Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@12:50:18 GMT

لزوم افزایش سهمیه روغن در بخش خانوار، صنف و صنعت

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۵۶۹۷

لزوم افزایش سهمیه روغن در بخش خانوار، صنف و صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ایزدی، صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس روسای سازمان های صمت با معاونین وزارت صمت در راستای تهیه و تامین روغن خوراکی خواستار افزایش سهمیه روغن در بخش خانوار، صنف و صنعت شد.

وی در این نشست اظهار داشت: با توجه به مشکلات کمبود روغن در کشور و بحث و بررسی موضوع در کنار راهکارهای پیشنهادی ارائه شده، شرکت بازرگانی دولتی متعهد شد در اسرع وقت روغن خام کارخانجات را جهت توزیع در شبکه های خانوار در اختیار کارخانجات کشور قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی افزود: در این جلسه همچنین اطمینان داده شد که در شرایط حاضر هیچگونه مشکلی در جهت تامین روغن خام کارخانجات وجود ندارد و به تدریج این موضوع محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان فارس با تاکید بر اینکه مشکل کمبود روغن خوراکی در فارس برطرف می شود، اظهار داشت: براساس سهمیه مشخص شده روغن خام به کارخانجات داده شده و به مرور روغن به بازار عرضه می‌شود.

ایزدی افزود: به دلیل جوی که در بازار روغن ایجاد شده، مصرف کنندگان به دنبال خرید روغن و انبار کردن هستند که این مسئله باعث شده تقاضا در سطح بازار افزایش یافته و بنابراین با توجه به این شرایط تمهیداتی ویژه و سهمیه لازم در راستای آرامش بازار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صمت فارس همچنین با بیان اینکه ذخایر روغن به اندازه کافی است، گفت: هماهنگی‌های لازم با گمرک نیز انجام شده تا ترخیص روغن سرعت بگیرد و هر چه زودتر این محموله ها به کارخانه‌ها حواله شود و تولید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت صمت معاونین رئیس سازمان صمت فارس روغن خوراکی کمبود عرضه تقاضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت کردستان، بختیار خلیقی اظهار کرد: نظارت و بازرسی مدون از سطح بازار بستر حمایت از کالاهای داخلی و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: در تحقق شعار سال، مشارکت مردم نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد و جهش تولید و شاخص‌های اقتصادی تسریع می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کرده‌اند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیقی اضافه کرد: رسالت تنظیم بازار در راستای تحقق شعار سال به وضوح مشهود است و باید در بحث بازار و کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در مجموعه صمت کردستان در راستای تحقق شعار سال با تدوین سند راهبردی اهداف، برنامه عملیاتی، مشکلات و الزامات اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری در بعد صنعت رشد تولید هشت درصد، معدن رشد ۱۳ درصد و در حوزه تجارت نیز رشد ۲۳ درصد در هدف کمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گنجانده شده است.

خلیقی گفت: شفاف‌سازی کالاها، نظارت عالی بر قیمت‌گذاری‌ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله رسالت‌های تنظیم بازار است.

کد خبر 745557

دیگر خبرها

  • لزوم داشتن نگاه جدی به نفوذ دانش به بخش کشاورزی
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳