Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه ایرنا، کلیسای شرق آشوری تهران عصر جمعه میزبان نشست سران اقلیت های دینی به منظور محکوم کردن توهین به مقدسات اسلام از جمله ساحت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) در اظهارات توهین آمیز اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به دین اسلام بود.

ماجرا از ۱۶ اکتبر با قتل ساموئل پتی، معلم فرانسوی آغاز شد که پس از نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام در کلاس درس آزادی بیان به دانش‌آموزان، توسط عبدالله انزاروف جوان ۱۸ ساله اسلامگرا در حومه شهر پاریس کشته شد و انزاروف نیز به ضرب گلوله پلیس جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ پتی دو هفته بعد از آن روی داد که رئیس‌جمهوری فرانسه از اسلام به عنوان دینی "بحران‌زده" نام برد و دولت این کشور در ادامه یک مسجد در محدوده «پانتن» واقع در حومه شمال شرق پاریس را برای ۶ ماه تعطیل کرد و مکرون بر «لزوم دفاع از ارزش‌های سکولار در مقابل اسلام» تاکید کرد.

مارنرسای بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران در ابتدای این نشست در سخنانی ضمن درود به روح پرفتوح امام راحل (ره) و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و موفقیت دولت دکتر روحانی و همچنین آرزوی عزت و سربلندی برای ملت شریف ایران، فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول روز ولادت حضرت محمد (ص) را به همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت و جمع شدن رهبران اقلیت های مذهبی در نشست امروز را برای یک هدف متعالی که همان اتحاد مومنان است، زیبا و دلپسند دانست.

وی با اشاره به حادثه سال ۱۳۸۹ و اقدام یک فرد کشیش نما و توهین به کتاب قرآن به عنوان کتاب مقدس مسلمانان و توصیه به سوزاندن این کتاب آسمانی، این حرکت را شنیع و زشت دانست و گفت: در آن زمان «پاتریاک ماردنخای چهارم» رهبر فقید جهانی کلیسای شرق آشوری که به ایران آمده بودند، در سخنانی حکیمانه این حرکت را محکوم کرده و گفتند شاید بتوان کتابی را سوزاند اما نمی توان اعتقاد و ایمان مردم را سوزاند و به آن خدشه ای وارد کرد.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران ادامه داد: همچنین در آن زمان نماینده وقت آشوریان در مجلس شورای اسلامی این حرکت کشیش آمریکایی را محکوم کرد.

وی با اشاره حادثه ترور نمازگزاران در مسجدی در کشور نیوزلند گفت: اخیرا یک نشریه فرانسوی اقدام به نشر مطالبی توهین آمیز علیه پیامبر اسلام کرد و در ایام اخیر نیز رییس جمهوری و رهبر، سیاستمدار و منتخب مردم فرانسه نیز اقدام به ایراد مطالبی توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) کرده است. 

مارنرسای بنیامین، این حرکت امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه را بسیار زشت و ناپسند دانست و گفت: این حرکت دور از یک مقام رسمی و رهبر یک کشوری است که خود را متمدن و مترقی می داند. چراکه این حرکت زشت در واقع توهین به همه ادیان توحیدی از جمله مسیحیان، زرتشتیان، کلیمیان و آشوریان و همه انسان های آزاده است.

وی ضمن قرائتی از عهد جدید رساله اول پولس رسول آیه پنج گفت: «ای برادران من، شما به آزادی خوانده شدید اما نگذارید که این آزادی به بی بندباری برای ارضای امیال نفسانی شما تبدیل شود، بلکه شما یکدیگر را خدمت کنید، چراکه تمام شریعت در یک حکم خلاصه می شود و آن اینکه، همسایه ات را مانند جان خود دوست بدار اما اگر با چنگ و دندان به جان یکدیگر بیافتید، حتما یکدیگر را نابود خواهید کرد».

اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران در ادامه با طرح سوالاتی اظهار کرد: آیا توهین به مقدسات دیگر ادیان آزادی است؟ آیا باید از آزادی سوء استفاده کنیم؟ آیا آزادی برای اعتلا و ترقی و رشد بشریت و انسانیت است یا برای تخریب و توهین و ناسزاگویی؟ انسان چقدر آزاد است؟ آیا آزادی مطلق است که به هرکار و عمل شنیعی دست بزند؟

وی ادامه داد: در حقیقت انسان آزاد مطلق نیست و از آزادی نسبی برخوردار است تا حد و حدود خود را بداند و به طور حتم آزادی مطلق تنها متعلق به خداوند است. انسان برای احترام به یکدیگر، تکریم شخص متقابل، همسایه متقابل و دین متقابل آزاد است.

مارنرسای بنیامین با تاکید بر اینکه، آزادی برای اعتیلای انسانیت و بشریت است نه توهین به مقدسات دیگر انسان ها، افزود: چراکه نتیجه این گونه توهین ها به سایر ادیان از سوی کشوری که در سازمان ملل دارای حق وتو نیز است، تنها خدشه وارد شدن به اعتقادات است و همچنین دعوت بشریت به شورش، بلوا، جنگ و خونریزی، قتل، غارت، ترور و هرج و مرج در دنیا را به دنبال خواهد داشت.

ادامه دارد...

برچسب‌ها فرانسه نماینده آشوریان پیامبر اکرم نشست خبری ارامنه امانوئل مکرون زرتشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه نماینده آشوریان پیامبر اکرم نشست خبری ارامنه امانوئل مکرون زرتشت فرانسه نماینده آشوریان پیامبر اکرم نشست خبری ارامنه امانوئل مکرون زرتشت اخبار کنکور کلیسای شرق آشوری توهین به مقدسات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری این نکته که انقلاب اسلامی انقلاب، معنویت و انسانیت بود، خواستار اختصاص سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به این دو مقوله شد.

آیت‌الله لطف الله دژکام امروز، ۵ اردیبهشت در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب معنویت و انسانیت بود و سرفصل خدمات انقلاب اسلامی را ما باید به این بخش اختصاص دهیم، گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت معنوی بود که در روزگار خالی شدن جهان از معنویت، مردم را به پیروی از تعالیم قرآن کریم و فریاد پر تاثیر امام راحل دعوت کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه این معنویت، تنها به بحث عواطف انسانی محدود نمی‌شود، گفت: چیزی که پیشنهاد انقلاب اسلامی برای همه جهان بشریت است، حاصل دعوت ۱۲۴ هزار پیامبر است و از این موضوع نباید غافل باشیم و باید این پیام انقلاب اسلامی با یک طنین خیلی قوی‌تر به جامعه ما و جهان پیرامون ما مخابره شود.

آیت‌الله دژکام افزود: متاسفانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چون یک گفتمان عدالت خواهی در دنیا وجود نداشت و خود ما هم رسانه قدرتمندی نداشتیم، بحث عدالت‌خواهی، احسان و نیکوکاری نتوانست در جنبه اصلی خود که پیام انقلاب باشد نقش‌آفرینی کند و گاهی به نظر می‌آید که فقط چند موسسه در کار خِیر سهیم هستند، در حالیکه این تنها یک گوشه کار است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک نفر از جامعه بشری را به سمت کارهای نیک هدایت کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم، گفت: ما با این حرکت می‌خواهیم پیام کمیته امداد و پیام عدالت‌خواهی امام راحل را به همه جهان، ولو با یک کار کوچک، گوشزد کنیم.

به گزارش ایسنا، در مراسم تجلیل از خیرین استان فارس، از خانواده شهید محسن صداقت که در حمله رژیم غاصب صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه به شهادت رسید نیز تجلیل شد.

شهید صداقت تا آخرین روزهای عمر خود، سرپرستی ۱۵ کودک یتیم را برعهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل