Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@23:15:03 GMT

سود 38 میلیاردلاری 4غول اینترنتی در سه ماه

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۶۹۶۶

سود 38 میلیاردلاری 4غول اینترنتی در سه ماه

ساعت 24 - در دوران کرونا همه زیان می‌بینند اما کنسرن‌های اینترنتی نه تنها زیان نمی‌بینند، که سود سرشار می‌برند. گوگل، اپل، فیس‌بوک و آمازون در سه ماه گذشته روی هم ۳۸ میلیارد دلار سود برده‌اند، از همه بیشتر فروشگاه اینترنتی آمازون.

گسترش پاندمی و تغییر عادت‌ها و رفتارهای مردم به سود کنسرن‌های اینترنتی تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمازون با فروش از راه اینترنت در سه ماهه گذشته به رکوردی تازه در فروش رسیده است.درآمد فیس‌بوک از آگاهی‌های تبلیغاتی بالا رفته، زیرا شرکت‌های متوسط و کوچک برای جبران زیان مالی خود در دوران بحران بیش از پیش به اینترنت متوسل می‌شوند.  در کنسرن گوگل هم کار شبکه یوتیوب رونق فراوانی پیدا کرده، زیرا مردم بیش از گذشته خانه‌نشین شده‌اند و سرگرم دنیای مجازی. اپل هم در روزگار کار و آموزش از راه دور، موفق شده کامپیوترها و تجهیزات اینترنتی بیشتری به فروش برساند.

حجم معاملات آمازون در سه ماه گذشته نسبت به سال گذشته حدود ۳۷ درصد افزایش داشته و سود این کنسرن با افزایشی سه برابری به رکورد ۳ / ۶ میلیارد دلار رسیده است.مردم بیش از پیش از آمازون کالا می‌خرند و حالا در آستانه سال نو میلادی از خانه برای دوستان و بستگان خود کادو سفارش می‌دهند.آمازون انتظار دارد که حجم فروش این شرکت در فصل جاری میان ۱۱۲ تا ۱۲۱ میلیارد دلار باشد که در تاریخ فعالیت این شرکت بزرگ بی‌سابقه است.از آغاز گسترش پاندمی کرونا فروش آمازون پیشرفت روزافزون داشته و اکنون فروش ذخیره‌های اطلاعاتی مانند کلاود و سرویس‌های اینترنتی نیز به رونق این کسب و کار افزوده است.

رونق کسب به رغم بحران کرونایی

در آغاز گسترش پاندمی این نگرانی وجود داشت که با کاهش فعالیت بسیاری از بنگاه‌های متوسط و کوچک، فیس‌بوک شمار زیادی از آگهی‌های تبلیغاتی را از دست بدهد، در واقع هم کرونا به فعالیت بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها پایان داد. اما با وجود این، بسیاری از شرکت‌ها برای یافتن راه‌حل‌های تازه به اینترنت مراجعه کردند.با افزایش آگهی‌های تبلیغاتی معاملات فیس‌بوک به میزان ۲۲ درصد بالا رفت و به ۲ / ۲۱ میلیارد دلار رسید، که عایدی شبکه اجتماعی را ۲۹ درصد بالا برد و به ۸۵ / ۷ میلیارد دلار رساند.شمار کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک طی سه ماه ۳۰ میلیون نفر افزایش یافت و به حدود یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون کاربر رسید. روزانه بیش از ۲ و نیم میلیارد نفر در سراسر جهان به اپلیکیشن‌های این کنسرن، یعنی اینستاگرام و وتس‌اپ مراجعه می‌کنند.در همین شرایط سود سرشاری نصیب گوگل شده است و این کنسرن با افزایش فروش تا بیش از ۴۶ میلیارد یورو، سود خود را به بیش از ۱۱ میلیارد دلار افزایش داده است. بیشترین درآمد این شرکت از پخش آگهی‌های تبلیغاتی حاصل می‌شود.در سه ماهه قبل عایدی یوتیوب، وابسته به گوگل، نیز به شکلی جهشی افزایش یافت و به پنج میلیارد دلار رسید.

تجهیزات پرطرفدار اپل

برخلاف کنسرن‌های یادشده که درآمد آنها بیشتر از فروش خدمات نرم‌افزاری بود، بالاترین منبع درآمد اپل همچنان از فروش دستگاه‌ها و تجهیزات سخت‌افزاری است.اشکالی که در فصل گذشته برای اپل پیش آمد، این بود که برخلاف وعده‌ای که داده بود، نتوانست آیفون تازه خود را در ماه سپتامبر عرضه کند و یک ماه بعد آن را به بازار فرستاد. همین تأخیر سود اپل را حدود ۷ و نیم درصد یعنی تا ۷ / ۱۲ میلیارد دلار پایین آورد.از فروش آیفون نسبت به سال قبل حدود یک پنجم کاسته شد و به حدود ۲۶ و نیم میلیارد دلار کاهش یافت؛ اما مجموع فروش اپل حدود یک درصد افزایش داشت و به ۷ / ۶۴ میلیارد دلار رسید.در سه ماهه گذشته حجم فروش اپل از کامپیوترهای مک و آی‌پدهای جدید روی هم نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار بوده است.اکنون باید منتظر بود و واکنش مشتریان را به آیفون ۱۲ که قرار است در آستانه سال نو میلادی عرضه شود، مشاهده کرد.نگرانی تازه بزرگترین کنسرن‌های اینترنتی این است که دادگستری ایالات متحده بیش از پیش آنها را به خاطر تخلف از اصول رقابت آزاد زیر فشار قرار داده است. برای نمونه هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا کیفرخواستی علیه شرکت گوگل تنظیم کرد.دادگستری آمریکا گوگل را متهم کرده است که ماشین جستجوی این شرکت به شکلی جانبدارانه و غیرقانونی به سود صاحبان سهام و آگهی عمل می‌کند و بدین سان مقررات رقابت آزاد را زیر پا می‌گذارد

دویچه وله

منبع: ساعت24

کلیدواژه: میلیارد دلار رسید سه ماه فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار متوقف شد

در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار، روز گذشته متوقف شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار ارز تهران به روند کاهشی خود ادامه نداد. در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار روز گذشته متوقف شد. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به رشد قیمت هیجانی شاخص‌های ارزی، احتمال افت نرخ‌های بیشتر نیز وجود دارد، اما بررسی‌های به‌عمل آمده از بازار گویای آن است که فعلا کف نرخ دلار حوالی بازه ۶۵‌هزار و ۲۰۰ تا ۶۵‌هزار و ۳۰۰ تومان است.

در این میان عده‌ای از کارشناسان ارزی نیز معتقدند که با توجه به ناهماهنگی بازدهی ارز و شاخص تورم در ماه‌های پایانی سال گذشته، تعدیل نرخ ارز و تغییر بازه نوسان آن می‌تواند محتمل باشد. اما همچنان می‌توان امید داشت که درصورت انتشار سیگنال‌های سیاسی مثبت نرخ ارز چند پله دیگر نیز افت کند.

یک روز سبز برای بازار ارز

دیروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه در نیمه نخست کانال ۶۵ معامله می‌شد طی بازار دیروز حدود ۳۵۰ تومان رشد کرد و در رقم ۶۵‌هزار و ۶۵۰ تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید. یورو و پوند نیز به عنوان دو ارز شاخص دیگر بازار تهران با رشد قیمت‌های یکسان ۱۵۰ تومانی به ترتیب در ارقام ۷۰‌هزار و ۶۰۰ تومان و ۸۲‌هزار و ۷۰۰ تومان معامله شدند.

این در حالی است که برخلاف نوسانات بازار غیررسمی، نرخ اسکناس و حواله پول‌های خارجی در سامانه دولتی مرکز مبادله ارز و طلای کشور در روز‌های اخیر نوسان چشمگیری نداشته است. اسکناس دلار رسمی مانند روز‌های پیشین روز گذشته نیز در رقم ۴۳‌هزار و ۵۶۷ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در این سامانه روی نرخ ۴۰‌هزار و ۶۴۸ تومان به فعالیت خود ادامه داد. شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز گویای آن است که فرآیند تخصیص سهمیه ارز ۲‌هزار یورویی سالانه در سال جدید آغاز نشده و متقاضیان منتظر آغاز فرآیند نوبت‌دهی هستند.

به عقیده برخی از تحلیلگران اعطای سهمیه ارز رسمی با شکاف کنونی نرخ‌های بازار رسمی و غیررسمی توجیه اقتصادی نداشته و رانت زیادی را در بازار به وجود می‌آورد. حال باید دید بانک مرکزی در هفته‌های آتی چه سیاستی را در راستای تخصیص ارز رسمی اتخاذ خواهد کرد.

سکه در جست‌وجوی محدوده امن

همزمان با نوسانی شدن دو بازار ارز غیررسمی و طلای جهانی، سکه طلا نیز در دو هفته گذشته فعالیت پرنوسانی را در پیش گرفته است. بازه نوسان این فلز گرانبها در این بازه زمانی بزرگ‌تر از سابق شده به‌صورتی که در برخی روز‌ها قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید تا ۲ میلیون تومان نیز نوسان کرد. در بازار روز گذشته هر قطعه سکه طلا طرح جدید با نوسان اندک ۲۰‌هزار تومانی خود در رقم ۴۴ میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان فروخته شد. اما نیم و ربع‌سکه با افت قیمت یکسان ۳۰۰‌هزار تومانی در ارقام ۲۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان معامله شدند.

دیگر خبرها

  • شمار مشترکین جدید نتفلیکس به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • شارژر بی‌سیم Anker با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • تبلیغات ۱۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران در شبکه GEM
  • بیش از 100 میلیارد تومان هزینه سینمای ایران برای تبلیغ در شبکه جم