Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حیدری گفت: با دستور وزیر ارتباطات اینترنت برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رایگان شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آموزش مجازی کلاس‌های دانشگاه آزاد اظهار کرد: در ترم قبل برای اولین بار آموزش مجازی ارائه شد، این اولین ترمی بود که آموزش مجازی را داشتیم و یک سری از دانشجویان و اساتید آگاهی لازم در این زمینه را نداشتند و اتفاقاً این مشکل در همه کشور وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌عنوان مثال در آموزش و پرورش و حتی در دانشگاه‌های دولتی نیز یک سری مشکلات در حوزه آموزش مجازی دیده می‌شد. 

وی با بیان اینکه سومین ترم از آموزش مجازی را می‌گذرانیم، گفت: با شیوع کرونا ویروس، کشور با یک شرایط استثنایی مواجه شد که در پی آن همه  کلاس‌های حضوری تعطیل شد اما آموزش ادامه داشت و همه دانشگاه‌ها به آموزش مجازی روی آوردند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد در ترم تابستانی یک سری از واحدها را ارائه داد و این ترم نیز سومین ترم آموزش مجازی است که از سوی دانشگاه آزاد ارائه می‌شود. در ترم جاری آشنایی دانشجویان و همچنین اساتید با سیستم آموزش مجازی بیشتر شده است. از طرفی ما در فصل تابستان  تلاش داشتیم، زیرساخت‌ها را تقویت کنیم تا دوباره با مشکلات قبلی مواجه نشویم.

حیدری بیان کرد: در حال حاضر مشکلی در حوزه آموزش مجازی به ما گزارش نشده است؛ اما اگر در سراسر کشور در واحدهای دانشگاه آزاد مشکلی در حوزه آموزش مجازی وجود داشته باشد ما آمادگی داریم آن را رفع کنیم. از این رو یک تیم مدیریتی برای بررسی کار در نظر گرفته شده  تا بتوانند کیفیت آموزش‌های مجازی را تامین و مشکلات را مرتفع کنند.

رایگان شدن اینترنت برای دانشجویان دانشگاه آزاد

وی درباره رایگان شدن اینترنت دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: با دستور وزیر ارتباطات اینترنت برای دانشجویان دانشگاه آزاد نیز رایگان شده است. این اقدام بسیار خوب بود که دانشجویان دانشگاه آزاد نیز می‌توانند از امکاناتی که برای سایر دانشجویان مهیا شده است، استفاده کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا آمار دانشجویانی که هنوز موفق به استفاده از آموزش مجازی نشدند را دارید یا خیر؟ گفت: هنوز درصدگیری در این زمینه اتفاق نیفتاده است، اما من فکر می‌کنم همه دانشجویان دانشگاه آزاد بتوانند از این موقعیت استفاده کنند و محدودیتی وجود ندارد مگر اینکه کسی خودش نخواهند از این فضا استفاده کند. 

حیدری اظهار کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در هر شهری مستقر است به همین خاطر شرایط استفاده از آموزش مجازی از طریق واحدهای دانشگاه آزاد مهیاتر است. اگر مشکلی باشد طبق ارتباطاتی که دانشجویان با واحدهای استانی دارند می‌توانند آن را مرتفع کنند. 

وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌تر یک کمک هزینه برای مصرف اینترنت دانشجویان در نظر گرفته شده بود، آیا این تسهیلات همچنان به قوت خود باقی است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر که اینترنت رایگان شده است، من در جریان آن کمک هزینه نیستم اما برای کمک شهریه وامی در نظر گرفته شده است. اگر هم قرار باشد کمکی در خصوص هزینه اینترنت به دانشجویان داده شود، روی تخفیف شهریه اعمال می‌شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: اینترنت رایگان تخفیف شهریه سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی احمد حیدری دانشجویان دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند