Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیمی پور توهین به پیامبر مکرم اسلام (ص) را توهین به تمام آئین های توحیدی دانست و خواستار واکنش سریع همه امت ها و ملت های اسلامی سراسر جهان در قبال جسارت به مقدسات و پیامبر اسلام (ص) شد.

«حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه در خصوص توهین به مقدسات و پیامبر اسلام اظهار کرد: توهین به پیامبر مکرم اسلام (ص) توهین به تمام آئین های توحیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه آبادان افزود: رئیس جمهور فرانسه نه تنها به مقدسات و نبی مکرم اسلام (ص) اهانت کرد بلکه به تمام پیامبران بزرگ آسمانی و به بیش از یک میلیارد انسان مسلمان توهین و جسارت کرده است؛ اگر مسیحی ها و یهودی‌ها بدانند که توهین به پیامبر اسلام توهین به همه آئین های توحیدی از حضرت آدم تا خاتم است قطعا در مقابل این حرکت‌های خبیثانه خواهند ایستاد.

 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور فرانسه با این حرکت و اقدام دل میلیاردها مسلمان و آزاده را به درد آورد تصریح کرد: باید پشت صحنه این اقدام نابخردانه را بررسی کرد؛ بحث توهین به نبی مکرم اسلام یک ظاهر و یک باطنی دارد، شاید با بخشی از آن می خواهند ذهن جامعه اسلامی و مسلمان‌ها و با بخش دیگر این مسئله عادی سازی روابط حاکمان ظالم غرب آسیا، کشورهای مختلفی از جمله بحرین، قطر، سودان و عربستان را مشغول به خود کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور بر لزوم آگاهی همه امت های اسلامی در هر دو صحنه تاکید کرد و ادامه داد: ملت های مسلمان جهان باید هم در مسئله فلسطین که به عنوان خط مقدم مبارزه با جبهه استکبار و صهیونیست است و هم با کسانی که نسبت به پیامبر اسلام توهین و جسارت می کنند هوشیار و آگاه باشند و این جبهه مبارزه با استکبار را تقویت کنند؛ اکنون فرانسه و آمریکا یکی از جبهه های استکبار هستند که باید این ها را شناخت و با آنها مبارزه کرد.

 

وی از مسئولین بلند پایه جمهوری اسلامی ایران و همه امت های اسلامی خواست تا در این زمینه به وظایف و تکلیف خود به درستی عمل کنند و گفت: انتظار داریم چه دولتی ها و چه مجلسی‌ها در هر دو صحنه وظیفه و تکلیف خودشان را نسبت به پیامبر اکرم (ص) انجام دهند، کوتاه نیایند و این قضیه را ساده نپندارند. البته نه تنها کشور ما بلکه در بعضی از جاها که دولت‌ها کارایی خودشان را از دست دادند ملت‌ها باید این وظیفه و تکلیف را انجام دهند.

 

امام جمعه آبادان همچنین خواستار واکنش سریع همه امت ها و ملت های اسلامی سراسر جهان در قبال جسارت به مقدسات و پیامبر اسلام شد و تاکید کرد: این نیز کمترین کاری است که می شود انجام داد، لذا همه امت ها و ملت های اسلامی در سراسر جهان باید به این مسئله واکنش نشان دهند؛ از جمله این واکنش ها این است که در فضای مجازی اندیشه بلند نبی مکرم اسلام (ص) و بیان اخلاق زیبای ایشان که رحمت للعالمین برای همه دنیا به شمار می رود را تبیین کنیم.

 

وی با تاکید بر لزوم تحریم کالاهای فرانسوی ابراز کرد: باید آزادی بیانی که در کشورهای اروپایی وجود دارد توسط امت اسلامی تبیین شوند، معنا و مفهوم آزادی بیان در بین اروپائیان توهین به اسلام و پیامبر اسلام (ص) است؛ اگر در اروپا کسی بخواهد درباره هولوکاست و امثال آن صحبت کند با او برخورد و به زندان محکوم خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور عنوان کرد: اروپایی ها با این موضوع آزادی بیان و حقوق بشری که به راه انداختند، حقوق معنوی این همه مسلمان را ضایع کردند، لذا باید برای دنیا قضیه حقوق بشر و آزادی بیان غربی که برخی ها با آب و تاب می خواهند روی آن کار کنند را تببین کنیم و این نیز وظیفه و رسالت سنگینی است که بر عهده مبلغان، همه امت اسلامی و دولت های آزاده اسلامی است.

 

وی نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این نامه بیانگر آن است که نقش جوانان نه فقط در امت اسلامی بلکه در بیداری جامعه جهانی و مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ یکی از رسالت های مهم جوانان مکتبی و پیروان حضرت محمد (ص) این است که زیبایی‌های این مکتب را به گوش جهانیان برساند.

 

امام جمعه آبادان خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) می فرماید «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» (اگر مردم زیبایی‌های محاسن کلمات ما را بدانند این ها از ما تبعیت خواهند کرد)؛ ما نیز باید این الگو را معرفی کنیم، جوانان و هر فرد مسلمانی باید با رفتار، کردار و منش پیامبر اسلام (ص) را به جهانیان معرفی کنند.

 

وی بر لزوم اهتزاز هشتگ های «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ» در سراسر دنیا در حمایت از پیامبر اسلام تاکید کرد و ادامه داد: در این جمله یک دنیا مطلب وجود دارد زیرا نام پیامبر (ص) همانند نام خدای تبارک و تعالی ذکر است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: خداوند سبحان بر پیامبرش درود می ‌فرستد «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» و این نیز مشخص است که نام این پیامبر (ص) مورد توجه قرار دارد و ذکر است؛ اگر چنانچه این ذکر را جهانی کنیم که جهانی هم هست و دشمن از همین نام که همراه ما است ترس دارد جوانان و امت مسلمان به یک آرامش دست پیدا خواهند کرد که این آرامش را در زیر سایه هیچ چیز دیگری پیدا نمی کنند.

 

وی تبیین و تشریح ذکر پیامبر مکرم اسلام، زمینه سازی برای بالا بردن آگاهی جامعه و تشویق مردم به تحریم کالاهای فرانسوی و حامیان آن را از وظایف مهم جوانان دانست و اضافه کرد: جوانان و امت های اسلامی باید این اقدامات را انجام دهند و نگذارند ارتباطی با دولت فرانسه ایجاد شود لذا باید با فشار بر دولت هایشان بیاورند تا آنها نیز در بحث تحریم کالاهای فرانسوی ورود کنند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: ملت ها و امت های اسلامی بیداری جامعه جهانی تحریم کالاهای فرانسوی خبرگزاری شبستان خوزستان امام جمعه آبادان امانوئل مکرون نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه رهبر به جوانان غربي مسلمانان جهان منطقه آزاد اروند محکومیت توهین به پیامبر توهین به پیامبر توهین به مقدسات دولتمردان حجت الاسلام ابراهیمی پور پیامبر مکرم اسلام توهین به پیامبر پیامبر اسلام همه امت ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند

آیت الله سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، گسترش وحدت و همچنین آگاهی بخشی به امت اسلامی در مسائل مختلف جهان اسلام،خصوصا مسئله غزه را یک اصل مهم دانست و اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات اسلامی باید تلاش خود را افزایش داده و  تمرکز بر گسترش و تقویت وحدت امت اسلامی کنند؛ طرح های حفظ و تقویت وحدت را بسترسازی کرده و آگاه سازی مناسبی انجام دهند.

وی افزود: در موضوع غزه ما شاهد یک پروپاگاندای قوی از سوی صهیونیست ها بودیم، آنان حقایق را می پوشاندند و از انتشار واقعیت جلوگیری می کردند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر دشمنان اسلام و امت اسلامی در فضای گستره تبادل اطلاعات و رسانه ای جهان پیوسته در تلاش هستند که بتوانند از مسائل ناچیزی که بصورت اختلافی بین مذاهب اسلامی وجود دارد در جهت ایجاد تفرقه و نزاع بین مسلمانان بهره کافی را ببرند.  

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: یکی از طرح های استکبار جهانی به خصوص استعمارگران، نفود و رخنه در پیکره اسلام بوده است؛ آنان از سالیان گذشته تاکنون روش ایجاد فاصله و دوری ملت ها از یکدیگر را در جهت نابودی امت ها بکارگرفته اند که اکنون در میان کشورهای عربی منطقه این مسئله به وضوح روشن است.

وی عنوان کرد: از اهداف استعمار جهانی تضعیف امت ها بوده و در نهایت آنان را از بین می برد، اختلافاتی که در بین مذاهب وجود دارد را می توان به دور از مسائلی که دشمنان می توانند از آن بهره ببرند در قالب مباحث علمی مطرح نمود.

وی در پایان تاکید کرد: امت های اسلامی ، ملت عزیز ایران و خصوصا رسانه های همسو باید هوشیاری را حفظ کنند و مواردی که محور مقاومت ، قدرت ایران عزیز و مشترکات بین مذاهب را پررنگ می کند را با انعکاس قوی تری به سمع و نظر جهانیان برساند زیرا دشمن وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته است و مسائلی که ارزشی ندارند را با بزرگ نمایی به نزاع و تفرقه هدایت می کند.
 
انتهای پیام/  
 
 

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان