Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، افزود: فرانسوی ها این اقدام را ناشی از وجود آزادی بیان می دانند در حالیکه هر گونه آزادی بدون رعایت اخلاق، زندگی را به جهنمی از رذایل اخلاقی تبدیل می کند.

وی افزود: نارسایی های دموکراسی غربی از یک سو و منطق قوی اسلام که روز به روز بر دامنه توسعه این دین در غرب افزوده می شود، عامل دیگری است که غربی ها به بهانه آزادی بیان به مقدسات مسلمانان و در راس آن رسول خدا اهانت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ساوه گفت: حمایت از اهانت کنندگان به پیامبر اسلام از سوی مسئولان فرانسه در حالی انجام می شود که چند سال قبل همین دولت یک دانشمند و شهروند فرانسوی به نام پرفسور روژه گارودی را به خاطر انکار افسانه جعلی هولوکاست زندانی و جریمه نقدی کرد.  
وی اظهار داشت: اگر اجازه هتاکی به خاطر تصورات غلط نسبت به پیامبر مهربانی ها و اسلام است و عملیات خشن و تروریستی برخی افراطی ها مثل داعش را بهانه قرار می دهند، باید گفت که تروریست ها ساخته و پرداخته خود غربی ها است و از حمایت های مادی و معنوی کشورهای فرانسه، امریکا و سایر مستکبرین برخوردار هستند و هدف از تحرکات آنها فقط بدنام کردن اسلام است.

وی همچنین تحت الشعاع قرار دادن ناکارآمدی های دولت فرانسه در مدیریت مقابله با کرونا در این کشور را یکی دیگر از اهداف اهانت به پیامبر اسلام عنوان کرد و گفت: همه مسلمانان در برابر این این رفتارهای سخیف باید همدل و متحد و حول محور رسول الله (ص) ایستادگی کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با اعضای ستاد ملی کرونا و تاکید ایشان بر اهانت نکردن به رئیس جمهوری، گفت: انتقاد حق مسلم هر کسی است اما اینکه به بهانه انتقاد دست به اهانت و هتک حیثیت افراد به خصوص مسئولان و رئیس جمهوری که نمایندگی نظام اسلامی را در سطح دنیا بر عهده دارند، ممنوع است و همه باید حرمت ها را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: در مملکت اسلامی و اندیشه علوی هدف خدمت بیشتر و نه کسب قدرت است برخلاف رویه معمول در کشورهای غربی که ملاک کسب و حفظ قدرت است و برای این کار اخلاق را زیر پا می گذارند.

وی همچنین با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) که مصادف با هفته وحدت است، گفت: در همه شرایط مسلمانان به اتحاد و همبستگی نیاز دارند و در نظام اسلامی ما هم باید همه برای اهداف و آرمان های عالی اسلام و انقلاب یکدل و همراه باشند.

برچسب‌ها ساوه ستاد اقامه نماز کشور پیامبر اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه ستاد اقامه نماز کشور پیامبر اکرم ساوه ستاد اقامه نماز کشور پیامبر اکرم اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب

یادداشت حاضر، گفتاری معطوف به جریانِ بیانات دانشجویان در دیدار‌های رمضانی رهبر انقلاب است؛ که در سه قسمت کلیِ چرایی، چیستی و چگونگی این موضوع تقسیم می‌شوند.

گروه استان های خبرگزرای دانشجو، مجید کاظمی، فعال دانشجویی قسمت چرایی به اهمیت و جایگاه این دیدار پرداخته ام و در قسمت چیستی به کیفیتِ کلیِ مطلوبِ مدنظرِ حقیر جهت پرداختِ دانشجویان در بیاناتشان، در قالبِ اصولی چهارگانه مطرح داشته ام و همچنین در قسمت چگونگی به شرحِ پرداختِ متناسب با هویتِ دانشجویان و ساحت هایِ هشتگانه ایشان نکاتی معروض داشته ام.
چرایی

دیدار دانشجویی، سالانه است، و هر سال تشکل‌های دانشجویی فرصت ارائه بحث خویش را مستقل از دیگری و بصورت زنده در مقابل شخص اول کشور را دارند. در این نشست نیز وزرای علوم و بهداشت و دیگر مسئولان مرتبط به فضای دانشگاهی عموما حضور دارند و شنوایِ سخنان نمایندگان تشکل‌ها هستند. قاعدتا چنین فرصتی بزرگترین فرصت هر تشکلی جهت ظهور و بروز چارچوب‌های نظری و عملی خویش به مسئولین، جامعه دانشگاهی و آحاد مردم می‌باشد و قطعا تک تک جملات این نمایندگان در سرنوشت خیلِ کثیری از جامعه دانشگاهی موثر است؛ لذا نیاز است این بیانات جامعیت، کیفیت و دقت لازم را داشته باشند.

چیستی

ما فعالان تشکل‌های دانشجویی بایستی بدانیم با چه کیفیتی به موضوعات، مسائل و مطالبِ مختلف بپردازیم. از دید حقیر چیستی این نشست شامل اصولی چهارگانه است که بایستی رعایت شود.
اصل اول: شناختِ وضع موجود و وضع مطلوب
اصل دوم: قیاس و ارزیابیِ واقع بینانهِ تناسبِ وضع موجود با وضع مطلوب
اصل سوم: چگونگی برخورد با وضع موجود جهت رسیدن به وضع مطلوب با ارائه و گزارش نقشه راه و کیفیت کنشگری در این راه و گزارشِ وضعیتِ، کیفیت و کمیتِ پرداختِ تشکل ایشان به این نقشه راه در یک سالی که گذشت.
اصل چهارم: طرح موانع و چگونگیِ رفع آن‌ها با ارائه راهکارهایِ واقع بینانه، بررسی شده و میدانی.

چگونگی

متأسفانه عموم بیانات تشکل‌های دانشجویی در دیدار نوروزی رهبر انقلاب، به طرح بحثْ خارج از دانشگاه و دانشجویی خلاصه می‌شوند، بقدری که اگه کسی عنوان جلسه را نداند و نماینده تشکل‌ها را نشناسد بعید است بتواند تشخیص دهد ایشان، نمایندگانِ بخشی‌هایی از جامعه دانشگاهی و دانشجویی اند.

برای فهم این عدم دقت و چگونگی پرداخت به موضوعات اینچنینی، بایستی هویت مدعوین جلسه را باری دیگر در ذهن خویش تداعی کنیم، دانشجویان و می‌بایست از هویت خاص آنان شروع به بحث کنیم تا هویت عام آنان و نه بالعکس.
برا این امر می‌بایست ساحت‌های وجودی یک دانشجو را باز تعریف کنیم که می‌تواند در قالبِ ساحت‌های هشتگانه مطرح شود.
ساحت اول: دانشجویی (جویندگی دانش) - طرح، بحث و نقدِ فرآیندِ جویندگی و تحصیلِ دانش در جامعه علمی کشور بالاخص دانشگاه‌های کشور، همچنین آسیب شناسی و ذکر موانع و راهکار‌های رفع آن.
- طرح واقع بینانه وضعیتِ کیفی دانشجویان و آسیب‌های نظام اداری و صنعتی برای بکارگیری ایشان و همچنین بیان رسای انتقادات بجای اقشار مختلف دانشجویان
- بیان رویکرد‌های تشکل خویش در برخورد با وضعیت دانش جویی و دانشجویان و گزارشی از اقدامات و طرح‌های خویش در این باره.

ساحت دوم: دانشگاه (مرجعیت علم)

- طرح واقع بینانهِ وضعیت کمی و کیفی تولید علم در کشور
- طرح واقع بینانه‌ِ وضعیت کیفی تدریس و اداره یِ کلاسِ #اساتید و نحوه جذب #هیئت_علمی‌ها و همچنین نحوه رتبه بندی ایشان
- قیاس تولیدات علمی با نیاز‌ها و مسائل بومی کشور و همچنین ارزیابیِ تطابقِ تحقیقات اساتید و پایان نامه‌های دانشجویان با مسائلِ حیاتی و رویِ زمین مانده نواحی مختلف کشور در حیطه‌های مختلف علمی، چون تورم و گرانی‌های افسارگسیختگه، چرخه تولید، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خودروسازی، قانونگذاری، آموزش و پرورش، آب و هوا، کشاورزی، صنعت، بهداشت، بانکداری، مهندسی سازه ها، مسکن، هوافضا، اینترنت ملی، حجاب، نفوذ، فیلترینگ، سواد رسانه، زیرساخت‌های اعتراضاتِ قانونیِ مدنی، جوانی جمعیت، فساد و راه‌های مقابله با آن و ...؛ اینگونه میتوانیم درک کنیم تا چه مقدار کنشکری ما میتواند در کیفیت زندگی مردم و رضایت ایشان و همان چیزی که رهبر انقلاب از ما مطالبه کردند یعنی اداره کشور به شیوه اسلامی نقش داشته باشد و کم کاری ما میتواند تا چه مقدار ما را شریکِ جرمِ وضعیتِ فعلی بکند، جرمِ ترک و ضعفِ فعل

ساحت سوم: تشکل‌های دانشجویی

- طرح واقع بینانه کیفیت کنشگری جریانات دانشجویی، مزایا، نیازمندی ها، آسیب‌ها و تهدید‌های آن (بقدر کفایت و آنگونه که موجب قضاوت نابجا و توهین به دیگران و درنتیجه کدورت و تفرفه نشود)

ساحت چهارم: انقلاب اسلامی (انقلاب اسلامی)

پرداخت به اندیشه‌ها و #آرمان_های انقلاب اسلامی و تطابقِ واقع بینانه‌ِ این آرمان‌ها با وضعیت موجود و نقدِ فاصلهِ

وضعیت موجود با این آرمان‌ها

ساحت پنجم: قانونگذاری جمهوری اسلامی (نظام اسلامی)

- طرح واقع بینانه‌ِ کیفیت و اثرگذاری قوانینِ وضع شده

- طرح خلأ‌های قانونی و قانون‌های مهم و اثرگذار رویِ زمین مانده

ساحت ششم: عملکرد جمهوری اسلامی (دولت اسلامی)

- طرح واقع بینانه عملکرد سران قوا علل الخصوص دولت؛ در حیطه‌های مختلف بویژه امورات مربوط به دانشجویان و دانشگاهیان و انتقاد از خلأ‌ها و کم کاری موجود و همچنین بیان همکاری‌های اعضایِ تشکل ایشان با نهاد‌های رسمی کشور

ساحت هفتم: امت اسلامی (جامعه اسلامی)

- طرح واقع بینانهِ کیفیتِ وضعیت موجود جامعه و امت اسلامی و بیان دغدغه‌ها و مطالباتِ بحقِ ایشان و نقد کم کاری هایِ مسئولین و گزارش فعالیت‌های میدانی تشکل ها، چون اردو‌های راهیان پیشرفت و جهادی و همچنین هسته‌های مقاومت (مثالی برای بسیج دانشجویی) و همدردی با وقایع رخداده در جامعه و امت اسلامی، چون حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و همچنین تهاجم ظالمانه صهیونیست هایِ ملعون به سرزمین‌های بحق مردم عزیز فلسطین

ساحت هشتم: تمدن اسلامی (تمدن اسلامی)

- طرح واقع بینانه وضعیت موجود ما با وضعیت مطلوب تمدن سازگونه ایرانِ اسلامی و نقد کم کاری‌های مسئولین جهت پیشرفت به سطح تمدن اسلامی و همچنین ذکر موانع سر راه این پیشرفت و راهکار‌های موردنظر و همچنین گزارش فعالیت‌های خویش در جهت پیشرفت بسمت تمدن سازی

جمع بندی

بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی عموما با رویکرد خارج از دانشگاه، انتقادی و آنهم خطاب به مسئولین است. با یک برآیند کلی میتوان گفت تشکل‌های دانشجویی بیانات خویش را محدود و معطوف می‌دارند به ساحت عملکردی جمهوری اسلامی مخصوصا دولتمردان و همچنین بخشی از ساحت امت اسلامی که آنهم صرفا به جهت همدردی و شعاردهی با و برای ایشان خلاصه می‌شود بعبارتی دیگر طبق خوانش حاضر، عموم نکات ایشان در برگیرنده یک و نیم ساحت از هشت ساحت وجودی یک دانشجوست. البته بنظر می‌رسد در عمل، به ساحت‌های مختلفی می‌پردازند ولیکن در زمانی که بایستی آن پرداخته‌ها را شرح دهند، نمیدهند! هرچند وقتی می‌بینیم عموم دغدغه‌های نمایندگان تشکل‌ها که برخواسته از همفکری مسئولان رده بالای آن تشکل است این چنین است بنظر می‌رسد آنچنان که باید در عمل نیر پرداختی شایسته و بایسته به ساحت‌های وجودی خویش ندارند. همانطوری که رهبر انقلاب طی نکات خویش فرمودند که:اثرگذاری تشکل‌های دانشجویی در محیط دانشجویی آنطور که باید دیده نشده است. می‌بایست در عین پرداخت به ساحت هایی، چون دولت و امت اسلامی به ساحت‌های دانشجویی، دانشگاهی، تشکلی، نظام و قانون و تمدن اسلامی نیز بپردازیم. انشاالله

پی نوشت

هر آنجایی که از اصطلاح واقع بینانه استفاده شده است به جهت اهتمام به توصیه رهبر عالیقدر انقلاب در جهت نگاه نقادانه در کنار نگاه سرافرازانه است که میتوان آن را معادل نیمه خالی و پر لیوان که مثالی رایج است، دانست.

دیگر خبرها

  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • موشک های سپاه از لایه هفتگانه گنبد آهنین عبری و غربی گذشت
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی