Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@20:30:54 GMT

۸ روش برای تشخیص ایراد کمک‌فنر‌های خودرو

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۵۴۵۳

۸ روش برای تشخیص ایراد کمک‌فنر‌های خودرو

 ایراد‌های احتمالی کمک فنر‌ها برخی قطعات دیگر از قبیل: فنر تعلیق، جعبه فرمان، دیفرانسیل، تایر چرخ ها، بلبرینگ چرخ ها، بوش‌های لاستیکی سیستم تعلیق، گیربکس، سیستم تعلیق و مجموعه سیبک‌های فرمان خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب فرسودگی آن‌ها می‌شود. از همین رو و با توجه به اهمیت بالای این قطعه از خودرو، نکات زیر شایسته توجه است:

۱ ـ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کمک فنر نشتی دارد، یعنی روغن به شکل مشهود از آن چکه می‌کند، باید تعویض شود.

۲ ـ. بالا و پایین رفتن خودرو ـ. بخصوص در جاده‌های ناهموار ـ. یا شیرجه رفتن خودرو در ترمز‌های شدید، ممکن است به دلیل خرابی کمک فنر‌ها باشد.

۳ ـ. اگر سر پیچ، خودرو بیش از حد بپیچد به نحوی که راننده احساس کند کنترل خودرو دشوار شده است، ممکن است کمک فنر خراب باشد.

۴ ـ. بالاپایین رفتن یا به اصطلاح رقصیدن چرخ‌ها روی جاده ممکن است منتج از عملکرد ناصحیح کمک فنر‌های خودرو باشد.

۵ ـ. اگر بوش‌های محل نصب کمک فنر ترک خورده یا تغییر شکل داده باشد، نوعی سرو صدا در سیستم تعلیق بخصوص موقع شتاب گرفتن، ترمز کردن یا عبور از ناهمواری‌های سطح جاده ایجاد می‌شود و به همین دلیل هرچه زودتر باید نسبت به تعویض بوش‌ها اقدام شود، در غیر این صورت ایمنی خودرو بشدت کاهش پیدا می‌کند.

۶ ـ. بار کردن خودرو بیش از ظرفیت آن عامل مهمی در ضعیف شدن سیستم تعلیق از جمله کمک فنر‌ها می‌شود و این فرآیند بخصوص در زمان حرکت خودرو در ناهمواری‌ها بیشتر تشدید می‌شود. ضمن این که اگر سرعت متناسب با جاده و بار نباشد ممکن است اتفاقات بدتری مثل شکسته شدن اتصالات در انتظارتان باشد.

۷ ـ. اگر خودروی شما به یک سمت کشیده می‌شود احتمالا سیستم تعلیق شامل تایرها، فنر‌ها و کمک فنرهاست ایراد دارد و باید توسط افراد مجرب مورد بازدید قرار گیرد.

۸ ـ. تایر‌های فرسوده و جویده شده نشانگر عیب در سیستم تعلیق بخصوص در کمک فنرهاست و حتما باید به آن حساسیت نشان داد.     منبع:صبحانه آنلاین

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خودرو کمک فنر پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا

رسانه‌های محلی می‌گویند تخلیه آب‌های رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن به دلیل قطع برق متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا به نقل از شرکت برق توکیو، قطع برق حدود ساعت ۱۰:۴۳ صبح به وقت محلی رخ داد، زیرا کابل برق نیروگاه در حین حفاری آسیب دید.

شرکت تپکو (تولید نیروی برق توکیو) می‌گوید سیستم خنک‌کننده راکتور‌ها تحت تأثیر قطع برق قرار نگرفته و همچنان فعال است.

تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما پس از آن اعلام می‌شود که گروهی از کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته برای دومین بار از شروع این عملیات، به ژاپن سفر کردند.

پس از زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ ژاپن، ماشین‌آلات نیروگاه فوکوشیما از کار افتاد و مواد رادیو اکتیو نشت کرد. متخصصان این حادثه را پس از چرنوبیل، بزرگ‌ترین فاجعه اتمی می‌دانند.  این نیروگاه از خنک کردن سوخت هسته‌ای در راکتورها، مقدار زیادی آب آلوده به مواد رادیواکتیو تولید کرده که اکنون در مخازن بزرگی نگهداری می‌شود. ژاپن سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که قصد دارد این آب‌ها را تصفیه کرده و پس از رقیق کردن آن را در اقیانوس رها کند. علیرغم مخالفت‌های بسیار در داخل و خارج، این اقدام از آگوست ۲۰۲۳ آغاز شد و تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن آب تصفیه شده در اقیانوس تخلیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس