Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات به همراه مدیرعامل و مسئولین جمعیت هلال احمر استان قم از طرح کشوری ساخت ۵۰ کلیپ‌ آموزشی نجات در حوادث جاده ای بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، «حمیدرضا اسکاش» در این بازدید اظهار داشت: در شرایطی که ویروس کرونا کشور را تحت تاثیر قرار داده، هلال احمر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آموزش‌های حضوری و عملی تخصصی امدادونجات هلال احمر در پایگاه‌های سطح کشور به دلیل شیوع این ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکل مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به همین دلیل طرح کشوری ساخت 50 کلیپ آموزشی نجات در حوادث جاده‌ای توسط سازمان امدادونجات با حضور بهترین مربیان امدادونجات از سراسر کشور و یک گروه فیلمبرداری و مستندساز برنامه‌ریزی و در استان قم اجرا شد.

 

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات گفت: خوشبختانه هلال احمر استان قم با در اختیار قراردادن امکانات و تجهیزات خود بستر مناسبی را برای این اجرای هر چه بهتر این طرح فراهم نمودند.

 

اسکاش افزود: با اجرای این طرح و شیوه‌های نوین آموزشی سعی خواهد شد که زمان آموزش‌های تخصصی و عملی امداد و نجات به حداقل رسانده شود.

 

وی تصریح کرد: بعد از اتمام مراحل فیلمبرداری و تدوین، کلیپ‌های آموزشی در اختیار جمعیت هلال احمر و پایگاه‌های جاده‌ای سراسر کشور قرار خواهد گرفت و در صورت بروز هر نوع سوال، می‌توانند با اداره‌ی توان‌افزایی یا تخصصی سازمان امدادونجات در تماس باشند.

 


 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان جوانان هلال احمر جمعیت هلال احمر هلال احمر آموزش های تخصصی سازمان امداد امداد و نجات هلال احمر استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی

به گزارش قدس انلاین، علیرضا شهرجردی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی با اعلام این خبر افزود: این آزمون به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه برگزار می‌شود.   

وی افزود با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است، گفت: تست دریافت درجه ایثار در دو مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی انجام می شود. در نخستین بخش آزمون، شرکت‌کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در مرحله آمادگی جسمانی آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن و در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد و نجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امداد و نجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادر اجرایی کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه و خدمت رسانی در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • بیش از ۲۵ هزار البرزی آموزش‌های امدادی را فراگرفتند
  • ارائه آموزش‌های امداد و نجات همگانی به بیش از ۳۱ هزار نفرتوسط مربیان داوطلب هلال احمر آذربایجان غربی