Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از اعضای پارلمان افغانستان از دولت این کشور خواستند تا در واکنش به اظهارات موهن رئیس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی واکنش‌های گسترده در افغانستان علیه هتاکی رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اعظم (ص) شمار زیادی از اعضای پارلمان افغانستان خواستار قطع روابط دیپلماتیک با فرانسه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«شاه وزیر تره‌خیل» در جلسه عمومی پارلمان گفت که رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام توهین کرد و فوراً باید از کشورهای اسلامی عذرخواهی کند.

وی همچنین هشدارداد که عدم عذرخواهی امانوئل ماکرون پیامدهای خطرناکی را برای دولت و مردم فرانسه در پی خواهد داشت.

این عضو پارلمان افغانستان از اشرف غنی نیز خواست تا ضمن قطع روابط با فرانسه هرچه زودتر سفیر این کشور را از افغانستان اخراج کرده و سفیر افغانستان نیز فراخوانده شود.

به گزارش «آوا»، تره‌خیل با انتقاد از رئیس جمهور افغانستان نیز از وی خواست تا مانند برخی از سران کشورهای اسلامی در واکنش به اظهارات موهن رئیس جمهور فرانسه واکنش جدی نشان دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«پرویز عرب زاده» دیگر عضو پارلمان نیز تصریح کرد: اکنون بر همه واجب است تا در این باره به صورت جدی واکنش نشان دهند که دیگر کسی جرئت توهین به مقدسات مسلمانان را نداشته باشد.

«نذیراحمد حنفی» نیز اظهارداشت که پیامبر گرامی اسلام رحمتی برای همه بشریت است و افزود که از دولت افغانستان به دلیل سکوت در برابر اظهارات موهن رئیس جمهور فرانسه انتقاد کرد.

طنین شعار "مرگ بر فرانسه" در تظاهرات مردم افغانستانعلما در شمال افغانستان: فرانسه برای هتک حرمت به پیامبر اعظم تحریم شودانتقاد سنای افغانستان از سکوت دولت کابل درباره هتاکی فرانسه به پیامبر گرامی اسلامطالبان: فرانسه از اقداماتی که خلاف امنیت جهان است خودداری کند

«ضیا آریایی نژاد» نیز گفت که رئیس جمهور فرانسه درحالی مسلمانان را افراطی و جنگ‌طلب خوانده که هیتلر، موسولینی و چرچیل مسیحی بودند که در جنگ دوم جهانی میلیون‌ها نفر را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: همانطور که جنایات هیتلر به مسیحیت و انجیل بر نمی‌گردد، اکنون جنایاتی برخی افراد هیچ ربطی به اسلام و قرآن ندارد و ماکرون بخاطر مشکلات درونی‌اش نباید به مسلمانان جهان توهین کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه امانوئل ماکرون اخبار افغانستان اخبار فرانسه امانوئل ماکرون اخبار افغانستان پیامبر گرامی اسلام پارلمان افغانستان رئیس جمهور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان

رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در قطر اظهار داشت این دفتر در دوحه برای هماهنگی و بهبود روابط افغانستان با کشورهای جهان فعالیت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در دوحه گفت این دفتر سیاسی تلاش می‌کند تا از طریق رسانه‌های بین‌المللی تصویر واقعی افغانستان را به جهان مخابره کند.

وی افزود دفتر دوحه همچنین برای هماهنگی و بهبود روابط افغانستان با کشورهای جهان فعالیت می‌کند.

شاهین به طلوع نیوز گفت این دفتر سیاسی در زمینه فراهم‌آوری گذرنامه‌ها و چاپ پول و انتقال آن به افغانستان نیز نقش سازنده‌ای دارد.

رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در دوحه اظهار داشت: «این نمایندگی سیاسی در بخش دپلماتیک فعالیت می‌کند و با هیئت‌های کشورهای مختلف درباره مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و آموزش نیز رایزنی می‌شود همچنین برای جلب سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی نیز تلاش می‌شود».

دیدار سفرای اتحادیه اروپا در افغانستان با رئیس دفتر سیاسی طالباندیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل با رئیس دفتر سیاسی طالبانحذف تحریم‌ها محور دیدار رئیس دفتر سیاسی طالبان با سفیر آلمان برای افغانستان

سهیل شاهین چندی قبل گفته بود این نمایندگی برای به‌رسمیت شناخته‌شدن حکومت کنونی افغانستان در جامعه بین‌المللی تلاش می‌کند.

دفتر سیاسی طالبان در دوحه در 27 خرداد سلل 1392 گشایش یافت. هدف از آن گفتگوهای صلح و حل مسالمت آمیز مشکلات افغانستان بیان شده بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • رئیس جمهور کره جنوبی به دنبال واکنش پیشگیرانه برای تنش‌های غرب آسیا
  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!