرتین (۱۵ ماهه) هستند.

آن‌ها تلاش می‌کردند به همراه پناهجویان دیگری از طریق دریا، از فرانسه به بریتانیا برسند و در این کشور درخواست پناهندگی بدهند، اما قایق آن‌ها دچار حادثه شد. خانواده غرق شده اهل روستای گلینه از توابع سردشت آذربایجان غربی هستند.  

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مهاجرت محمدحسین مهدویان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد

بازی پسر پنج ساله با اسلحه و شلیک ناگهانی گلوله از تفنگ برنو جان خاله 15 ساله‌اش را گرفت.

به گزارش ایران، سرهنگ نبی الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای اطراف شهر خرم آباد بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند. در این حادثه بر اثر تیراندازی غیرعمد پسر پنج ساله با تفنگ «برنو» دختر نوجوان که خاله این کودک بود به دلیل اصابت گلوله جان باخت.

وی با انتقاد از در دسترس قرار گرفتن اسلحه‌های مجاز برای دیگر افراد خانواده ادامه داد: فقط افراد مالک این اسلحه‌ها امکان استفاده و نگهداری سلاح‌ها را دارند و باید به‌صورت جدی از در دسترس قرار دادن سلاح برای دیگران خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند»
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • دختران حق دارند شادی کنند/ هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد