Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: : بابت راه آهن سیاست شهرسازی در جمهوری اسلامی سیاست شهرسازی ریل پایه است. به همین خاطر هرزمان راه آهن خارج از شهر برده شده، یک کار اشتباه بود چرا که مردم از آن استفاده نکردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدید خود از مراحل اتمام پروژه آزادراهی غدیر (کنارگذر جنوبی تهران) به استان قزوین سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر که وزیر راه و شهرسازی را خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و چندین نماینده استان قزوین همراهی می کردند، این عضو کابینه دولت دوازدهم از چندین پروژه ریلی و جاده ای استان بازدید و در جریان آخرین وضعیت اقدامات انجام گرفته قرار گرفت.

محمد اسلامی در ابتدای حضور در استان قزوین بازدیدهایی از محور بوئین زهرا- دانسفهان- رحیم آباد، تونل و پول شوراب، گردنه سلطان بلاغ، تقاطع ضیاء آباد داشت و در ادامه سفری به  شهرستان تاکستان داشت.

در این شهرستان وزیر راه و شهرسازی در ابتدا بازدیدی از اراضی شمالی تاکستان داشت. سپس این عضو کابینه دولت دوازدهم به همراه مدیرعامل شرکت راه آهن و نمایندگان این شهرستان در ایستگاه راه آهن تاکستان حضور یافت.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید درخصوص دو خطه کردن خط ریلی تهران – قزوین – زنجان، اظهار داشت: راه آهن تهران – قزوین – زنجان در حال گسترش بوده و به دنبال این هستیم تا هرچه زودتر خط دوم آن افتتاح شود.

وی افزود: احداث خطوط دوم ریلی برای وزارت راه و شهرسازی به واسطه اینکه بهره وری راه آهن توسعه یافته و با افزایش ظرفیت بار و مسافر، زمان سفر کاهش پیدا کند در اولویت وزارتخانه و شرکت راه آهن است.

وی ادامه داد: پروژه راه آهن تهران – قزوین – زنجان تا قزوین به بهره برداری رسیده و تا زنجان در حال احداث است که ۸۰ درصد پیشرفت کار دارد. در این زمینه چند نقطه گلوگاهی داریم که به خاطر داشتن معارض یا مواجه شدن با تاسیسات زیربنایی که باید جا به جا شوند، حل این موارد در دستور کار است. همچنین چند تقاطع غیرهمسطح مدنظر راه آهن برای افزایش ایمنی در دستور کار است که ان شاء ا... تا قبل پایان این دولت به اتمام خواهد رسید. این پروژه در حال اجرا بوده واگرچه مشکلاتی دارد اما امید داریم تا بهار آینده افتتاح شود.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص بحث خروج راه آهن به خارج از شهر و اینکه در این زمینه چه تصمیمی گرفته شده است، اظهار داشت: بابت راه آهن سیاست شهرسازی در جمهوری اسلامی سیاست شهرسازی ریل پایه است. به همین خاطر هرزمان راه آهن خارج از شهر برده شده، یک کار اشتباه بود چرا که مردم از آن استفاده نکردند.

وی افزود: باید به سازگاری شهر و راه آهن و خدمات متقابل شهر و راه آهن پرداخته شود. در شهرستان تاکستان هم مردم با یکسری مشکلات بابت توسعه ساخت و سازهای اطراف ریل مواجه شده اند که قرار است با توجه به ضوابط قانونی و بررسی همه موارد تصمیم گیری لازم انجام شود.

اسلامی گفت: همزمان با گزارشی که در این زمینه به دستمان رسیده بود با مردم تاکستان هم صحبت کردیم. حتما باید در این خصوص بررسی های کارشناسی کاملتری انجام گیرد چرا که ایمنی و حریم قانونی برای سلامت جان مردم است و نمی توان به آن تخفیف و یا تغییری در آن ایجاد کرد. مساله مهم همان طور که گفته شد سازگاری شهر و ریل است و در بحث طرح جامع ریلی و طرح تفصیلی باید ملاحظاتی داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص اینکه آیا مترو هشتگرد تا قزوین ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: در حال حاضر چهارخطه تهران – کرج و دو خطه قزوین وجود دارد. قطار حومه ای برقرار است و مترو نیز تا هشتگرد آمده است. در این زمینه اگر بخواهیم مترو را ادامه دهیم از نظر سیستم مدیریتی به مشکل خواهیم خورد که چه بسا الان هم این مشکل وجود دارد.

وی افزود: مترو تهران برای شهر تهران است و ما به عنوان یک خدمات اضافی از آن ها سرویس می گیریم که برای این خط هم خودمان قطار لازم را در اختیارشان گذاشتیم. این مسیر قابل ادامه پیدا کردن نیست چرا که قطار حومه ای وجود دارد و با کامل شدن مسیر دو خطه هرچقدر برای سرویس دهی قطار لازم باشد، شرکت راه آهن آماده است تا انتقال به تهران سریع تر باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاده راه آهن راه و شهرسازی مترو وزیر راه و شهرسازی سیاست شهرسازی جمهوری اسلامی شرکت راه آهن دو خطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت عملیات وعده صادق لطف پرودگار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین بیان کرد: امروز ملت ایران به قدرتی غیرقابل پیش بینی برای دشمنان تبدیل شده است، چون آن‌ها هرگز تصور چنین قدرتی از ما نداشتند.

وی اضافه کرد: در این ماجرا سه قدرت بزرگ جمهوری اسلامی برجسته شد، نخست آنکه عملیات وعده صادق وعده الهی بود، چون ما به خدا ایمان داریم، سپس اینکه تصمیم عملیات جز اراده رهبر معظم انقلاب نبود و تمام این موفقیت‌ها به دلیل تدابیر ایشان است و سومین نکته اینکه تحقق این عملیات به دلیل خون پاک شهدای انقلاب اسلامی بود.

این مسوول ادامه داد: آمریکایی ها در این عملیات اوج حماقت خود را به جهان نشان دادند، این جماعت گفتند ما همه موشک‌ها و پهپادهای ایران را رهگیری می کنیم، اسراییل به عنوان چهارمین ارتش بزرگ دنیا همه را فراخوان داد که بیایید، اما دست به دست هم دادند و ظرفیت‌های خودشان را آوردند، اما نتیجه کار همان شد که خداوند می‌خواست.

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی از بالای سر حرم حسین بن علی (ع)، حرم زینب کبری (س) و بالا سر مسجد قدس به هدف خورد و این همان خط مقدس نظام جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه به تشکیل سالروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: از همان زمانی که امام راحل مبارزات خود را شروع کرد، اهمیت تشکیل سپاه مورد توجه قرار گرفت، به هرحال سپاه با نیاز مردم و انقلاب به میدان آمد، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کردند که نیاز به سپاه از دهه ۴۰ احساس می‌شد.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: امروز سپاه هرکجا که به بدنه مردم تعرض شود، سپر مردم خواهد شد و در همه حوادثی که در این کشور به وجود آمده است، در دل حادثه قرار داشته تا به مردم خدمت رسانی کند.

سردار رفیعی آتانی یادآور شد: برای همه ما دعا کنید تا مغرور نشویم، چون موفقیت عملیات وعده صادق کار نیروهای سپاه نبود و همه به خاطر لطف پرودگار الهی است.

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • موفقیت عملیات وعده صادق لطف پرودگار است
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران