Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@14:15:48 GMT

60 میلیون ایرانی نیازمند کمک های غذایی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۶۷۵۱

60 میلیون ایرانی نیازمند کمک های غذایی

ساعت 24 - شمس الدین حسینی، نمایندۀ مجلس شورای اسلامی، و وزیر پیشین اقتصاد در دولت محمود احمدی نژاد، در گفتگو با تسنیم، دولت حسن روحانی را کاملاً بی توجه و منفعل نسبت به وضعیت وخیم معیشتی مردم دانسته و گفته است که "دولت نسبت به کسری بودجۀ خود حساس است، اما، توجه ای به کسری بودجۀ خانوارها ندارد" که سال به سال فقیرتر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمس الدین حسینی گفته است که "درآمد سرانۀ مردم ایران در ده سال گذشته رشد نداشته و در دو سال گذشته با افت کلی نیز روبرو بوده است." او تصریح کرده است که "از سال ٩٣ توزیع درآمد در کشور به طور ممتد بدتر شده است. شاخص ضریب جینی از ٣٦ درصد در سال ٩٢ به ٤١ درصد در سال ٩٨ رسیده است." حسینی در ادامه افزوده است که به اینها "جهش های قیمتی سه سال گذشته را نیز اضافه کنید" تا وخامت وضعیت معیشتی مردم "روشنتر شود."حسینی افزوده است که نه فقط "دولت برنامه ای برای حل این معضل ندارد" و اهمیت آن را درک نکرده، بلکه "به عینه منفعل" است و "برای جبران فشار قیمت ها بر مردم برنامه ای" ارایه نکرده است.

شمس الدین حسینی در پایان گفته است که بر اساس برآوردهای مجلس، دست کم شصت میلیون ایرانی نیازمند کمک های فوری غذایی هستند. او هزینۀ کمک های غذایی به این شصت میلیون نفر را سی هزار میلیارد تومان اعلام کرده که تنها معادل بیست روز هزینۀ دولت در سال است.    

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی، در حاشیه مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج عمره، در جمع خبرنگاران، افزود: ۲۴ اردیبهشت پرواز حج آغاز می‌شود و عدد زائرین ایرانی ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر است و مقدمات سفر زائران در حوزه تغذیه، حمل و نقل و موضوعات پروازی انجام شده است.

وی گفت: مدت حضور زائران عمره ۱۰ روز است که ۵ روز در شهر مدینه و ۵ روز در مکه مشرف خواهند شد. در حج تمتع نیز متوسط حضور زائران حدود ۳۳ روز است.

حسینی افزود: دولت در زمینه تخصیص ارز همکاری خوبی با سازمان حج و زیارت داشته و ارز مورد نیاز حجاج تهیه شده است.

کد خبر 6084961

دیگر خبرها

  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت
  • بازگشت برنامه «چهارگاه» به شبکه چهار با حضور حسام‌الدین سراج، محمداسماعیل آذر و ...
  • انتقاد شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ چرا صدای مجلس بلند نمی‌شود
  • برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت غذایی مردم در شهریار
  • برخورد قاطع با متخلفین و برهم زنندگان امنیت غذایی مردم در شهریار