Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@13:59:06 GMT

35درصد یارانه نان هدر می‌رود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۶۴۸۱

هاشمی گفت: دولت به بهانه حمایت از مصرف کننده حاضر به واقعی شدن قیمت نان نیست، درحالیکه با این وجود ۳۰ تا ۳۵ درصد یارانه نان هدر می‌رود. ناطقان: عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران از تراز مثبت بخش کشاورزی طی سال های اخیر خبر داد و گفت: با وجود تحریم های ظالمانه، بخش کشاورزی طی ۵ تا ۶ سال اخیر برخلاف سایر بخش های اقتصادی تراز تجاری مثبتی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تاثیر حدف یارانه نهاده های کشاورزی بر تولید افزود: با حذف یارانه نهاده های کشاورزی، کشاورزان با کمبود نقدینگی برای تهیه کودهای فسفاته و پتاسه روبرو هستند که بدین ترتیب نیاز است بانک مرکزی سرمایه در گردش یک سال را در اختیار کشاورزان بگذارد.

هاشمی با اشاره به اینکه کاهشی در سطح زیر کشت گندم نداریم، بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که خودکفایی گندم استمرار یابد و تنها نگرانی در خصوص عدم رقابت دولت با کارخانجات و بازار است چرا که هم اکنون کشاورزان کشاورزان هر کیلو گندم را با نرخ بالای ۴ هزار تومان در بازار به فروش می رسانند.

این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه نرخ فعلی خرید تضمینی گندم امکان رقابت با هزینه تولید را ندارد، بیان کرد: قیمت ۴ هزار تومانی خرید تضمینی گندم توان رقابت با بخش خصوصی را ندارد، از این رو پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم کمتر از رقم امسال باشد.

به گفته وی، با توجه به عدم رقابت نرخ خریدتضمینی با بازار، احتمال ورود دلالان و واسطه ها به امر‌خرید و خطرناک تر از آن مصرف گندم به عنوان خوراک دام و طیور وجود دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه نرخ فعلی خرید تضمینی گندم سنخیتی با هزینه های تولید ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت مولفه های تولید از جمله کود کشاورزی، کشاورزان نمی توانند بر مبنای نیاز واقعی گیاه برای تغذیه اقدام کنند.

هاشمی از هدر رفت ۳۰ درصدی یارانه در بخش نان خبر داد و گفت: دولت به بهانه حمایت از مصرف کننده، حاضر به افزایش قیمت گندم بر مبنای هزینه واقعی تولید نیست که با این وجود ۳۰ تا ۳۵ درصد یارانه ای که در بخش نان پرداخت می کند، به هدر می رود.

این‌مقام مسئول در پایان تصریح کرد: دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت نان تمامی معادلات را بر هم‌می ریزد، در حالیکه برای حمایت از مصرف کننده باید یارانه نان واقعی پرداخت کند و به ازای آن قیمت نان واقعی شود‌. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: یارانه ، نان ، هدر رفتن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یارانه نان هدر رفتن خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

نوبخت اژدری امروز در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

او اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین