Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام کرد: زمان آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری، چهارشنبه ۱۴ آبان ماه جاری است و پذیرفته‌شدگان برای ثبت نام می‌توانند به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه‌های محل قبولی خود مراجعه کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، متقاضیانی که همزمان در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، فقط در یکی از کد رشته محل‌های قبولی امکان ثبت نام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امکان تحصیل فقط در یک رشته
همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون هم هستند، از دو رشته قبولی، یک رشته را به دلخواه انتخاب کنند و به تحصیل بپردازند؛ ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

علاوه بر این، طبق مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع متقاضیانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی قرار گرفته‌اند، می‌رساند چنانچه هم اکنون در ردیف پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون هستند و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون دارند، همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هستند.

زمان صدور کارنامه پذیرفته نشدگان
برای پذیرفته‌شدگان همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند، ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه ۱۵ ابان در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

برچسب ها: نتایج ، کنکور سراسری ، ثبت نام

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نتایج کنکور سراسری ثبت نام ردیف پذیرفته شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، روسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگا‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش استان و نهاد‌های دولتی در اختیار آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

رضایی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار