Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@10:58:54 GMT

«الهام علی‌اف» از آزادسازی 9 روستا خبر داد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۷۵۸۵

«الهام علی‌اف» از آزادسازی 9 روستا خبر داد

به گزارش افکارنیوز،

«الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان از آزادسازی مناطق جدید طی عملیات نیروهای این کشور در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

او امروز جمعه در حساب توییتری خود نوشت که نیروهای جمهوری آذربایجان، روستاهای «خداوردی‌لی»، «قوربان‌تپه»، «شاه‌ولدلی» و «خوبیارلی»، را در منطقه «جبرائیل » و روستاهای «آلادین» و «وجنعلی» را در منطقه «زنگیلان» آزاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آذربایجان همچنین از تصرف روستاهای «کاودادیق»، «مَمَر» و «مُلالی» را در منطقه «قوبادلی» خبر داد و بر تعلق منطقه قره‌باغ کوهستانی به این کشور تأکید کرد.

درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان یک ماه و نه روز است که ادامه دارد و دو طرف با وساطت روسیه و آمریکا سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس انسانی توافق کرده‌اند.

در همین ارتباط رسانه‌های جمهوری آذربایجان از آغاز مذاکرات «جیحون بایرام‌اف» وزیر خارجه این کشور با همتای ارمنی خود «زهراب مناتسکانیان» در ژنو سوئیس با نظارت و وساطت گروه مینسک خبر داده‌اند.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آذربایجان قره باغ ارمنستان آذربایجان رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جدید مصرف بنزین در کشور/رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین نوروزی در آذربایجان غربی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به ثبت رکورد جدید مصرف بنزین در سطح کشور و منطقه گفت: با آغاز تعطیلات و افزایش سفر‌های نوروزی به استان آذربایجان غربی مصرف بنزین در مرکز استان و نواحی تابعه ۱۲ درصد، افزایش یافته است.

احمد مجرد گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با بیش از ۱۲ درصد رشد، به ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار لیتر رسید و در حال حاضر متوسط مصرف بنزین روزانه در مرکز و شهر‌های شمال استان آذربایجان غربی به رکورد جدید ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار لیتر رسیده است.

وی درباره آخرین وضعیت مصرف بنزین به تفکیک نواحی تابعه گفت: مصرف بنزین در بازه زمانی مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مرکز استان به ۷.۴ درصد، سلماس به ۶.۵ درصد، خوی به ۲۲.۷ درصد و ماکو به ۲۱.۳ درصد رشد رسیده است.

مجرد رغبت مسافران نوروزی در انتخاب مرز رازی و بازرگان برای سفر به کشور ترکیه را از علت‌های اصلی ثبت رکورد مصرف بنزین در نواحی خوی و ماکو را  اعلام کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اضافه کرد: ثبت بیشترین رکورد مصرف بنزین مربوط به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در سطح منطقه بوده که در مقایسه با ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۲ درصد رشد داشته و ناحیه ماکو با ثبت رکورد مصرف بنزین ۴۷ درصدی در صدر جدول منطقه قرار گرفته است 
مدیر منطقه ارومیه تصریح کرد: وضعیت ذخیره سازی سوخت بخش حمل و نقل در انبار‌های نفت منطقه و کلیه جایگاه‌های سوخت در حد متعارفی بوده ولی لازم است رانندگان عزیز در مصرف بنزین صرفه جویی و مدیریت سفر انجام دهند.

این مقام مسئول درباره نحوه رسیدگی به شکایات مسافران و گردشگران گفت: در کلیه تلمبه‌های جایگاه‌های استان، شماره تلفن‌های رسیدگی به شکایات مردمی و ۰۹۶۲۷ مرکز ارتباطات مردمی نصب شده که به محض دریافت شکایت از جایگاه‌ها ضمن تماس با مشتری جهت حضور اختیاری در همان جایگاه به شکایت مذکور در حضور مدیر جایگاه و نماینده ناحیه رسیدگی و رضایت مشتری جلب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • امامزاده شاه‌ سلیمان علی(ع)؛ زیارتگاه‌ مورد اقبال خراسان جنوبی‌ها
  • رفع مشکلات ترافیکی تقاطع بلوار شهید عابدی و بلوار حضرت خدیجه(س)
  • زمین لرزه سالند خسارتی در پی نداشت
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • امکان چادرخوابی در پارک کوهستانی صفه و حاشیه زاینده‌رود وجود ندارد
  • امکان چادر خوابی در پارک کوهستانی صفه و حاشیه زاینده‌رود وجود ندارد
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین
  • ثبت رکورد جدید مصرف بنزین در کشور/رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین نوروزی در آذربایجان غربی