Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@15:49:10 GMT

«ابوباران» به چاپ سوم رسید

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۵۳۷۵

«ابوباران» به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب ابوباران شامل خاطرات مصطفی نجیب، مدافع حرم افغانستانی به نوشته زهرا سادات ثابتی به تازگی توسط انتشارات خط مقدم چاپ سوم رسیده است. 

این کتاب که کمتر از یک ماه از انتشار آن می‌گذرد به چاپ سوم رسیده است. مصطفی نجیب در توصیف روایتش از روزگاری که گذرانده است نکته جذابی را عنوان کرده که همین نکات با قلم زهرا سادات ثابتی توانسته تا مخاطب را جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش‌هایی از کتاب که به خاطرات این مدافع حرم افغانستانی از حضور در ارتش افغانستان می‌پردازد آمده است: «بین مردم افغانستان، ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «خر سوارشدن، یک عیب است؛ پیاده شدن از آن، یک عیب دیگر.» این دو جمله، گویای حال من در آن روزهای ورود به افغانستان بود. در تابستان سال ۸۳، مستقیم به کابل رفتم اولین کاری که کردم این بود که به وسیله شناسنامه قدیم پدرم که همراه خود آورده بودم، شناسنامه افغانستانی گرفتم. اما با داشتن شناسنامه جدید، چیزی برایم عوض نشد.

در ارتش افغانستان مشغول شدم و بارها مسخره شدم. چون بلد نبودم به زبان فارسی دری صحبت کنم. هر افغانستانی که برای زیارت به مشهد می‌رفت به او زوار می‌گفتند و حالا مرا به حالت مسخره «ایرانی» یا «زوارک» صدا می‌کردند. من اما بیدی نبودم که با این بادها بلرزم. چون استعداد یادگیری زبانم خوب بود خیلی زود توانستم به فارسی دری و حتی با لهجه صحبت کنم. ارتش را آمریکایی‌ها آموزش نظامی می‌دادند. وقتی می‌دیدم یک گروهبان آمریکایی به ژنرال ما امر و نهی می‌کند و حتی سلام نظامی نمی‌دهد، خیلی ناراحت می‌شدم. این اتفاق در آنجا یک امر عادی بود، اما من نمی‌توانستم با این بی‌احترامی‌ها کنار بیایم....»

کد خبر 5059787 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ارتش افغانستان مشهد رایزنی فرهنگی تازه های نشر معرفی کتاب ترجمه دفاع مقدس تجدید چاپ کتاب و کتابخوانی کتاب انتشارات سروش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات جهان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران پیامبر اکرم ص سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب مرغ، توسط زوج مسن غارنشین افغانستانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جان باختن پناهجویان افغانستانی در مسیر مهاجرت
  • تسهیل مبادلات تجاری افغانستان با ایران + فیلم
  • مواسات و همدلی مهاجرین افغانستانی + فیلم
  • مهاجرین افغانستانی در جمع محفلی ها + فیلم
  • نحوه تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز و قدیمی چگونه است؟
  • سفره های همدلی مهاجرین افغانستانی + فیلم
  • اعتراض یوناما به اخراج پناهجویان افغانستانی
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • طرز تهیه کباب مرغ، توسط زوج مسن غارنشین افغانستانی (فیلم)
  • سهمیه‌ و هزینه حج در افغانستان اعلام شد