Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:54:46 GMT

بازخوانی «صحیفه سجادیه» در جامعه ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۷۷۸۲

بازخوانی «صحیفه سجادیه» در جامعه ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی عصر جمعه در نشست با اعضای بنیاد صحیفه سجادیه استان گلستان اظهارکرد: صحیفه سجادیه، یکی از آثار مکتوب ائمه (ع) بوده که در میان علماء و بزرگان به اخت القرآن، انجیل اهل بیت (ع) و زبور آل محمد (ص) مشهور است.

دیلمی با اشاره به اینکه اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی، بازخوانی این نسخه امام سجاد (ع) از هر زمان دیگری برای ما ضروری است، افزود: امام سجاد (ع) دعا را شالوده درمان قرار داد و توانست فضایی معنوی در جامعه‌ اسلامی به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این شرایط سخت کرونا و وجود اضطراب و نگرانی در جوامع بشری، یقیناً در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، تضرع و دعا موجب آرامش قلبی بشریت خواهد بود و در جنگ اراده‌ها و باورها، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیوست معنویت و احیاگری، تمسک به دعا و مناجات در زندگی فردی و اجتماعی به ویژه بهره مندی از کلام گران سنگ امام سجاد (ع) است.

دیلمی با اشاره به اینکه حس معنوی جامعه در این ایام کرونا بیشتر از گذشته شده است، تصریح کرد: حس مردم به معنویت بیشتر از گذشته شده و مصداق آن را در محرم و رمضان امسال به عینه دیده ایم؛ اگر چه مراسم عمومی در اماکن بسته و مذهبی به جهت حفظ سلامت کم تر برگزار شد ولی تعداد فعالیت ها چه از نظر کمیت و چه کیفیت قابل ملاحظه بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: یکی از اصلی‌ترین سرفصل های تمدن نوین اسلامی «اخلاق و معنویت» بوده و رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، یکی از تلاش های اساسی در جامعه را تغییر اخلاق برشمرده است.

وی ادامه داد: اگر امروزه از افول تمدن غربی سخن می‌گوییم، نشانه اصلی آن، افول اخلاق در جوامع غربی است، زیرا نبود اخلاق، جوامع را به سقوط می‌کشاند.

دیلمی اضافه کرد: اولین و مهم‌ترین دلیلی که باید در صحیفه سجادیه توجه، تدبر و ترویج کنیم، این است که صحیفه سجادیه «جامعه‌ساز» بوده و اخلاق و معنویت جامعه را، تقویت کرده و از انحراف و انحطاط جامعه جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: صحیفه سجادیه پر از معارف دینی و گزاره های خبر آن قرآن و سراسر درس است و باید سجادیه خوانی را تبلیغ، ترویج و عملیاتی کنیم تا همه جامعه از این چشمه زلال بهره مند و برخوردار شوند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارکرد: صحیفه سجادیه بهترین کتاب دعا، مناجات و دینی است که ریشه در کلام معصوم دارد و ترویج این ادعیه و گفتمان سازی آن با محوریت روحانی و مساجد می‌تواند گام مؤثری در راهبری جامعه داشته باشد.

کد خبر 5059962

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گرگان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان صحیفه سجادیه ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر توهین به پیامبر شهرکرد نیروی انتظامی کرمانشاه گرگان مواد مخدر هفته وحدت اردبیل هفته ناجا صحیفه سجادیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد

محمد مهدی اسماعیلی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: اینکه چهره سال هنر انقلاب اسلامی، از چهره‌هایی هستند که شناخته شده اند، این نشان از این دارد که باید به سابقه توجه کرد. 

وی افزود: انتخاب استاد نجابتی به عنوان چهره سال ۱۴۰۲ هم به دلیل چند دهه کار مداوم، آثار ابتکاری و تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان در مسیر انقلاب است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرمند منتخب در چشم اهالی هنر جایگاه بالایی دارد که این جایگاه با کار مداوم و ممارست در خلق آثار به وجود آمده است. 

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به ایجاد بنیاد پویانمایی و مخالفت گروهی از ایجاد این ساختار جدید گفت: قرار است وزارت فرهنگ یک حوزه تنظیم گر، نظارتی و حامی پدید آورد که نیازمند یک جایگاه مترقی و ترفیع یافته است که بتواند این ماموریت به درستی انجام دهد. 

وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و با پذیرفتن اقتضاعات جدید حکمرانی باید این کار صورت می‌گرفت، مثلا وقتی که یک پویانمایی سینمایی در داخل و خارج از کشور به نمایش درمی آید و افتخار بالایی کسب می‌کند، نشان دهنده این است که این بنیاد به افزایش این ظرفیت‌ها کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب شد
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • سینما تصویر فردای جامعه است/ آوینی اول منتقد خود بود
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد