Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات طرحی را ارائه کرده‌اند که در صورت تبدیل شدن به قانون، زمینه‌های لازم برای اطمینان از حفظ برتری نظامی صهیونیست‌ها در منطقه را فراهم می‌آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را معرفی کرده‌اند که خواستار حفظ حاشیه برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح از حمایت نمایندگان هر دو حزب برخوردار است.

«جاش گاتمیر»، قانونگذار دموکرات و «برایان ماست:، قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی این طرح را روز سه‌شنبه معرفی کرده‌اند.

گاتمیر درباره اهداف معرفی این طرح گفته است: «این طرح به تقویت برتری نظامی کیفی اسرائیل در منطقه کمک خواهد کرد و کشور‌های ما را در برابر تهدیدِ ایرانِ مجهز به سلاح هسته‌ای حفظ خواهد کرد.»

منابع خبری روز گذشته (پنجشنبه) خبر داد کاخ سفید به کنگره اطلاع داده قصد دارد ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را به امارات متحده عربی بفروشد.

«حفظ برتری نظامی اسرائیل» قانونی در آمریکا است که ایالات متحده را ملزم می‌کند از طرق مختلف از جمله ایجاد محدودیت برای فروش تسلیحات به سایر کشور‌های منطقه غرب آسیا از حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه اطمینان حاصل کند.

تقریباً از سال ۱۹۷۳ میلادی تاکنون یعنی زمانی که آمریکا با تهدید تل‌آویو در خصوص حمله مستقیم اتمی به قاهره مجبور به ایجاد یک خط تدارک هوایی به سمت خاک فلسطین اشغالی و ارسال حجم عظیمی از کمک‌های نظامی برای جلوگیری از سقوط رژیم صهیونیستی شد، اصل برتری کیفی نظامی رژیم صهیونیستی تبدیل به یک راهبرد غیرقابل خدشه در تمام دولت‌های آمریکا شده است.

بر این اساس تحویل هر نوع سلاح به هر کدام از کشور‌های خاورمیانه که امکان تسلط هوایی، دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی را به خطر اندازد، ممنوع شد. علاوه بر این باید با کمک‌های گسترده نظامی و اقتصادی این برتری تضمین شود.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک کنگره آمریکا از سال ۱۹۴۹ میلادی تا سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۳۷ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۰ میلادی این کمک‌ها به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است. از این رو رژیم صهیونیستی بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی آمریکا بوده است.

در سال‌های اخیر اصل برتری نظامی رژیم صهیونیستی به دلایل مختلف دچار فرسایش شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این فرسایش تلاش آمریکا برای تجمیع قدرت متحدان عرب خود در منطقه و تبدیل آن‌ها به یک بلوک نظامی همچون ناتو است.

قرارداد‌های بزرگ تسلیحاتی آمریکا با کشور‌های عربی سبب شده تا به ناچار برخی از مهم‌ترین سلاح‌های پدافندی به کشور‌های عربی تحویل داده شود. به عنوان مثال تمام کشور‌های عربی چندین آتش‌بار پاتریوت در اختیار دارند. عربستان سعودی نیز به زودی پدافند برد بلند «تاد» را تحویل خواهد گرفت که این مسئله توانمندی نظامی رژیم صهیونیستی را در یک نبرد احتمالی با اعراب دچار مشکل خواهد کرد.

علاوه بر این هرگونه ناآرامی احتمالی در کشور‌های عربی احتمال این که کنترل سلاح‌ها از دستان نیرو‌های دولتی کشور‌های عربی خارج شود را نیز به وجود آورده است. به همین دلیل آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا تحویل سلاح‌های پیشرفته‌تر را منوط به مشارکت راهبردی با رژیم صهیونیستی کنند.

اولین گام آشکار در این مسیر برقراری رابطه بین امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی است. برقراری رابطه‌ای که یکی از مزایای آن تحویل جنگنده‌های پنهان کار اف-۳۵ به این کشور است. البته افشای این مسئله موجب ناراحتی برخی از هم‌پیمانان حزبی نتانیاهو در فلسطین اشغالی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نابودی اسراییل اسراییل و آمریکا حمایت از اسراییل سازش با اسراییل نظامی رژیم صهیونیستی کشور های عربی برتری نظامی کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست تمامی مسئولان آمریکایی به خون فلسطینیان آلوده است

ماموستا خدر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه یک جریان آمریکایی در منطقه است اظهار داشت: باید شیطان بزرگ را بهتر شناخت چون اسرائیل نطفه حرام آمریکا است و این رژیم به تنهایی هیچ غلطی نمی‌تواند انجام بدهد و با آغاز حماسه طوفان‌الاقصی ملت فلسطین، رژیم صهیونیستی رو به زوال رفت.

وی افزود: این در حالی است که آمریکا؛ این جرثومه فساد در جریان پشتیبانی از این خونخواران و جنایتکاران که بویی از انسانیت نبرده‌اند، قرار دارد و هم‌اکنون نیز باید برای غزه خون گریه کرد چراکه سران کشورهای اسلامی با وجود دیدن این همه جنایات سکوت کرده‌اند و آمریکا به آنان فشار آورده که حرفی نزنند چون در آن صورت تخت و تاج آنها دچار مشکل می‌شود.

امام جمعه نالوس سردشت گفت: متآسفانه سران برخی کشورهای اسلامی متکی به ملت خود نبوده بلکه متکی به غرب و آمریکا  هستند بنابراین در مسئله غزه، در وهله نخست آمریکا مقصر است چون این کشور کمک‌کار و حامی رژیم صهیونیستی است و بنابراین دست تمامی مسئولان آمریکایی به خون فلسطینیان آلوده شده و آنان باید پاسخگو باشند.

ماموستا رحیمی با اشاره به اینکه غرب در سال گذشته با فوت یک خانم که با بیماری از دنیا رفت جنجال به پا کرد اظهار داشت: این در حالی است که برای تجاوز آشکار به زنان فلسطینی، خفه‌خون گرفته و سکوت کرده‌اند اما آیا آنها انسان نیستند و حق زندگی ندارند؟

وی افزود: هم اکنون براساس حقوق بشر آمریکایی، هر کس در راستای منافع شیطان بزرگ حرکت کند او را بشر می‌دانند وگرنه به غیر از آن باشد حق زندگی ندارد و در این راستا نیز با توجه به نفوذی که شیطان بزرگ در سازمان‌های بین‌المللی و حقوق‌بشری دارد در برابر این جنایات لال شده‌اند چون برای تآمین منافع آمریکا تشکیل شده‌اند.

امام جمعه و جماعت نالوس سردشت گفت: از زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه پیدا شده‌اند تنها شاهد خونریزی، وحشت، ویرانی، جنگ و اسارت و همچنین تحقیر انسان‌ها بوده و هیچ کار خیر و مثبتی در منطقه انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک جدید به نظامیان صهیونیست در غزه
  • دست تمامی مسئولان آمریکایی به خون فلسطینیان آلوده است
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست در غزه
  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز درمانی در جنوب لبنان